Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hva hadde du tenkt om ett barn ofte hadde med seg vafler i matboksen? Vaflene er sunne, men det er ikke så lett å se det da.. Anonymous poster hash: 99fdc...0d4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Tja om de er lagd med grovt mel så ser jeg forskjell. Men hadde vel ikke tenkt så mye uansett, annet enn at de sikkert hadde sine grunner. Anonymous poster hash: 872b4...ecb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Hadde ikke tenkt så mye på det. Men i mitt barns klasse er det noen som har med seg nudler, altså ukokte. De er kun 2 klassinger og jeg må si jeg undres på hva disse foreldrene tenker. Spurte datteren min hvem som hadde med dette og fikk vite at den ene er det samme barnet som alt har flyttet tre ganger fra start i første klasse. Så da fikk jeg de fordommene bekreftet kan du si Anonymous poster hash: d0865...dfa
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Jeg hadde tenkt at det var et grusomt kresent og bortskjemt barn som jeg ikke hadde lyst til å ha besøk av ved måltider. Anonymous poster hash: 91278...a7a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Jeg hadde tenkt at det var et grusomt kresent og bortskjemt barn som jeg ikke hadde lyst til å ha besøk av ved måltider. Anonymous poster hash: 91278...a7a Han er kresen, og sliter med mat ja. Men ikke bortskjemt. Anonymous poster hash: 99fdc...0d4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Mine tre barn har ofte med sunne pannekaker og vafler (flere ganger i uken) på skole og barnehagematen. Jeg bryr meg faktisk ikke hva andre tenker. Mine barn, min oppdragelse Anonymous poster hash: 64b28...9e2
Nyttårs barn Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Mitt tips er å rive gulrøtter helt fint og tillsette i vaffelrøren. Det har jeg gjort med mitt barn som ikke er så glad i grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Om jeg har rester av vafler og pannekaker hender det jeg sender med det i matboksen. Skjer kanskje 4 ganger i året. Anonymous poster hash: a1a31...088
Tjofsen Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Hadde tenkt at barnet var heldig som fikk sunne vafler.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Da tenker jeg at foreldrene er kreative. At de anstrenger seg for at barnet skal få litt spennende matpakker. Vafler trenger overhodet ikke være usunne. Anonymous poster hash: 59a50...855
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Da tenker jeg at foreldrene er kreative. At de anstrenger seg for at barnet skal få litt spennende matpakker. Vafler trenger overhodet ikke være usunne. Anonymous poster hash: 59a50...855 De trenger ikke være det, men som regel er de det. Slike supersunne vafler uten sukker eller honning, med grønnsaker, bare grovt mel og sunne oljer er det ikke mange unger som liker. Hva er da poenget? Anonymous poster hash: 91278...a7a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Mitt tips er å rive gulrøtter helt fint og tillsette i vaffelrøren. Det har jeg gjort med mitt barn som ikke er så glad i grønnsaker. Takk for tips, det skal jeg faktisk gjøre Anonymous poster hash: 99fdc...0d4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Er det noen som har en god oppskrift på sunne vafler helt uten hvetemel? Anonymous poster hash: 329d6...980
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 Mitt tips er å rive gulrøtter helt fint og tillsette i vaffelrøren. Det har jeg gjort med mitt barn som ikke er så glad i grønnsaker. Hvordan er gulrotsmaken i vaflene? Dette var ikke dumt. Anonymous poster hash: 9666d...dbc
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 Jeg lager glutenfrie vafler til min datter, lager disse med havregryn og glutenfri grov melblanding. Er det greit da, eller skal jeg tvinge datteren min til å spise glutenfritt brød (som smaker høgg, og strengt tatt ikke er særlig sunne...)? Havregrynene har jeg i blenderen først, så det er ikke synlig at det er en av ingrediensene. Nå er for så vidt ikke disse vaflene så veldig gode da, de smaker strengt tatt ingen ting. Men bedre med vafler som ikke smaker noe, enn brød som smaker dritt! Anonymous poster hash: d323f...9c2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #16 Skrevet 11. september 2014 Mitt tips er å rive gulrøtter helt fint og tillsette i vaffelrøren. Det har jeg gjort med mitt barn som ikke er så glad i grønnsaker. Hvordan er gulrotsmaken i vaflene? Dette var ikke dumt. Anonymous poster hash: 9666d...dbc Mine unger liker ikke gulrøtter i vaflene. De vil ha gode vafler når det er vafler og gulrøttene for seg. Anonymous poster hash: 91278...a7a
Nyttårs barn Skrevet 11. september 2014 #17 Skrevet 11. september 2014 Mitt tips er å rive gulrøtter helt fint og tillsette i vaffelrøren. Det har jeg gjort med mitt barn som ikke er så glad i grønnsaker. Hvordan er gulrotsmaken i vaflene? Dette var ikke dumt. Anonymous poster hash: 9666d...dbc Trenger ikke så mye gulrot, de gir et oransjeskjær (naturlig nok ) og litt søtlig smak når de blir varme. men ikke la det bli alt for mye. Jeg har og tilsatt finrevet gulrot i havregrynsgrøt (varm) og i vanlig risgrøt. Her har jeg og tilsatt finhakkede nøtter/mandler. Men mitt barn har til tider ikke spist noen grønnsaker så jeg har vært nødt til å forsøke og lure det i vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #18 Skrevet 11. september 2014 Kan noen komme med oppskrifter på sunne vafler/pannekaker? Anonymous poster hash: 39624...db4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #19 Skrevet 11. september 2014 Bak på havre melk kartongen(en svart kartong de har på de fleste butikkene) er det en oppskrift på sunne vafler med havremelk, havregryn og sammalt mel. Veldig gode og sukkerfrie. Om man lager med hele liten melk så er det nok til bød kvelds og skole mat dagen etterpå Anonymous poster hash: 86bff...d4a
Mini84 Skrevet 11. september 2014 #20 Skrevet 11. september 2014 Det har min flere ganger i uka. Bryr meg svært lite om hva andre måtte tenke. Vaflene vi lager er sunnere enn brødet jeg baker. Og så synes hun det er veldig stas å ha vafler i matboksen. Pluss at røra kan stå i kjøleskapet, så får hun nystekte frokostvafler når hun våkner. Min er absolutt ikke kresen, så her kan jeg ha nesten hva som helst i røra. Bruker for eksempel rugmel, byggmel, havregryn, linfrø osv. Alt etter hva jeg har. Et tips til de som ikke kjenner til det allerede; moden banan i stedet for sukker. Vi lager av og til pannekaker til for eksempel kveldsmat. Da tar vi to egg, litt grovt mel, litt melk og en moden banan. Hun elsker det.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #21 Skrevet 11. september 2014 Vi lager ofte disse: http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/grove-vafler/ Barna elsker dem Anonymous poster hash: 0c631...b82
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #22 Skrevet 11. september 2014 Vi lager ofte disse: http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/grove-vafler/ Barna elsker dem Anonymous poster hash: 0c631...b82 Men anser du dem som spessielt sunne? Anonymous poster hash: 91278...a7a
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 11. september 2014 #23 Skrevet 11. september 2014 Bruker ALDRI oppskrift når jeg ordner vafler.......... men godt med egg (4-6 stk), havregryn, grov rug og melblandingen grovmel er et must. Må få stå lenge å svelle! Ikke ordne røra for tykk.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #24 Skrevet 11. september 2014 Mini84: Moden banan i stedet for sukker, helt enig Både vafler av grovt og fint mel er usunt, da begge består av kornprodukter, som ingen har godt av å spise. Her om dagen bakte jeg vafler uten korn, sukker og kunstig søtning og det er de beste jeg har smakt. Fordelen er at de også er sunne og meget mettende. Paleo vafler: - 2 godt modne bananer - 2 egg - 3 ss lønnesirup eller honning - 2 ss smeltet smør - 1 dl vann - 3 dl kvernede hasselnøtter - 2 ss potetmel - 1 ts bakepulver - 1 ts kardemomme - 1/2 ts kanel - 1/2 ts vaniljepulver Anonymous poster hash: afcc2...4b7
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #25 Skrevet 11. september 2014 http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/grove-vafler/ Huff, folk tror de spiser sunt, men så gjør de ikke det. Det eneste sunne i disse vaflene er egg og smør, resten er skvip som kroppen IKKE har godt av. Synd at helsedirektoratet propper oss full av usann informasjon om hva som er sunt kosthold. Anonymous poster hash: afcc2...4b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå