Gå til innhold

Hvordan lappe dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte den populære dressen fra Kappahl i fjor, men på grunn av aktiv unge og en tørr vinter har det blitt noen småhull her og der. Tenkte å prøve å lappe den og bruke den som ekstradress i år. Men hvordan lapper man en dress? Med helt vanlig sytråd? Finnes det noe man lapper over sømmen med for å gjøre den vanntett igjen?

Anonymous poster hash: 8174e...942

Skrevet

Du kjøper ferdig lapper som du bare klistrer på

Skrevet

Gå på en sy/garn/stofforretning og be om lappesaker til yttertøy. De har gjerne små pakker med det du trenger, små biter med slitesterkt nylonstoff, ofte med et slags lim som du stryker på, så kan du sy rundt for ekstra holdbarhet (mulig du får tråd med i pakken, det husker jeg ikke). Før var lappene gørrkjedelige, men nå får du dem i farger og mønstre som kan klippes til i hjerter eller biler, noen er også ferdige i kule fasonger. 

Skrevet

Du må i hvertfall ikke sy den, da gjør du bare vondt verre.

Gå på en sportsbutikk(jeg kjøpte på G-Max) og spør etter lappesettet Tear Aid (Type A). Det er en krafitg tape som du setter over riften/hullet.

Klipp til en sirkel(da får du ikke hjørner som løsner så lett) og lim over.

Anonymous poster hash: 719f1...a28
Skrevet

G-max, Jernia o.l. steder har lappesaker til slike ting, de limes på.

Finnes flere sorter, noen er til yttertøy, andre til teltduker og presenninger, fungerer på samme måte men er litt forskjellig slitestyrke på det. Guttungen her lappet jeg regntøy o.l. med lappesaker som var til båtpresenninger o.l., fungerte utmerket.

Anonymous poster hash: 0c495...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...