Gå til innhold

Familie på 4- 10000 i mat i mnd!! Mye eller normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere?

Syns det er mye,men føler ikke at vi fråtser heller

Anonymous poster hash: bcaaf...6ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi.... Jeg tenker at det burde ligge på omtrent halvparten.

Anonymous poster hash: 08ece...007
Skrevet

Jeg syns det er mye. Men det kommer jo an på hvor mye man har å bruke på mat da.

Jeg kunne såklart klart å bruke så mye, men da ville vi hatt mindre til andre ting. Så da velger jeg å prioritere å bruke litt mindre på mat.

Vi er 2 voksne og 2 barn og bruker 5-6000 og vi spiser helt greit. Men ungene er småspiste da, så det har nok litt innvirkning på budsjettet.

Anonymous poster hash: 9d9e4...437
Skrevet

Synes det er mye. Vi er familie på 3, og denne måneden er budsjettet 2000 kr. Men det er ikke normalen da. Ligger vel mer på 4000 kr i måneden.

Anonymous poster hash: fbfdc...03b
Skrevet

OMG... Vi er også 4 men bruker kanskje 4-5-tusen imat pr.mnd

Skrevet

Vi bruker også veldig mye penger på mat. Mye mer enn 10.000 kr per måned.

Vi skal virkelig skjerpe oss. ikke fordi vi ikke har råd til det, men fordi selv om vi har hus, 2 gjeldfrie biler og hytte på fjellet, så er det tullete av oss å ikke planlegge handleturene våre bedre.

Vi klarer helt ærlig ikke gå i butikken uten å svi av en 1000 lapp. Skammelig.. Nå ble jeg litt flau over innlegget mitt og.

Anonymous poster hash: c8fb9...93c
Skrevet

Det er mye mer enn nødvendig, men ganske normalt.

Anonymous poster hash: f3e50...89c

Skrevet

Er vel mer enn hva vi bruker, husholdning på 7.

Anonymous poster hash: a7539...526

Skrevet

Vi bruker også veldig mye penger på mat. Mye mer enn 10.000 kr per måned.

Vi skal virkelig skjerpe oss. ikke fordi vi ikke har råd til det, men fordi selv om vi har hus, 2 gjeldfrie biler og hytte på fjellet, så er det tullete av oss å ikke planlegge handleturene våre bedre.

Vi klarer helt ærlig ikke gå i butikken uten å svi av en 1000 lapp. Skammelig.. Nå ble jeg litt flau over innlegget mitt og.

Anonymous poster hash: c8fb9...93c

Haha, hørt om bragplaining? :D

Skrevet

Bruker ca 5500 og vi er 5. Lager alt fra bunnnen og kjøper ikke brus, juice, yoghurt og sånne ting ekstra ting. Her kjøper kun ordentlig mat, og lørdagsgodt til ungene.

Anonymous poster hash: 72f68...9ef

Skrevet

Vi er 4 stk og bruker som oftest opp 8000kr på mat i mnd ja. Det inkl også evt restaurant/take away en sjelden gang.

Skrevet

Vi er to store og to små, og når eg går gjennom bankutskriftene siste mnd, så har me brukt rundt 7000 kr på matvarebutikken, og då batalar mannen og ungane for lunsj på jobb og bhg utanom.  Trudde vi brukte litt mindre, ja!

Skrevet

Hvor mye bruker dere?

Syns det er mye,men føler ikke at vi fråtser heller

Anonymous poster hash: bcaaf...6ea

Det spørs jo da. Hvor gamle er barna dine? Og går de i bhg eller på skole? Går de på SFO? Når de går på skole kommer jo all maten hjemmefra. Bortsett fra måltider på SFO.. Jeg legger merke til stor forskjell på matbudsjettet når alle er hjemme i ferien kontra når barna er i bhg og mannen er på jobb og får lunsj der f.eks... Vi bruker rundt 8500,- i mnd, men her går det mest i fjordlandmiddager og vi kjøper det vi vil uten å titte på prisen. Kunne godt brukt mye mindre :)

Anonymous poster hash: 3f59e...fda

Skrevet

Vi bruker mer, og har to småspiste barn. Lager mye mat fra bunnen, men grønnsaker til hvert måltid. Inviterer ofte på middag, kanskje to ganger i uken, og har som oftest rent kjøtt på menyen. Dessuten trener jeg veldig mye, og er opptatt av et sunt kosthold og det koster. God mat er viktig!

Anonymous poster hash: 97a2f...d3e

Skrevet

Vi er 3 og bruker 10.000! Å vi hverken fråtser eller bader i mat og godsaker. Prøver å handle 1 gang i uken(ikke alltid det går men.!), og bare kjøperbrød og melk utenom. Alikevel føles vi å være milevis unna å kunne komme oss ned på feks 5k i mat. Hvordan klarer dere dette? Plis fortell, kan tydeligvis å gjøre endringer!

Anonymous poster hash: 04a60...202

Skrevet

Vi er 3 og bruker 10.000! Å vi hverken fråtser eller bader i mat og godsaker. Prøver å handle 1 gang i uken(ikke alltid det går men.!), og bare kjøperbrød og melk utenom. Alikevel føles vi å være milevis unna å kunne komme oss ned på feks 5k i mat. Hvordan klarer dere dette? Plis fortell, kan tydeligvis å gjøre endringer!

Anonymous poster hash: 04a60...202

Men hvorfor blir det så dyrt? Kjøper dere lunsj på jobb daglig? Spiser dere mye ute? Eller kjøper dere den dyreste maten i butikken.

Jeg er den som svarte før, at vi var 3 med budsjett på 2000 kr denne måneden. Jeg baker brød, rundstykker og knekkebrød selv. Handler alt av frukt og grønt i innvandrerbutikker, der er det jo 1/3 av prisen. Så storhandler der en dag i uka. Handlet norvegia på tilbud til 60 kr stk, kjøpte 2, så har jeg ut måneden. Middager blir jo nå mye billige utgaver. Men vi har stort sett grønnsaker. Går i fiskekaker, fiskeboller, seibiff, kyllingkjøttdeig, kyllingfilet og egg. Hjemmelaget smoothie har vi 2-3 dager i uken og barna får godteri på lørdager.

Men selvfølgelig liker jeg mye bedre når budsjettet er på 4000 kr, da kan vi ha litt mer av litt dyrere mat, og jeg trenger ikke å tenke på hver eneste lille ting jeg kjøper.

Anonymous poster hash: fbfdc...03b

Skrevet

10.000 kr på kun mat eller alt av husholdningsvarer? Hvis 10.000 kr er for for mat, toalettpapir, rengjøringsartikler m.m synes jeg det høres fornuftig ut.

Vi er to voksne og bruker 8000-10000 kr i måneden på mat, ettersom vi har en paleo livsstil og er opptatt av å spise ren og naturlig mat. Baserer kostholdet på fugl, fisk, kjøtt, nøtter, bær, frukt og grønnsaker i hovedsak :) Vi ser på det som en fin investering, da vi har god helse, masse energi og er frisk hele året. Til gjengjeld går vi aldri ut på byen, kjøper kun nye klær når vi er på ferie. Når det er tilbud på noe, f.eks. her om dagen da det var tilbud på seifilet naturell, hamstret vi ekstra. Dette spares det penger på. Vi rullerer mellom ulike butikker ettersom hvor det er tilbud.

Anonymous poster hash: 8cb1f...f44
Skrevet

Bruker ca 5500 og vi er 5. Lager alt fra bunnnen og kjøper ikke brus, juice, yoghurt og sånne ting ekstra ting. Her kjøper kun ordentlig mat, og lørdagsgodt til ungene.

Anonymous poster hash: 72f68...9ef

Hvordan i all verden klarer dere det? Høres for godt ut til å være sant. Vi lager også alt fra bunnen av. Bruker aldri hermetikk eller ferdigposer og vi ligger på 8000-10000 kr i måneden på husholdningsvarer. Send meg gjerne oppskriften!

Anonymous poster hash: 8cb1f...f44

Skrevet

Vi bruker 1500-2000 i mnd, en voksen og en tenåring😃

Skrevet

Har du tips? Ligger på ca 4000 i mnd. Skulle gjerne redusert litt.

Anonymous poster hash: 85169...0ff

Skrevet

Når vi var 4 lå vi på ca 7000 kr i mnd.

Skrevet

Lager store porsjoner av feks lapskaus og pastasaus og fryser ned, baker brød selv, benytter ALLE rester, mat som går ut på dato samme dag eller snart selges ofte til minimum 50%, billigmerkene er like bra (som regel), ukehandler, skriv liste og følg slavisk, kutt ut unødvendig småhandling og planlegging😃

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har budsjett på 7500. Bruker nok nærmere 10.000. Det er da virkelig ikke noe problem, og da flotter vi oss ikke på noe vis, vi er bare dårlige på å planlegge. ..

Skrevet

Lager store porsjoner av feks lapskaus og pastasaus og fryser ned, baker brød selv, benytter ALLE rester, mat som går ut på dato samme dag eller snart selges ofte til minimum 50%, billigmerkene er like bra (som regel), ukehandler, skriv liste og følg slavisk, kutt ut unødvendig småhandling og planlegging😃

Mener selvfølgelig ikke at du skal kutte ut planlegging, men at du skal planlegge nøye😃

Skrevet

Vi er også en familie på 4 men barna bor annenhver uke hos pappa'n sin. Enda bruker vi 9.000- 10.000 kr på mat i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...