Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #1 Del Skrevet 12. september 2014 Er alene mor til en liten gutt på nå 7mnd, og om det ikke var slitsomt nok har han den siste måneden vært umulig når det kommer til søvn. Fra 0-6mnd var det ikke noe problem. Tok han 15min å sovne (alene) og han våknet tre ganger om natten. Men flyttet til en annen leilighet og byttet seng fra sånn som er inntil min til sprinkelseng, og nå er det umulig! Han sover nok på dagen, spiser gode måltider, har ingen luftsmerter eller andre physiske problemer. Har rutiner på alt, spesielt legging. Så forstår ikke hva problemet er. Dette er vår kveld: Begyner med kveldsrutiner kl 18 som alltid, han spiser grøt før han legger seg og får flaske med vann eller mme i sengen. Han er i senga ca 18.30. Han spiser opp flasken sin, jeg gir han smokk og går ut av rommet. Det tar kun to minutter før helvete bryter løs. Han begyner først rolig å klage, og skriker mer og mer til det virker som om det står om død og liv. Jeg kommer da så klart inn, og det blir stilt med en gang han ser meg. I tilleg er han en riktig akrobat og snur seg rundt over alt i sengen, som regel også på magen, og selv om han ikke har noe problem med å snu seg tilbake på ryggen selv virker det som han er så opptatt med skrikingen at han ikke klarer det. Han sparker dynen og kosedyr (som ligger nederst i sengen) over alt, da gjerne over annsiktet sitt også (dynen da). Han strekker seg ut av sengen og krafser på veggen eller sparke på sprinklene. Det tar en time eller mer å få han til å sove hver kveld. Dette med å bare la han ligge å skrike funker ikke helt ettersom jeg må snu han på ryggen hele tiden så han ikke er i ubehag. Tar gjerne lenger tid før han sovner hvis jeg sitter med han. Når han etter langt om lenge endelig sovner tar det bare en time før han våkner igjen. Han våkner hver time frem til kl syv om morgenen. Enten for kos, smokl, mat eller at han har rullet på magen. I og med at jeg er alene er det slitsomt nok fra før av, men nå får jeg ikke engang en god natts søvn eller ordentlig fred på kvelden. Hjelp noen! Anonymous poster hash: 44153...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 12. september 2014 #2 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg tror det er en fase de går igjennom, for gutten min på 8 mnd er helt lik, og var super å legge før. Jeg er også alene, så vet akkurat hvordan du har det. Har desverre ingen tips å komme med, skulle gjerne hatt noen selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #3 Del Skrevet 12. september 2014 Virker det som om han ikke trives i den nye sengen? Isåfall kan du sette han oppi der et par ganger i løpet av dagen og leke litt med han. Da vil han bli mer vant til sengen, og forbinde den med noe trygt. Anonymous poster hash: fe9de...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma78 Skrevet 13. september 2014 #4 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg anbefaler å prøve sovepose. Vi kjøpte en fra IKEA. Vanskeligere å snu/bevege seg og trenger ikke dyne. Hjalp her. Heldigvis går det meste over etter litt tid:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November_84 Skrevet 13. september 2014 #5 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg anbefaler å prøve sovepose. Vi kjøpte en fra IKEA. Vanskeligere å snu/bevege seg og trenger ikke dyne. Hjalp her. Heldigvis går det meste over etter litt tid:) Støtter denne 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smil123 Skrevet 1. oktober 2014 #6 Del Skrevet 1. oktober 2014 Det er kanskje rullingen som er problemet? Altså utviklingssprang!? Ville også prøved en sovepose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Del Skrevet 1. oktober 2014 Her var også den rullingen med på å gjøre det vanskelig... Ellers har jeg det slik at jeg må sitte inne med henne til hun sovner. Sitter heller der i 10 min enn å fly frem og tilbake i en time Anonymous poster hash: 913f6...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå