Gå til innhold

hvor lenge kan en ferdig vasket maskin stå i maskinen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å åpne døren?

Ok over natten???

Anonymous poster hash: 6d1ba...dd4

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har latt det stå over natten uten problemer. Men da har maskinen vært satt på senest kl 20 kvelden før,
Så spørs det veldig på hva som er oppi der, hvor mye vaskemiddel, hvor mye tøymykner, osv.

Det er jo bare å ta ut tøyet å lukte på det? Lukter det ikke vondt kan du fint henge det opp til tørk. Tøyet er jo uansett rent. Det er bare lukten det står på. 
Hvis du vet at det skal stå over natten, kan du jo slenge i litt ekstra tøymykner!

Skrevet

Takk for svar.

Satt på kl 21:15. 60 grader vask :)

Skrevet

Dersom det er tøyvask, og det lukter vondt i morgen, så forsvinner lukta om du lar det henge til tørk litt etter det er tørt. La det henge noen ekstra timer, gjerne ute, så er all lukt borte. :-)

Det pleier jeg å gjøre når jeg brått blir trøtt om kvelden, og ikke orker å henge opp klær alikevel. :-)

Anonymous poster hash: 028b7...673

Skrevet

Takk for tips :)

Skrevet

Takk for svar.

Men da er jo vasken ferdig nå snart? Så hvorfor ikke henge den opp nå? hehe.

Men uansett, det går på lukten. Og ta en skikkelig sniff.. Jeg har gjort feilen et par ganger, der jeg kun lukter på det første plagget jeg tar ut, så merker jeg etter tørking at den ene jakka lukter vondt, så må jeg plutselig vaske halvparten på nytt igjen... 

Annonse

Skrevet

Jeg har langt erfaring med dette. Nærmer det seg 24 timer setter jeg den på en gang til. Har det godt kortere tid henger jeg det opp. Men jeg vil tro det har en del å si hvor god maskinen din er til å kjøle ned tøyet før den er ferdig.

Skrevet

godt = gått

Skrevet

Takk for svar.

Men uansett, det går på lukten. Og ta en skikkelig sniff.. Jeg har gjort feilen et par ganger, der jeg kun lukter på det første plagget jeg tar ut, så merker jeg etter tørking at den ene jakka lukter vondt, så må jeg plutselig vaske halvparten på nytt igjen... 

Kommer an på maskina det, min bruker 3 timer på 60 graders vask. Hadde ikke giddet å sitte oppe 2 timer til for å henge opp. :P

Anonymous poster hash: 551ae...84d

Skrevet

33 minutter igjen ser det ut til :P

Takk for svar folkens! Yeah

Skrevet

Takk for svar.

Kommer an på maskina det, min bruker 3 timer på 60 graders vask. Hadde ikke giddet å sitte oppe 2 timer til for å henge opp. :P

Hehe ja jeg kjenner kun til min egen, den bruker 65 min. Jeg bruker kun én vask til alt, så kjenner ikke til stort annet =P

Skrevet

Leste en artikkel en gang om at en vask ikke bør ligge mer enn en time. Da florerte det med bakterier. Om jeg har glemt en vaskemaskin på kvelden, setter jeg den alltid på igjen dagen etterpå. Men ofte da på hurtigprogram.

Anonymous poster hash: 685bf...876

Skrevet

Dere tenker ikke på brannfare ved å la den gå mens dere sover?

Anonymous poster hash: 40dd2...68d

Annonse

Skrevet

Napper du ut kontakten til: Komfyr, vaskemaskin, tørketrommel, mikro, kaffetrakter, pc, tv osv hver kveld?

Hvis ikke er kommentaren din helt på trynet...

Det er større fare å la ting stå på når det IKKE er i bruk. Som de fleste gjør.. Største brannfaren er f.eks mobil og pc til lading over natta.. Fordi ingen gidder å skru det av.

Det er mye farligere å forlate huset med 15 kontakter stukket inn her og der, enn at en vaskemaskin står på"

Anonymous poster hash: de14c...d6e

Skrevet

Bakteriene gror når vasken ligger. Den bør ikke ligge lenger enn 30 min egentlig. Bakteriene trives som kjent i varmen......

Har det ligget en time eller mer bør maskinen vaskes på nytt!

Skrevet

Kommer an på maskinen. Maskinen jeg hadde før jeg flyttet inn med samboer passet godt på klærne for å si det sånn. Jeg kunne vaske på kvelden og neste morgen luktet ikke klærne og jeg hengte opp. Men den maskinen vi har nå blir det lukt av klærne i om de ligger over natten, jeg har noen ganger hengt de opp og lukten har blitt borte men har sluttet med det og nå setter jeg den på igjen men et kortprogram. Er maks 24 timer sies det.

Anonymous poster hash: d1b52...460
Skrevet

Helst ikke mer enn 2 timer, da bakterier trives i fuktige omgivelser og klærne blir krøllete.

Anonymous poster hash: b04e6...e6d
Skrevet

Lar ofte vasken ligge i maskinen til dagen etter uten at jeg har merket noen lukt. Men lar aldri vaskemaskinen vaske mens vi sover eller ikke er hjemme.

Her en sak om hvor ille det kan gå

http://www.tv2.no/a/4035652

Anonymous poster hash: b0722...d60

Skrevet

Napper du ut kontakten til: Komfyr, vaskemaskin, tørketrommel, mikro, kaffetrakter, pc, tv osv hver kveld?

Hvis ikke er kommentaren din helt på trynet...

Det er større fare å la ting stå på når det IKKE er i bruk. Som de fleste gjør.. Største brannfaren er f.eks mobil og pc til lading over natta.. Fordi ingen gidder å skru det av.

Det er mye farligere å forlate huset med 15 kontakter stukket inn her og der, enn at en vaskemaskin står på"

Anonymous poster hash: de14c...d6e

Feil, elektriske produkter som oppvaskmaskin, vaskemaskin m.m skal ikke forlates. Har skjedd flere ganger at det har blitt brann så det er viktig at det er under "oppsyn", ergo bør man heller ikke sove mens apparatene står på. Det hender vi legger oss mens oppvaskmaskinen står på, men vi vet at det ikke er optimalt forsvarlig. Vi lader aldri mobilen om natta, da det kan være brannfare. Bedre føre var enn etter snar.

Skrevet

Hi her

Klærene er hengt opp for lengst

Skrevet

Takk for svar.

Hehe ja jeg kjenner kun til min egen, den bruker 65 min. Jeg bruker kun én vask til alt, så kjenner ikke til stort annet =P

Bruker du virkelig en vask til alt? Hvordan i all verden er det mulig?

Vi vasker sengetøy for seg selv, sokker for seg selv, truser for seg selv, bh'er for seg selv, håndklær/kluter for seg selv, ellers overdeler for seg selv. Å mikse alle klær sammen på 30 grader er uhygienisk. Truser blir ikke rene på 30 grader, fysj

Skrevet

Kommer an på maskinen. Maskinen jeg hadde før jeg flyttet inn med samboer passet godt på klærne for å si det sånn. Jeg kunne vaske på kvelden og neste morgen luktet ikke klærne og jeg hengte opp. Men den maskinen vi har nå blir det lukt av klærne i om de ligger over natten, jeg har noen ganger hengt de opp og lukten har blitt borte men har sluttet med det og nå setter jeg den på igjen men et kortprogram. Er maks 24 timer sies det. Anonymous poster hash: d1b52...460

Det er da ikke lukten i klærne som avgjør om bakteriene gror.......

Skrevet

Takk for svar.

Vi vasker sengetøy for seg selv, sokker for seg selv, truser for seg selv, bh'er for seg selv, håndklær/kluter for seg selv, ellers overdeler for seg selv. Å mikse alle klær sammen på 30 grader er uhygienisk. Truser blir ikke rene på 30 grader, fysj

Den er 40 eller 60 grader grader, og ja, jeg kjører alt sammen :)

Alt blir rent, ingenting blir misfarget, og ingenting blir ødelagt! 

Skrevet

Det kjenner du på lukta. Om det ikke lukter friskt så kjører du et lite program igjen.

Et par dager kanskje? Kommer an på hvor varmt det er i rommet.

Anonymous poster hash: f9c68...4f3

Skrevet

Takk for svar.

Den er 40 eller 60 grader grader, og ja, jeg kjører alt sammen :)

Alt blir rent, ingenting blir misfarget, og ingenting blir ødelagt!

Vasker du hvitt og svart sammen, så skal jeg love deg at de "hvite" klærne dine ikke er hvite ;)

Anonymous poster hash: 709b0...01e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...