Gå til innhold

Hellvik på Nesodden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et fint sted å bo?

Fordeler/ulemper ved å flytte fra Oslo til Nesodden?

Anonymous poster hash: 1e645...d94

Skrevet

Hellvik er et fint sted. Hyggelige mennesker, lett å ta buss/tog til Oslo. Mange barnefamilier, nært naturen, Hellviktangen sommerstid:)

Anonymous poster hash: ca34d...ec7

Skrevet

Takk for svar 😊 Flere?

Skrevet

Enig, strålende sted. Du bruker litt tid på å komme deg inn til Oslo med buss+båt, men reisen med båt er så behagelig at du kan trekke den fra pendletiden ;-)

Anonymous poster hash: 8164d...f12

Skrevet

Hellvik er kjempefint! Liker Nesodden sånn over det hele. Ligger ikke like langt fra Nesoddtangen og båten, så du slipper masser med bussing (litt må til da...). 

Eneste ulempe er at det er langt å kjøre rundt hvis du jobber i Oslo og er avhengig av bil i jobbsammenheng. 

Anonymous poster hash: 23f8a...b0b
Skrevet

Vi elsker Nesodden :) flyttet hit for et halvår siden, og trives kjempegodt. Det er hyggelige sykkelstier og gangveier, skogsløyper (med lys om vinteren), idrettsanlegg og åpen bhg hver dag. På Hellviktangen er det kjempefint. Kulturkafeen har treff med småbarn (6 uker nå i september/oktober, men det kommer kanskje fler?). Om sommeren er det en knallfin badeplass som passer for alle aldere :) trenger ikke reise vekk på sommerferie hvis du bor på Hellvik :) vet ikke helt hvor mange småbarnsfamilier det er der nede, men jeg tror det er noen. Er hvertfall mange her vi bor, men vi bor lengre ut mot tuppen :) pendling til Oslo er også helt greit. Faktisk ganske deilig når man har små barn. Båten bruker 25 min over og har alltid sitteplass til alle og kiosk på båten og på brygga. Den pausen man får på nesoddbåten i en hektisk hverdag med småbarn er det mange som setter pris på :)

Anonymous poster hash: 80053...8b9

Skrevet

Nesodden er fantastisk! Vi flyttet hit fra Oslo for tre år siden og har ikke angret et sekund. Hellvik er vakkert og idyllisk. Eneste negative jeg kan komme på er at det ikke er gangavstand til butikk.

Anonymous poster hash: 0d9a1...562

Skrevet

Vokste opp der og vant med litt mer spredd bebyggelse, begynner bli veldig tett... Eller supert :)

Anonymous poster hash: 04dd6...eea

Skrevet

Fantastisk sted å bo og veldig flott for barn å vokse opp her:)))))

Du vil ikkkke angre😉

Anonymous poster hash: 19a79...40d

Skrevet

Jeg bor laaaangt fra Nesodden selv, men flere i min familie flyttet i sin tid til Nesodden, dog ikke Hellvik, men andre plasser. Alle bør der fremdeles, og flere av barna deres har også valgt å bo på Nesodden. Syns det er et bevis på at det er et bra sted å bo.

Hvis du ikke trenger bil til/på jobb i Oslo, så er båtturen et friminutt i hverdagen.

Anonymous poster hash: 325c4...442

Skrevet

Oi, her var det mye positivt - og det er jo bra 😊

Lurer på om det ikke blir klønete/stressete med to små i bhg på Nesodden og begge foreldre må ta båten inn til Oslo for å jobbe...? Eller er det helt vanlig?

Hvor lang tid bruker man egentlig på å kjøre til Oslo (Storo) dersom man må det noen dager i uken?

HI.

Skrevet

Alle vi kjenner jobber i Oslo begge to og har barn i bhg/skole. Det er null problem, men man bør nok ikke jobbe langt unna bykjernen. Da blir det litt vel lang reisevei. Å kjøre bil til Storo tar 1,5 til 2 timer i rushtiden. (I underkant av en time v normal trafikk) så det er ikke å anbefale.

Skrevet

Alle vi kjenner jobber i Oslo begge to og har barn i bhg/skole. Det er null problem, men man bør nok ikke jobbe langt unna bykjernen. Da blir det litt vel lang reisevei. Å kjøre bil til Storo tar 1,5 til 2 timer i rushtiden. (I underkant av en time v normal trafikk) så det er ikke å anbefale.

Signerer denne. "Alle" har 2-3 barn og jobber i Oslo. Men hvis du jobber i byen er det selvfølgelig kortere enn om du må ut i drabantbyene. Men med tanke på pendling ville jeg lett valgt 25 min med sitteplass, kaffe og avis på nesoddbåten - Aker brygge, over 15 min stående på toget i rushtiden fra f.eks. Holmlia til Nationaltheatret. Turen er så uendelig mye mer behagelig, og faktisk en digg pause når man han små barn. (Det hører med til historien at de foreslo å sette inn hurtigbåter fra tangen til Aker Brygge, men folk på Nesodden stemte nei ;))

Anonymous poster hash: 80053...8b9

Skrevet

Hva koster "månedskort" på Nesoddbåten btw? Og er pendlerbussen til/fra båten inkl?

HI.

Skrevet

Hva koster "månedskort" på Nesoddbåten btw? Og er pendlerbussen til/fra båten inkl?

HI.

1160. Da er buss på Nesodden og all kollektivtrafikk i Oslo inkludert. Pluss nattbåt til kl 03:30;-)

Skrevet

HI.

1160. Da er buss på Nesodden og all kollektivtrafikk i Oslo inkludert. Pluss nattbåt til kl 03:30;-)

Takk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...