Gå til innhold

Paprika-plante... Blir de store?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen er hekta på paprika om dagen, og nå sådde vi paprika i helga. De spirer alt, så må kjøpe jord og potter i morgen.

Blir de store? Tok frø fra en vanlig rød paprika fra rema(om det skulle ha noe å si).

Noen med paprika-erfaring? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir ca 50 cm høye.

Men det er nå ikke riktig sesong å plante paprika.. De trenger en del lys og sol, og det blir det jo dårlig av i månedene framover.

Anonymous poster hash: a3867...bcb
Skrevet

De jeg har hatt har blitt 50-100cm. De trenger etterhvert litt stor potte om du får mange paprikaer på den. I år har jeg litt for små potter og de blir tørre før jeg rekker å snu meg.

Før om års har jeg potta om mange ganger for da har jeg fått satt den dypere når ejg har potta om. Tatt litt jord i bunn av den nye potta, satt oppi paprikaen og fylt opp med jord. Da får stammen litt mere støtte. I år har jeg som sagt ikke gjort det, og planta må støttes veldig mye opp siden den blir for tung i toppen. Og paprikaene kommer på litt forskjellige siden så vekten blir ikke alltid jevn siden det plutselig forsvinner noen der innimellom (får sjeldent ting fra plantene inn i hus, for vi har noen unger som spiser rett fra plantene her. Men abre positivt at de siser altså)

Anonymous poster hash: dbe2f...3bb

Skrevet

Jentungen ville absolutt ha paprikablomst(som ho kalte det), så vi testa ut :-) Vet det ikke er rett sessong, men kan være en fin ting for jenta å få seg sin egen paprikablomst likevel :-)

De blir såpass store ja... Kanskje greit med ei vaskebøtte da :-P

Vi har tråd,spiker, hammer og mange vegger,så vi skal nok få den til å stå oppreist på et vis ;-)

Hvor lang tid ca tar det fra frø til fullvoksen plante tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...