Gå til innhold

Mister man lønnstillegg under fødselsperm?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i kommunal sektor, og har ca 4000 kr pr mnd. i turnusfestede kvelds- og helgetillegg. Ut fra lønnsslippene under fødselspermisjonen ser det ut til at disse tilleggene er tatt bort.

Åtte mnd perm (med 100% lønn) tilsvarer et lønnstap på 32 000. :cry: Dette kan da ikke stemme? :cry:

Har mailet NAV og arbeidsgiver, men må jo vente til over helga på svar. :P

Noen som har opplevd det samme?

Fortsetter under...

Tror ikke du skal miste det nei.

Samboeren min fikk (under pappaperm) lønn som var regnet ut i fra "vanlig lønn" og provisjon. Han ringte nav å spurte om han virkelig skulle ha så mye, og det stemte sa de. Vil jo tro at du da har rett på turnusfestede tillegg?

Anonymous poster hash: e5758...3e4

Med mindre du tjener over 6 g (530 000) skal du ha vanlig lønn under permisjon, og det skal være inkludert turnusfestede tillegg. Her høres det ut som lønnskontoret i kommunen har gjort en feil...

Anonymous poster hash: 75e5a...408

Det samme skjedde med meg. Sa fra til sjefen som sa hun hadde lagt inn at jeg skulle ha alle tillegg mens jeg er i perm, men det hadde blitt noe kluss der. Fikk tilbakebetalt alt på lønninga denne måneden. Var hyggelig med en ekstra stor lønning denne måneden da det var to måneder jeg ikke hadde fått tillegga!

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...