Gå til innhold

ser du 2 streker?

Anbefalte innlegg

Trist å høre, notabella...! Jeg mista også i sa for to og en halv uke siden. Var 6 fullgåtte uker, og syns det var kjempetrist... Vondt å tenke på at nå skulle jeg vært 8,5 uker på vei, og andre sånne tanker. Men det går sakte, men sikkert bedre. Hadde eggløsning i helga (var heldigvis ikke helt utafor syklus), og er jo kjempespent på om egget har blitt befrukta og om det kommer til å feste seg. Og samtidig - kjemperedd for om det klaffer igjen nå med en gang og alt jeg kommer til å bekymre meg over, osv...

Håper du har noen rundt deg disse dagene. Det er lov å være trist selv om du ikke var kommet så langt. Lykke til med prøving igjen etterhvert!

Det jeg opplevde nå i perioden fra SA'en til eggløsning igjen, var at jeg syns det var vondt å ikke vite når eggløsning skulle komme - om syklusen var i orden eller om den var helt på styr. Jeg har tempa i over et halvår, så jeg fortsatte med det, i tillegg til sex hver-annenhver dag. Men om du ikke temper kan det jo være greit å prøve el-tester, så lenge du har fått negativ graviditetstest (hcg kan henge i i kroppen en stund, og slår ut på el-tester, så bare vit at du har en helt negativ graviditetstest først)

Stor klem til deg!

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hva forskjellen på SA og MA er. Regner med at SA er spontanabort, men hva er MA?

Og til deg Notabella, Bellanie og Paeonia: Så utrolig trist:/ håper alt går bra med dere <3

MA=missed abortion, altså at det ikke er liv, men kroppen oppfatter det ikke selv og støter det ikke fra seg som ved en spontanabort. Så da må man sette igang medisinsk abort eller foreta utskrapning.

Hei lurye på om dere kunne hjelpe meg å tyde strekene, har tatt to tester og begge viser dette resultatet,bilde er litt dårlig tatt,har prøvd å fått barn i 8 år så hadde blitt utrolig glad😉😉

Jeg skimter for så vidt en strek ja, men det er som du sier - bildet er litt utydelig.

Vet du hvor mange dager siden det er du hadde eggløsning? Og tok du testen på morgenurin?

Annonse

Kan jeg spørre hva forskjellen på SA og MA er. Regner med at SA er spontanabort, men hva er MA?

Og til deg Notabella, Bellanie og Paeonia: Så utrolig trist:/ håper alt går bra med dere <3

Medisinsk abort

MA betyr ikke Medisinsk abort. Det betyr missed abortion - altså at fosteret dør uten at kroppen merker det, og støter det fra seg.

Medisinsk abort

MA betyr ikke Medisinsk abort. Det betyr missed abortion - altså at fosteret dør uten at kroppen merker det, og støter det fra seg.

Obs da har jeg misforstått :-/ beklager

Medisinsk abort
Obs da har jeg misforstått :-/ beklager

Det går fint :) Trodde faktisk det selv jeg, fram til jeg opplevde det selv for fire uker siden.. Kom på ultralyd i uke 12+4 og da hadde fosteret vært dødt i ca tre uker, uten at kroppen hadde støtt det fra seg.. Da fikk jeg forklaringen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...