Gå til innhold

Lønn som kunderådgiver i postens serviceavdeling?

Anbefalte innlegg

Skal på jobbintervju, og forventer spørsmål om lønn.

I utgangspunktet er jeg ikke så interessert i stillingen om årslønna er lavere enn 350K, men jeg finner ikke ut av hva jeg kan forvente i denne stillingen. Det stilles ikke krav til høyere utdanning, men det er ønskelig med fagbrev i salg og service.

Selv er jeg nyutdannet med en bachelor i økonomi og administrasjon, og ser på denne jobben som midlertidig mens jeg leter etter en stilling som lar meg bruke utdannelsen min i større grad.

Hva kan/bør jeg forvente?

Fortsetter under...

Jeg synes i utgangspunktet du har veldig høye forventinger.

Lønnen gjenspeiler ofte hva som kreves av formell og reell kompetanse i stillingen, og ikke hva søkerne har av kompetanse. Hvis jeg søker jobb som butikkmedarbeider, kan jeg ikke forvente lønn tilsvarende toppsjef kun fordi jeg har kompetanse som dette.

Anonymous poster hash: b5602...6f0

Jeg jobber 100% i en tilsvarende stilling, men ikke samme sted. Jeg tror ikke du kan forvente den lønna du tenker deg. Selv har jeg ekstremt dårlig lønn (257.400 i grunnlønn, og litt ekstra i UB-tillegg), så regner med andre i samme bransje har noe høyere. Kanskje 300.000...?

Tull - hvis du får jobben skal du selvfølgelig ha uttelling for bachelorgraden din. Hvis reservasjonslønna di er 350' så kan du godt starte forhandlingene på 400'. Lykke til!

Anonymous poster hash: 0be2b...342

Det er mange om beinet i tilsvarende posisjon som deg. En kan ikke regne med så høy lønn i begynnelsen med en bachelor i økonomi og administrasjon. Nå aner jeg jo ikke hvor du bor og hvordan arbeidssmarkedet er der. Selvsagt kan du være heldig, men fra de jeg kjenner med samme utdannelse har de fleste ikke hatt så høy startlønn. Ville absolutt takket ja til jobben selv om lønna ikke var det en kunne ønske seg - en kan alltids søke på andre jobber mens en har en annen jobb (en stor fordel). 

Anonymous poster hash: a9185...7b9

Tull - hvis du får jobben skal du selvfølgelig ha uttelling for bachelorgraden din. Hvis reservasjonslønna di er 350' så kan du godt starte forhandlingene på 400'. Lykke til!

Anonymous poster hash: 0be2b...342

Hun kommer jo ikke til å få jobben om hun kommer med et lønnskrav som ligger 100 000 over det andre kvalifiserte søkere vil godta.. Om man søker jobb som krever bachelorgrad skal man selvsagt ha en lønn som tilsvarer dette, men man kan virkelig ikke vente å få "uttelling for bachelorgraden" sin dersom stillingen ikke krever en slik grad.. Om en sykepleier søker en helsefagarbeider jobb kan ikke hun kreve sykepleierlønn, det samme gjelder en førskolelærer som søker en assistent jobb.... Stillingen som utlyses har en lønnsramme og den må man forholde seg til.... 

Anonymous poster hash: d0ae7...a89

Annonse

Ikke si noen sum! det er beste råd. unngå å fortelle noe konkret. Bare si at du forventer lønn etter din kompetanse, erfaring og utdannelse.

Hvis du kommer med for lav sum, da tilbyr de deg en lav lønn. hvis du kommer med alt for høy sum, da vil de ikke ha deg...

Anonymous poster hash: 105f8...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...