Gå til innhold

Jeg kan ikke fordra kollegaene mine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker jobben da og er aldri borte.

Jeg synes bare mine kollegaer er uinteressante, kjedelige, slarvete og egoistiske. De er rett og slett for barnslige og umodne. De elsker sladder og jeg HATER mennesker som baksnakker.

Jeg sier aldri noe stygt om de (bortsett fra her nå) eller er ufin mot de.

De sier jeg er bare veldig sjenert og prøver å få meg til å "tø opp" men jeg har ikke lyst til å henge med de ved kaffemaskinen da jeg føler de ikke har noe å bidra med i mitt liv eller jeg i deres.

Burde jeg bytte jobb? Selve jobben er fantastisk og jeg stortrives med oppgaver og får supre tilbakemeldinger fra kunder og leder.

Det plager meg ikke at jeg bare jobber og går hjem.

Anonymous poster hash: feeee...1dc

Skrevet

Jøss, for en gjeng du arbeider med da - hvilken bransje snakker vi om?

Lavt utdanningsnivå?

Anonymous poster hash: c8e04...ed2

Skrevet

Trives du, eller trives du ikke? Det er jo det som betyr noe.

Skrevet

Både og. Vi er tre med høyere økonomisk utdannelse og fire med lite utdannelse.

Det er bare så mye meningsløs banalt prat, og denne baksnakkingen da.

Jeg klarer bare ikke like de. Og noen dager misliker jeg de virkelig så sterkt at jeg nesten ikke klarer holde maska.

Som regel klarer jeg fint å holde meg nøytral og bare la våset deres passere.

Skrevet

Da skulle du ha jobba der jeg jobber. Der er det ingen som baksnakker. Baksnakker man, så blir den som baksnakker baksnakka fordi den baksnakker. Det er stygt!!!

Anonymous poster hash: 3abed...bb1
Skrevet

Er det ikke mulig for deg å prøve å endre litt på kulturen på jobben da? Ved å prøve å skifte samtaleemne. Eller ta det opp på et personalmøte. Er ikke sikkert det er bare du som misliker at det er sånn..

Skrevet

Jeg har et par på jobben som bare er slitne, sutrer og klager. Det er utmattende og ha så negative mennesker rundt seg. Jeg ble nesten litt glad når hun ene ble sykemeldt.

Anonymous poster hash: 904aa...f69

Skrevet

Eg les vel eigentleg berre at du kjenner deg betre enn dei på alle måter. At du ikkje ser poenget med at du med høgare utdanning og høgverdig personlegdom ikkje vil nedverdige deg til å bli kjent met dei.

Kanskje ta ein runde med deg sjølv og..

Anonymous poster hash: f3951...383
Skrevet

Jeg forsøkte i starten å si at jeg likte å gjøre meg opp min egen mening om folk men det gikk ikke helt inn.

Jeg mangler nok litt ryggrad til å konfrontere en slik ukultur men har tatt det opp med leder som et forbedringspotensiale. Det er vanskelig for leder å gjøre noe med dette da det bare vil bli referater fra ting de har sagt.

Har tenkt så mye på om jeg bare burde slutte selvom jobben i seg selv passer meg perfekt.

HI

Skrevet

Hvor stor arbeidsplass er dette egentlig? Veldig dårlig av leder å ikke gjøre noe med dette da... Han kunne jo uansett følge opp arbeidsmiljøet på generell basis og prøve å endre kulturen. Tror jeg hadde sett meg om etter noe annet om du har tatt det opp uten at sjefen tar tak i det - det er dårlig ledelse!

Skrevet

Jeg er pedagog i barnehagen og jeg kan love deg at ingen jabber mer enn de som jobber der!

De snakker om alt og alle..

Anonymous poster hash: 7d9ae...be1

Skrevet

Hva med å si fra at du ikke liker å baksnakke? At du ikke gidder å delta i samtalen før de faktisk kan snakke om noe positivt?

Anonymous poster hash: 33ccf...7ad
Skrevet

Jeg lurer også litt på om du tror du er bedre enn dem? Er kanskje ikke så rart om de heller ikke liker deg d, om det er det du utstråler?

Du snakker om dem som om de er dumme, det gir vel ikke stort bedre arbeidsmiljø det.

Anonymous poster hash: 1bc31...e6a
Skrevet

Ville nok anbefale deg å bytte jobb til et sted med mer oppegående kolleger. Høyere utdannignsnivå (helst fra universitet) er ofte proporsjonalt med mindre sladder og lavpannethet på jobben.

Evt. kan du tilbringe tid med de på jobben din som er oppegående. Der jeg jobber nå er noen sladrekjærringer, og der er nettopp de som ikke har masterutdanning: enten har de en kortere høyskoleutdanning eller ingen høyere utdanning men har jobbet seg opp. De som har masterutdanning er mye hyggeligere å snakke med, og er interessert i å snakke om interessante ting. :)

(Så finnes det selvsagt idioter med masterutdanning, og kjempeoppegående folk som bare har ungdomsskolen, for all del, men tenker mer på det generelle miljøet det blir på arbeidsplasser med forskjellig sammensetning)

Anonymous poster hash: d822e...7d9

Skrevet

Jeg elsker jobben da og er aldri borte.

Jeg synes bare mine kollegaer er uinteressante, kjedelige, slarvete og egoistiske. De er rett og slett for barnslige og umodne. De elsker sladder og jeg HATER mennesker som baksnakker.

Jeg sier aldri noe stygt om de (bortsett fra her nå) eller er ufin mot de.

De sier jeg er bare veldig sjenert og prøver å få meg til å "tø opp" men jeg har ikke lyst til å henge med de ved kaffemaskinen da jeg føler de ikke har noe å bidra med i mitt liv eller jeg i deres.

Burde jeg bytte jobb? Selve jobben er fantastisk og jeg stortrives med oppgaver og får supre tilbakemeldinger fra kunder og leder.

Det plager meg ikke at jeg bare jobber og går hjem.

Enig med hun over, men tenker også at dette ikke er noen grunn til å bytte jobb. 

Forsøk selv å få andre til å snakke om mer interessante ting.

Anonymous poster hash: 9efad...3bb

Skrevet

Kryp ut av skallet ditt og spor av samtalen til helt andre ting når de begynner å snakke om noe sånt. Så vil de omsider forstå poenget. 

Anonymous poster hash: 3bbff...9e7
Skrevet

Jeg lurer også litt på om du tror du er bedre enn dem? Er kanskje ikke så rart om de heller ikke liker deg d, om det er det du utstråler?

Du snakker om dem som om de er dumme, det gir vel ikke stort bedre arbeidsmiljø det.

Anonymous poster hash: 1bc31...e6a

?

Det er ikke uvanlig at det har etablert seg ukulturer med sladder på mange arbeidsplasser, eller at det finnes arbeidsplasser hvor det er for lite utdannet personell i forhold til dem som har "jobbet seg opp", for lite variasjon blant de ansatte eller for mange sauer som bare følger lederen, og da krever det integritet å tørre å være den som skiller seg ut på en eller annen måte.

Ellers vet jeg at det kan være utrolig slitsomt å jobbe sammen med kolleger som ikke ser sine begrensninger fordi de har jobbet lenge med noe, ikke lengre er helt oppdaterte faglig, ikke ser den faktiske nytteverdien av utdannelse kontra erfaring, og som ikke synes det er noe poeng å endre måten man har gjort noe på i 25 år med mindre man er absolutt nødt.

Skrevet

Eg les vel eigentleg berre at du kjenner deg betre enn dei på alle måter. At du ikkje ser poenget med at du med høgare utdanning og høgverdig personlegdom ikkje vil nedverdige deg til å bli kjent met dei.

Kanskje ta ein runde med deg sjølv og..

Anonymous poster hash: f3951...383

Janteloven lenge leve....

Det finnes faktisk arbeidsplasser som hyller lite formalkompetanse blant de ansatte og/ eller har ungdomsskolearbeidsmiljø, tror det eller ei.

Skrevet

Det at jeg ikke liker kollegaer går kun på personlighet og behovet for blandt annet å snakke stygt om andre mennesker.

Det har ikke noe med utdannelse og å være definert som smart/dum etter egen oppfattelse. Selvom jeg dog mener at mennesker som har behov for å snakke nedlatende om andre mangler noe.

Spørsmålet mitt var jo egentlig om jeg bare burde bytte jobb. Jeg har virkelig forsøkt men det funker ikke.

Som jeg sa så er jobben i seg selv perfekt på alle måter. Jeg er bare ikke sosial på jobb. Kun slik overfladisk "hei, har du hatt en fin helg?" Kommentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...