Gå til innhold

Strie på veggene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte hus for et halvt års tid siden, alle veggene er dekket med strie, den er malt hvit, vi snakket absolutt alt av vegger utenom badet. Jeg klarer bare ikke helt å like det, men jeg savner det gamle huset vårt da som hadde så fine vegger.... Hva tenker dere om strie? Er det bare meg som ikke helt liker det? Den har sikkert blitt malt 10 ganger, er det vanskelig å få vekk?

Anonymous poster hash: 7c709...67c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Mener du glassfiberstrie? Jeg hater det!!!!! Vi valgte det i vårt første hus. Visste ikke bedre. det er noe herk. Om du maler, så syns rutene/striene igjennom. Samme om du tapetserer. Eneste som tar de vekk er enten en dyr grunntapet\reperasjonstapet, eller å sparkle alt. Den blir fort skitten og stygg og.

Anonymous poster hash: 333d4...e11
Skrevet

Hadde fått opp panel og malt.

Anonymous poster hash: e79e8...0b6
Skrevet

Det er en del jobb for å fjerne strie... Men du kan jo slå smartpanel på utsiden :-)

Det er rimelig og ikke fult så mye jobb som å fjerne strie,pusse ned,fjerne pussestøv og evt tapetsere på nytt.

Jeg pusset opp nå i sommer, og å sette på strietapet er noe dritt! Den strekker seg,blir skjev og får lett luftlommer om man ikke er helt "in" i tapetsering.

Jeg valgte det som en kortsiktig løsning på bsdet(våtromsstrie), for det var vinyltapet fra 1800-brødmangel, og jeg hadde ikke råd til våtromsplater akkurat nå(men sparer).

Når jeg skal pusse opp badet fra grunn, skal selve veggene rives, så da trenger jeg heldigvis ikke tenke på stria.

Så min anbefaling er å slå plater /smartpanel på utsiden. :-)

Skrevet

Takk så mye for svar:) er det noen som vet pris på smartpanel? Prøvde å Google med ikke alltid så lett med mobil...

Skrevet

Takk så mye for svar:) er det noen som vet pris på smartpanel? Prøvde å Google med ikke alltid så lett med mobil...

Våre kostet 178 kr plata (ei plate er 60 cm bred) de er uten "panel". Slette plater med ei smal fuge mellom platene...

Skrevet

Hadde gått for ekte varer

Anonymous poster hash: e79e8...0b6
Skrevet

Skulle gitt alt for å hatt strieveggene dine, fremfor smartpanel-helvete vi nå har. Er det gammeldags tykk strie er det jo ok. Verre med glassfiberstrie med diverse mønster.

Anonymous poster hash: 1bbb0...bc6
Skrevet

Vi har glassfiberstrie i ALLE tom. Det er pyton!

Men å slå på panel er ikke så enkelt som folk skal ha det til. Da må vi til å fore ut vindueskarmer og sånt.

Skrevet

Slå panel eller plater oppå, den enkleste løsningen. Men hørt en kan ta noe puss av noe slag på også, men vet ikke om det går når det er malt. Husker bare pappa sjekket det ut når han vurderte hva han skulle gjøre med 80tallsveggene hans. Det ble smart panel hos han.

En fryktelig jobb å få av, vil ikke anbefale deg å begynne på det.

Anonymous poster hash: 8527d...3b9

Skrevet

Panelplater kommer i alle prisklasser. Vi fant til 179 kr plata og til 99 kroner plata. Enorm forskjell. En plate er over en kvadrat, så ser du pris på 99 kr per plate og 99 kr per kvadrat vet du hvilken som er billigst ;)

Anonymous poster hash: d3297...6e5

Skrevet

Det er riktig som det sies over her, setter du på smartpanel (huntonittplater) så må du flytte alle lister, dørkarmer, kontakter osv.

Skrevet

Stygt!!!

Anonymous poster hash: 3b99b...0d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...