Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Gutten har blitt tenåring og trenger ny seng. Den gamle sengen er for lengst utgått på dato. Så har vi jo det klassiske problemet, han får besøk av venner og de bruker sengen som sofa. Jeg vil kjøpe en seng som på et øyeblikk kan forvandles til en sofa. Det er ikke plass til loftsseng, da det er lavt under taket. Hvordan har dere løst dette? Anonymous poster hash: 04249...051
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Skal man ha en god sofaseng blir de ofte veldig dyre. Evt kjøp en rimeligere med en god overmadrass over? Nei, ingen enkel løsning på det problemet. Kommer an på str på rommet også. Vår ene sønn har et lite rom men får plass til en liten sofa, mens andre sønnen har ikke plass til det pga formen på rommet. Anonymous poster hash: 46110...473
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Han har et avlangt rom, ca. 3x4 meter. Ene kortveggen er dekket av garderobeskap, andre kortveggen har et vindu. Utover det har han to små bord og hyller. Vi skal nok få plass til sofa, men sofa og seng er det ikke plass til. Anonymous poster hash: 04249...051
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Hvorfor ikke lage sofaseng til han selv? Ta dem ene kortveggen og sett opp/lag en sengebunn kjøp ny madrass, et solid formet sengeteppe og et hav av store og små puter til rygg Anonymous poster hash: 76f87...b42
<3 2G <3 Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 IKEA har flere fine dagsenger som de kalles. Hamnes og brimnes er to som kan bli dobbelseng som har lagring i skuffer.
kvirrevittt Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Eg ville gått for ei dagseng. Dyna kan rullast opp på langsida og eit kult sengeteppe leggast over. Eg har tenkt å sy eit sjølv av slitte dongeribukser. Kan stylast med tøffe puter
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Av forskjellige grunner er dette en gutt som har store problemer med noe så enkelt som å holde rommet ryddig. Kjenner jeg han rett vil han ikke ta seg bryet med å re opp sofaen. Det må gjøres enklest mulig. Kanskje noe sånt noe, med bedroller til oppbevaring av dyne, pute og laken. http://www.skeidar.no/produkter/keane-xl-sovesofa Anonymous poster hash: 04249...051
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Av forskjellige grunner er dette en gutt som har store problemer med noe så enkelt som å holde rommet ryddig. Kjenner jeg han rett vil han ikke ta seg bryet med å re opp sofaen. Det må gjøres enklest mulig. Kanskje noe sånt noe, med bedroller til oppbevaring av dyne, pute og laken. http://www.skeidar.no/produkter/keane-xl-sovesofa Anonymous poster hash: 04249...051 Sovesofaen er jo generelt dårlige å sove på. Så jeg ville heller valgt en seng som man gjør om til sofa med puter etc i stedet. Anonymous poster hash: 84b8a...975
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Av forskjellige grunner er dette en gutt som har store problemer med noe så enkelt som å holde rommet ryddig. Kjenner jeg han rett vil han ikke ta seg bryet med å re opp sofaen. Det må gjøres enklest mulig. Kanskje noe sånt noe, med bedroller til oppbevaring av dyne, pute og laken. http://www.skeidar.no/produkter/keane-xl-sovesofa Disse er ofte fryktelig ubehagelige å ligge på over tid, og passer best til gjesteseng. En dagseng løsning med skuffer under til sengetøy er nok bedre for ryggen hans på sikt. Alt. en hjemmesnekret løsning basert på en normal madrass. Husker med skrekk og gru sofasengen i min første kjærestes soverom...kremt... Anonymous poster hash: 04249...051 Anonymous poster hash: bc84f...48c
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Jeg har hatt i oppdrag å kjøpe sovesofa til jobben. Jeg endte opp med en bitteliten halvannenmeter lang sofa, som er god nok til å sove på, til den nette sum av 12.000 kr. Det koster å skulle ha en så god sovesofa! Så om tanken er at han selv skal bruke den som seng hver dag så vil jeg absolutt ikke anbefale noen av disse! Da må du sikte høyere i pris og kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Jeg ville ikke kjøpt en sovesofa til han. Finn en løsning med å gjøre senga om til et sted man kan sitte. Har hatt både en billig sovesofa fra ikea og en veldig dyr sovesofa fra Hovden møbler. Men de er aldri like gode å sove på som en seng Anonymous poster hash: 2f6e8...052
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 De fleste jeg vet om som har sovesofa, er det sjeldent man faktisk ser snurten av sofa-delen, for den blir ALDRI redd opp. Så det er fare for at det fortsatt blir en venneflokk i senga Anonymous poster hash: c4cb7...b1e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Ja, dere sier noe der. Ryggen er viktig. Kunsten er å få han til å legge på puter og sengeteppe hver dag. Anonymous poster hash: 04249...051
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Jeg fant. http://www.skeidar.no/produkter/valentine-seng-brisk-90x200 Hvis det er plass til en god madrass i skuffen, kan dyne og pute oppbevares i skapet. Også kan det være sofa til daglig. Anonymous poster hash: 04249...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå