Gå til innhold

Klarer ikke å ha sex med min mann som har gått opp 30 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt jeg kjenner er den enorme kulemagen som dasker mot meg.

Han er bedagelig anlagt når det gjelder trening, men sex vil han ha hele tiden. Dette sliter på forholdet. Kan man kreve at samboeren prøver å gå ned i vekt, eller bare akseptere at han forfaller? Det skyldes ikke sykdom.

Anonymous poster hash: 32387...edd

Fortsetter under...

Skrevet

Vær ærlig og si det. 30kg er myyye! Og helsa kan jo heller ikke være særlig bra da. Jeg hadde sagt fra.

Anonymous poster hash: f19c0...2d3

Skrevet

Etter 1. år sammen, la eksen min på seg veldig.

Selv trener jeg mye, og er vel over normalen opptatt av å være i god form.

Prøvde på en pen måte å si til han at vi kanskje skulle begynne trene sammen.

Han tok ikke hintet, så etter 1. år til, da jeg hadde mistet helt lysten på han, så sa jeg til han at han hadde blitt noe lubben. Mildt sagt ble ikke det tatt imot pent på noen måte.

Ente med at jeg gjorde det slutt med han. Ikke fordi han var blitt småfeit, men fordi han var like uattraktiv innvendig som utvendig..

Så ja. Fra en som har sagt ifra om slikt før, og fått mye tyn pga det. Jeg ville fortsatt sagt ifra igjen.

Prøv på en fin måte først. Kanskje han tar hintet bedre enn min eks gjorde. 

Anonymous poster hash: 874fc...782
Skrevet

Han er bedagelig anlagt når det gjelder trening, men sex vil han ha hele tiden. Dette sliter på forholdet. Kan man kreve at samboeren prøver å gå ned i vekt, eller bare akseptere at han forfaller? Det skyldes ikke sykdom.

Jeg fantaserer på bli tatt av en feit kar;)

Når der er sagt er det helt innenfor å ta dette opp. Det er uke pent å ta der opp til en gravid/ammende kone eller syk person, men til en mann eller en dame ellers må dette være ok å ta opp på en pen måte.

Anonymous poster hash: dabc1...b0f

Skrevet

Synes du bør fortelle ham det, hvorfor du ikke ønsker sex. Fortell også om de ugunstige konsekvensene for hans helse med slik stor vektoppgang. Og det kommer fra meg som har vært i et samboerforhold der samboer nektet å ha sex med meg i månedsvis etter at jeg la på meg FIRE kilo etter to fødsler, og sluttet å gå med ludderklær som jeg brukte i tenårene, etter at jeg ble mor. Han svarte hele tiden at jeg var blitt feit, lite sminka og uattraktiv (170 høy og 53 kilo - jepp, smellfeit!), og begynte å ligge med yngre anorektiske jenter bare for å såre meg.

Anonymous poster hash: 0af21...125

Annonse

Skrevet

Kan tenke meg at tissen også er blitt mindre?

Tissen forsvinner inni fettet

Anonymous poster hash: 8f163...16c

Skrevet

Jeg hadde virkelig hatt problemer med å ha sex med en mann som hadde lagt på seg 30 kilo (det er mye!). Jeg innrømmer glatt at jeg er såpass grunn at utseendet betyr mye for om/hvem jeg tenner på. Nå er jeg selv også opptatt av helse/utseende, og trener jevnlig for å holde på figuren og formen. 

Så det er ingen tvil om hva jeg ville gjort: sagt det til ham og bedt ham om å slanke seg!

Anonymous poster hash: 2ce02...f38
Skrevet

Be han spise mindre.

Anonymous poster hash: 736cb...cc8

Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i om samboeren min hadde hatt en dårlig livsstil.

Da jeg ble sammen med min nåværende samboer (vi har vært sammen 4 år), spiste han mye usunn mat, trente ikke m.m. Jeg ga han klar beskjed om at han måtte begynne å trene. Jeg spurte ikke OM han skulle begynne å trene, men jeg spurte "Når skal du begynne å trene?". Når det gjaldt kostholdet hans kom jeg med mine formaninger om hva som var best og da han hintet til at det var vanskelig å leve sunt med sjåførjobb, satte jeg han kraftig på plass. Jeg tror nøkkelen er å ta opp ting "med roten", ikke vente for lenge og tenke at "det ordner seg sikkert etter hvert", for hvis man ikke snakker ut om det/"rensker opp", vil det fortsette i det samme kjøret.

I dag er min samboer snusfri og lidenskapelig opptatt av kosthold og trening. Hadde jeg ikke vært bevisst/klar fra starten, hadde han neppe vært der han er i dag. Det er også artig at noen i familien hans har takket meg for at han er sluttet å snuse.

Mitt råd er : IKKE aksepter dette, da det tydeligvis ikke er i takt med dine verdier. Hvis du aksepterer det, vil du bygge opp frustrasjon og negativ energi er aldri bra å gå å bære på. Snakk ut med han på en ordentlig måte. Det ordner seg til slutt! Lykke til!

Anonymous poster hash: 19e86...1e9
Skrevet

Be han spise mindre.

Dårlig forslag. Blir man lykkeligere av å spise mindre? Blir man lykkeligere av å telle kalorier? Svaret er nei! Å redusere antall kalorier er ikke alltid løsningen for å få bedre helse. Det behøver ikke gjøre oss sunnere, ikke friskere, ikke lykkeligere og ikke nødvendigvis slankere. Å føle seg sulten og misfornøyd med seg selv er ikke god helse.

Han kan f.eks. lese boka til Sara Lossius: "PALEO: Sunnere, sterkere og slankere med EN NATURLIG LIVSSTIL". Da vil mest sannsynlig resultatene også komme sigende, i positiv forstand.

Skrevet

Hmmmm, lurer på hva dib'erne her inne hadde sagt hvis det hadde vært motsatt jeg; mannen min nekter å ha sex med meg etter å lagt meg ut 30kg.

Ja, jeg vet det er mye men har hatt så mye å tenke på, er sliten osv. Men er så vondt når han ikke vil ta i meg med pølseklype engang :(

Jeg er faktisk ganske sikker på at reaksjonene hadde vært en del annerledes. Da hadde tiradene kommet at utseende ikke skal ha så mye å si, og at mannen skal elske deg for DEG.

Så tror jeg at det hadde vært en del; kast ut den taperen!

Mitt tips til deg er å spørre hva som er årsaken til vektøkning, og om han ser det selv. Man kan ikke endre noe han ikke anerkjenner!

Og tilby deg å trene sammen med han. La det bli en familiesktivitet.

Anonymous poster hash: c8b98...97e

Skrevet

Hmmmm, lurer på hva dib'erne her inne hadde sagt hvis det hadde vært motsatt jeg; mannen min nekter å ha sex med meg etter å lagt meg ut 30kg.

Ja, jeg vet det er mye men har hatt så mye å tenke på, er sliten osv. Men er så vondt når han ikke vil ta i meg med pølseklype engang :(

Jeg er faktisk ganske sikker på at reaksjonene hadde vært en del annerledes. Da hadde tiradene kommet at utseende ikke skal ha så mye å si, og at mannen skal elske deg for DEG.

Mitt tips til deg er å spørre hva som er årsaken til vektøkning, og om han ser det selv. Man kan ikke endre noe han ikke anerkjenner!

Nei, synes ikke det er forskjell. 

Anonymous poster hash: 202e6...a81

Annonse

Skrevet

Du er ikke  bare litt overvektig hvis du har lagt på deg 30kg, så jeg skjønner mannen din godt jeg. Det er IKKE attraktivt å være så feit.

Anonymous poster hash: 399c0...5cc

Skrevet

Skal vi bytte? Jeg sliter med å tenne på mannen min etter at han har slanket seg nemlig. :P Vi har vel alle våre preferanser, og det er ikke så lett å endre på.

Hadde nesten vært bedre om det var andre veien, for jeg synes det er helt legitimt å oppfordre noen til å ta vare på helsa si, men jeg jo kan ikke be ham om å ødelegge den for at jeg skal ha lyst på ham. ;)

Anonymous poster hash: 0798e...805
Skrevet

Du er ikke bare litt overvektig hvis du har lagt på deg 30kg, så jeg skjønner mannen din godt jeg. Det er IKKE attraktivt å være så feit.

Les en gang til.

Jeg har ikke lagt på meg, jeg spurte hvis det var motsatt og ga derfor eksempel.

Men dere som sier det ikke er dobbeltmoral, kan dere være så snill og følge med utover på hva som blir sagt i motsatte eksempler som kommer opp her.

Poenget mitt er at hvis en mann hadde sagt det samme som HI i førsteinnlegget tror jeg det hadde blitt ramaskrik her inne.

Skrevet

Han kan bli lei seg. Hvis du skaø ta det opp, nevn utelukkende helsegevinstene ved å holde seg i form. Og ta initiativ til å lage sunne, 1-porsjonsmiddager.

Anonymous poster hash: c4422...07c

Skrevet

Mannen min har gått opp 25-30 kg, han er feit nå, og klar over det selv. Jeg har tatt det opp på følgende måte: nå er jeg bekymret for deg, du har lagt på deg enormt og jeg er oppriktig redd for helsa di! Ønsker du å være overvektig, eller vil du gjøre noe med det? Han ønsker å gå ned i vekt, og har tatt grep. Han var veldig trent før,og er glad i å trene heldigvis! Så nå er vi i ferd med å snu på ting:-) klart du kan si i fra! Men gjør det på en ok måte!

Anonymous poster hash: 33b19...5c6

Skrevet

Vel, er selv sammen med en som har hatt 30 kg for mye. Når man har sex da er utfordringen å finne stillinger som er behagelige og man ikke føler seg "klemt ihjel". Bakfra liggende fungererer bra. I misjonær må han bruke armene godt så jeg ikke får vekten hans oppå meg.

Synes du skal fokusere på helsen hans. For du er vel bekymret for den?..-Overvektige har større sjans til å få kreft, diabetes og hjertesykdom blant annet. Fortell det på denne måten. Kanskje dere sammen kan legge opp et løp slik at han kan begynne å ta av seg igjen.

Du må overhodet ikke si at du ikke orker å ha sex med han fordi han er blitt feit. Det vil bare være vondt for ham å høre det og du oppnår ingenting annet enn å såre ham -dypt! -tenk deg om situasjonen hadde vært motsatt!...,

Anonymous poster hash: 18637...f8f

Skrevet

Tenk om det var omvent da, tenk om han sa til deg at han ikke tente på deg legner.

Du m,å iallefall tenke deg om og hvordan du ordlegger deg.

Min mann sa ikke ett ord, mens jeg gikk 80 til 130 til 80 igjjen. Han tok like mye på meg, og hadde like mye sex med meg.

Nå er det han som har gått opp, han er feit, jeg tenner ikke på han, og føler ikke at jeg kan si noe......han sa jo ikke noe til meg..........

Anonymous poster hash: 90b8c...6f7
Skrevet

Veldig overvektig mann - har langt mer østrogen i kroppen enn menn skal ha - ergo mer feminint uttrykk = fullstendig turnoff for min del.

I tillegg er dette et verdispørsmål, og derfor viktig - hvordan ønsker dere å leve, hvordan prioriterer dere helsen deres osv.

Og til den som sa hva om det hadde vært motsatt.... jeg har også lagt merke til at overvektige damer her inne som regel forsvares laaangt mer av andre damer.

At man kan gå opp noe i et svangerskap og trenger litt tid på å gå ned igjen etterpå, det mener jeg menn må ha forståelse for. Men om dama blir 30-50 kg mer enn da de ble sammen, da mener jeg mannen må ha rett til å reagere, og heller ikke bør kritiseres om han mister lysten.

Ikke forskjell på kjønnene der.

Anonymous poster hash: 890dc...c12
Skrevet

Hvorfor har kroppen hans forfalt da? Kanskje det er noe du kan bidra med? Ikke kjøpe "drittmat" og legge om litt på kostholdet? Kanskje foreslå at dere skal begynne å gå kveldsturer sammen?

Jeg hadde prøvd mye før jeg gikk til det skrittet å si til mannen min at han var blitt fet og måtte slanke seg fordi jeg syntes han var ekkel... Av og til er det jo nødvendig å være blodig ærlig, men det må nesten være siste utvei synes jeg...

Anonymous poster hash: 13dfb...ff7

Skrevet

Synes du bør fortelle ham det, hvorfor du ikke ønsker sex. Fortell også om de ugunstige konsekvensene for hans helse med slik stor vektoppgang. Og det kommer fra meg som har vært i et samboerforhold der samboer nektet å ha sex med meg i månedsvis etter at jeg la på meg FIRE kilo etter to fødsler, og sluttet å gå med ludderklær som jeg brukte i tenårene, etter at jeg ble mor. Han svarte hele tiden at jeg var blitt feit, lite sminka og uattraktiv (170 høy og 53 kilo - jepp, smellfeit!), og begynte å ligge med yngre anorektiske jenter bare for å såre meg.

Anonymous poster hash: 0af21...125

Han vet jo om de ugunstige helsemessige konsekvensene. Hvis hun skal fortelle han om dem vil hun jo bare virke belærende og med det implisere at han er dum i tillegg. Jeg sitter ikke på løsningen her, men jeg tror hvertfall ikke that's it ;)

Skrevet

Du er ikke bare litt overvektig hvis du har lagt på deg 30kg, så jeg skjønner mannen din godt jeg. Det er IKKE attraktivt å være så feit.

Så feit? Hvor feit er det? Alt vi vet er at han har gått opp 30 kg. Hvis han veide 50 fra før kan han være oppe i 80 nå for alt vi vet :P

Skrevet

Be han spise mindre.

Dårlig forslag. Blir man lykkeligere av å spise mindre? Blir man lykkeligere av å telle kalorier? Svaret er nei! Å redusere antall kalorier er ikke alltid løsningen for å få bedre helse. Det behøver ikke gjøre oss sunnere, ikke friskere, ikke lykkeligere og ikke nødvendigvis slankere. Å føle seg sulten og misfornøyd med seg selv er ikke god helse.

Han kan f.eks. lese boka til Sara Lossius: "PALEO: Sunnere, sterkere og slankere med EN NATURLIG LIVSSTIL". Da vil mest sannsynlig resultatene også komme sigende, i positiv forstand.

Og der var du igjen ja 😂 overalt vettu!

Anonymous poster hash: 71bfd...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...