Gå til innhold

Min 4 klassing klarer ikke knyte skolisser!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det klarer ikke min 7-åring heller. Har ikke vært behov for det, og har derfor ikke øvd på det...

Det var heller ikke normalt at 4-åringer klarte det den gangen det bare fantes skolisser, før borrelåsens tidsalder.

Anonymous poster hash: 3eece...44d

Min sønn er straks 9 og kan ikke knytte skolissene ordentlig. Han får en knyte i, men altfor løs slik at det løsner fort. Problemet er at eneste sko med skolisser er fotballsko, absolutt alle andre har borrelås. Han mangler øvelse rett og slett.

Dette er nok resultatet av borrelåsgenerasjonen :-) Jeg tror vi hadde en større motivasjon til å lære oss å knyte skolisser da det ikke fantes alternativer den gang (ja jeg er en av de gamle her inne).

Han vil nok lære det når det blir flaut og ikke kunne. Og i mellomtiden er det vel bare å øve på det i en positiv tone?

Annonse

Hmmm jeg husker jeg lærte det av den kjekkeste gutten i bhg (motivasjonen var nok på topp da 😍) og da var jeg 3,5 år.

Uansett - det var en enklere knute enn den jeg lærte senere der begge løkkene lages samtidig. Kan jo være en ide å lære den. Jeg syns det begynner å bli på tide at de lærer det når de går på skolen.

Anonymous poster hash: 327fe...5d7

Stod og så på fotballtreninga til 4.-klassingen min her om dagen, og det var flere som trengte hjelp med å knytte skoa, ja.

Det er litt annerledes mener jeg. Vi hjelper til med knyting når hun spiller fotball da disse lissene har en tendens til å løsne fort. Upraktisk under kamp for.eks. Hun klarer å knyte selv men de går fortere opp da.

Alle andre sko i fritiden knyter hun selv. Så selv om du ser foreldre bidra med skolisser på fotballen så trenger det ikke bety at barna ikke har lært seg å knyte selv :)

Anonymous poster hash: be29b...f34

For normale unger på den alderen er det bare mangel på øvelse eller latskap som gjør at de ikke knyter listene selv.

Anonymous poster hash: 0d481...908

Unnskyld meg, men fått en murstein i hodet? Hva slags svar er det? Vi øverst og øverst, han klarer det nesten, men dagen etter er han like blank. Han er kjempe fortvilet.

Grøsser at det finnes mennesker som deg

Anonymous poster hash: 20076...1a6

Gjest Julia1984

For normale unger på den alderen er det bare mangel på øvelse eller latskap som gjør at de ikke knyter listene selv.

Anonymous poster hash: 0d481...908

Hva skal vi si om deg da som ikke kan stave "lissene" en gang? Latskap eller mangel på øvelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...