Mamsemums Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Jeg skal bake pavlovakake til et selskap på søndag. Marengsen bakte jeg i går. Så er spørsmålet... Jeg har tidligere brukt piano vaniljekrem som jeg har blandet med vanlig pisket krem. Nå tenkte jeg derimot jeg skulle prøve å lage vanlijekremen selv. Kan jeg lage den i kveld og bruke den på søndag. Tenkte å blande i vanlig krem også for å gjøre den "lettere". Kan jeg gjøre dette lørdag? Håper noen dyktige bakere kan svare meg!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 vaniljekremen kan du fint lage ja, men jeg ville ventet med å blande inn den vanlige kremen til rett før servering da det er lett for at det samler seg mer væske hvis pisket krem står lenge over tid. Anonymous poster hash: 3d012...ad5
Mamsemums Skrevet 12. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2014 vaniljekremen kan du fint lage ja, men jeg ville ventet med å blande inn den vanlige kremen til rett før servering da det er lett for at det samler seg mer væske hvis pisket krem står lenge over tid. Anonymous poster hash: 3d012...ad5 Takk!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Jeg vil anbefale deg å bruke eggekrem istedenfor vaniljekrem. På den måten får du også brukt opp de eggeplommene som blir til overs når du lager marengsbunnen. Eggekremen kan enten legges først på bunnen, med pisket kremfløte oppå, eller blandes med pisket kremfløte rett før den legges på. Oppskriften er kjempeenkel: 5 eggeplommer, 4 ss sukker, 2,5 dl helmelk og 3 ts maisennamel blandes i en gryte og varmes sakte opp. Rør HELE tiden! Må tas av varmen før den koker, ellers blir det klumper. Anonymous poster hash: b127c...c15
Mamsemums Skrevet 12. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2014 Jeg vil anbefale deg å bruke eggekrem istedenfor vaniljekrem. På den måten får du også brukt opp de eggeplommene som blir til overs når du lager marengsbunnen. Eggekremen kan enten legges først på bunnen, med pisket kremfløte oppå, eller blandes med pisket kremfløte rett før den legges på. Oppskriften er kjempeenkel: 5 eggeplommer, 4 ss sukker, 2,5 dl helmelk og 3 ts maisennamel blandes i en gryte og varmes sakte opp. Rør HELE tiden! Må tas av varmen før den koker, ellers blir det klumper.Anonymous poster hash: b127c...c15 Det er eggeplommer i vaniljekremen...? Vanilje, fløte, maizenna, eggeplommer ++ Hva er forskjellen på eggekrem og vaniljekrem?
Mamsemums Skrevet 12. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2014 Jeg vil anbefale deg å bruke eggekrem istedenfor vaniljekrem. På den måten får du også brukt opp de eggeplommene som blir til overs når du lager marengsbunnen. Eggekremen kan enten legges først på bunnen, med pisket kremfløte oppå, eller blandes med pisket kremfløte rett før den legges på. Oppskriften er kjempeenkel: 5 eggeplommer, 4 ss sukker, 2,5 dl helmelk og 3 ts maisennamel blandes i en gryte og varmes sakte opp. Rør HELE tiden! Må tas av varmen før den koker, ellers blir det klumper.Anonymous poster hash: b127c...c15 Det er eggeplommer i vaniljekremen...? Vanilje, fløte, maizenna, eggeplommer ++ Hva er forskjellen på eggekrem og vaniljekrem? Og takk for svar forresten:)
Gjest RosaDamen Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Eneste forskjellen her er vel at i din oppskrift er det vanilje, utifra hva jeg kan se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå