Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #26 Skrevet 11. september 2014 Vi lager ofte disse: http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/grove-vafler/Barna elsker dem Anonymous poster hash: 0c631...b82 Men anser du dem som spessielt sunne? Anonymous poster hash: 91278...a7a I forhold til vanlige vafler med sukker, mer smør og fint mel er de jo sunnere. Men det er jo fortsatt vafler, altså litt ekstra kos i hverdagen. Anonymous poster hash: 0c631...b82
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #27 Skrevet 11. september 2014 Mitt barn har med seg vafler (med gulrøtter og havregeyn) i barnehagen flere ganger i uka. Jeg kan ikke se at det er noe galt i det. Anonymous poster hash: 9fa8a...bd4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #28 Skrevet 11. september 2014 http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/grove-vafler/ Huff, folk tror de spiser sunt, men så gjør de ikke det. Det eneste sunne i disse vaflene er egg og smør, resten er skvip som kroppen IKKE har godt av. Synd at helsedirektoratet propper oss full av usann informasjon om hva som er sunt kosthold. Anonymous poster hash: afcc2...4b7 Kanskje du kan ta en liten pause i paleo-misjoneringen nå? 😉 Anonymous poster hash: 5fb83...ab9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #29 Skrevet 11. september 2014 http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/grove-vafler/ Huff, folk tror de spiser sunt, men så gjør de ikke det. Det eneste sunne i disse vaflene er egg og smør, resten er skvip som kroppen IKKE har godt av. Synd at helsedirektoratet propper oss full av usann informasjon om hva som er sunt kosthold. Anonymous poster hash: afcc2...4b7 Mener du at havregryn ikke er sunt? Anonymous poster hash: 99fdc...0d4
*Yuna* Skrevet 11. september 2014 #30 Skrevet 11. september 2014 Hadde ikke tenkt noe over det. Her sendes ofte grove vafler med. Ikke noe verre enn brød det
Monica Skrevet 11. september 2014 #31 Skrevet 11. september 2014 Mine har og med vafler jevnlig. Lager de med kesam, egg, melk, havregryn, rugmel og glutenfritt mel, så litt smør, salt og sukker. Bruker ca 1 ss sukker. Tenker vaflene må da være et bedre alternativ enn kneip brød.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #32 Skrevet 11. september 2014 Herregud, Norge er et av de landene med høyest levealder i verden, og vi har da spist brød i alle år!! Slutt med det tøyset om at korn er farlig for kroppen. Gi ungene grove vafler i matpakka om de vil det! Min farfar er snart hundre år, og har spist dessert/vafler/kake hver eneste dag i hele sitt liv. Man dør ikke av litt sukker! Anonymous poster hash: a4561...919
soleia Skrevet 11. september 2014 #33 Skrevet 11. september 2014 (endret) Da tenker jeg at foreldrene er kreative. At de anstrenger seg for at barnet skal få litt spennende matpakker. Vafler trenger overhodet ikke være usunne. Anonymous poster hash: 59a50...855 De trenger ikke være det, men som regel er de det. Slike supersunne vafler uten sukker eller honning, med grønnsaker, bare grovt mel og sunne oljer er det ikke mange unger som liker. Hva er da poenget? Anonymous poster hash: 91278...a7a Både eg og mor mi lagar sunne vaflar med havregryn og grovt mjøl (men ingen grønsaker) Dei glid ned på høgkant av alle ungane i familien Eg ville berre tenkt at det var restar av sunne vafler, og at ungane synes det er kjekt med variasjon. Valer kan ofte vere sunnare enn brødskiver. Endret 11. september 2014 av soleia
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #34 Skrevet 11. september 2014 Mini84: Moden banan i stedet for sukker, helt enig Både vafler av grovt og fint mel er usunt, da begge består av kornprodukter, som ingen har godt av å spise. Her om dagen bakte jeg vafler uten korn, sukker og kunstig søtning og det er de beste jeg har smakt. Fordelen er at de også er sunne og meget mettende. Paleo vafler: - 2 godt modne bananer - 2 egg - 3 ss lønnesirup eller honning - 2 ss smeltet smør - 1 dl vann - 3 dl kvernede hasselnøtter - 2 ss potetmel - 1 ts bakepulver - 1 ts kardemomme - 1/2 ts kanel - 1/2 ts vaniljepulver Anonymous poster hash: afcc2...4b7 Hva kan man bruke i stedet med natte allergi i hus? Anonymous poster hash: ccf41...2a9
Naturell Skrevet 11. september 2014 #35 Skrevet 11. september 2014 Bruker oppskrifta til han fra Puls: http://www.klikk.no/helse/kosthold/mat/article722816.ece Barna hadde med grove vafler i matpakka i dag. Vi pleier å ga det 1-2 ganger i mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #36 Skrevet 11. september 2014 Jeg lager glutenfrie vafler til min datter, lager disse med havregryn og glutenfri grov melblanding. Er det greit da, eller skal jeg tvinge datteren min til å spise glutenfritt brød (som smaker høgg, og strengt tatt ikke er særlig sunne...)? Havregrynene har jeg i blenderen først, så det er ikke synlig at det er en av ingrediensene. Nå er for så vidt ikke disse vaflene så veldig gode da, de smaker strengt tatt ingen ting. Men bedre med vafler som ikke smaker noe, enn brød som smaker dritt! Anonymous poster hash: d323f...9c2 Du får kjøpt havremel, dvs malt havregryn, så slipper du putte de i blenderen først! :-) Anonymous poster hash: 85b4d...287
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #37 Skrevet 11. september 2014 Jeg lager glutenfrie vafler til min datter, lager disse med havregryn og glutenfri grov melblanding. Er det greit da, eller skal jeg tvinge datteren min til å spise glutenfritt brød (som smaker høgg, og strengt tatt ikke er særlig sunne...)? Havregrynene har jeg i blenderen først, så det er ikke synlig at det er en av ingrediensene. Nå er for så vidt ikke disse vaflene så veldig gode da, de smaker strengt tatt ingen ting. Men bedre med vafler som ikke smaker noe, enn brød som smaker dritt! Anonymous poster hash: d323f...9c2 Du får kjøpt havremel, dvs malt havregryn, så slipper du putte de i blenderen først! :-) Anonymous poster hash: 85b4d...287 Er havremelet glutenfritt? Anonymous poster hash: d323f...9c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå