Gå til innhold

Noen snekkere her eller som er gift med en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må bytte en dør som har noen rare mål. Dvs at det selvfølgelig blir kjempedyrt å bestille dør på disse målene. Vi har funnet en billig dør, men for at den skal passe må vi kappe 10 cm av lengden og da tilpasse 10 cm av lengden på karmen også.

Er dette lett? Dette er en dør til en utvendig bod, så vi skal kjøpe en enkel dør i tre. Vil det enkelt la seg gjøre å kappe dette til? Vi har en snekker i familien og tenker å spør om litt hjelp der. 

Anonymous poster hash: 4ddb5...ed3
Skrevet

Samboer er men vi er ikke gift ....

Anonymous poster hash: 87cd4...0f6

Skrevet

Det går kun hvis du har et massivt dørblad. Mange billige dørblader er ikke massive, spør i butikken.

Med godt verktøy er dette en enkel jobb.

Hilsen arkitekt

Anonymous poster hash: 3fcfe...be2
Skrevet

Tror ikke dørbladet er så massivt, men har godt verktøy til jobben da. Er en boddør så er vel ikke så tjukk?

HI

Skrevet

ta litt oppe og litt nede, pga håndtaket. ikke noe problem, men det kan jo svekke døren i ettertid da det kan komme fukt i døra, og den vil da slå seg i vått / tørt vær.men er det heltre så gjør det ikke noe.

Anonymous poster hash: 0bb26...0af
Skrevet

Ikke noe problem, sier mannen her. Han er snekker:-) du må være helt nøyaktig når du kapper da, så du kapper akkurat like mye på dørbladet som på karmen.

Anonymous poster hash: 38c79...d27

Skrevet

Ja, vi får snekkeren i familien til å gjøre jobben tror jeg. Nøyaktighet er ikke mannens sterkeste side ;) 

Er det best å ta litt oppe og nede altså? 

HI

Skrevet

Ja, vi får snekkeren i familien til å gjøre jobben tror jeg. Nøyaktighet er ikke mannens sterkeste side ;)

Er det best å ta litt oppe og nede altså?

HI

Nei, bare kapp oppe.

Anonymous poster hash: c9bec...9bc

Skrevet

Med massivt mener jeg at du må passe på at du ikke kjøper en dør som er hul inne i midten av dørbladet, det er noen dører som er laget slik. Hvis det er en tredør med tre tvers igjennom går det bra.

Hvis du kapper alt nederst blir dørhåndtaket veldig lavt, jeg ville tatt alt øverst.

Anonymous poster hash: 3fcfe...be2
Skrevet

Du må vite hva som er inni døra. Er det heltre så går det fint, er det fyllmasse blir det ikke pent.

Skrevet

Det er fyllmasse i den vi har tenkt å kappe :/ Om vi ikke kan kappe den må vi ta vinkelsliper og kappe litt av grunnmuren for å få døren i hullet, er snakk om 5 cm? Noen som har en formening av disse flinke snekkerene om hva som er best?

HI

Skrevet

Det er fyllmasse i den vi har tenkt å kappe :/ Om vi ikke kan kappe den må vi ta vinkelsliper og kappe litt av grunnmuren for å få døren i hullet, er snakk om 5 cm? Noen som har en formening av disse flinke snekkerene om hva som er best?

HI

Min tømrermann freste muren i forrige hus. Hvorfor aner jeg ikke, men det var ikke snakk om å kappe noen dør. Tok ham ti minutter å ta litt av støpen.

Anonymous poster hash: 52d80...bf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...