Babel80 Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Hvordan ville dere uttalt navnet Dauwe eller Douwe? Jeg fant navnet på en navneliste fra Nederland og synes det var fint, men er usikker på om det fungerer i Norge.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Daovve, ville jeg uttalt det. Helt ærlig får jeg assosiasjoner til Downs. Ikke pent og lite praktisk i Norge Anonymous poster hash: 53623...cbb
håperpåvinterbarn Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Enten så ville jeg uttalt det Dauv eller Dove (som i såpen). Syns det er fryktelig vanskelig å finne ut hvordan jeg skal uttale det. Lite praktisk navn i Norge vil jeg si. Jeg er selv tospråklig, men har funnet ut at jeg kan finne navn som klinger godt i både Norge og mitt andre hjemland Island . Hva med navn i som ligner men som er lettere å uttale: Dalia eller Delia Daria Dawn Dea Daisy Dao Dana Dega Alle navnene er fra www.norskenavn.no med utvalget for 20 eller færre
Babel80 Skrevet 10. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2014 Takk for svar begge Det er så vanskelig å finne et navn som passer i begge land, som ikke er håpløst å skrive/uttale, og som er litt moderne i begge land Skal sjekke nettsiden, håperpåvinterbarn. Kanskje finner jeg noe der. Dauwe/Douwe er da et guttenavn (vi skal ha en gutt) så det blir nok ingen av navnene på lista over ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Dåuv eller Dååv, tror jeg.. veldig usikker. Synes det blir for rart på norsk. Det finnes vel mer internasjonale navn, eller navn som fungerer bedre på norsk? Anonymous poster hash: dd0f2...c2a
trøndermammasnart Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Jeg kjenner en som heter Dauwe, og det uttales cirka sånn: Daove med lang a som flyter over i o'en. Men det er jo ikke så fint....
sommertiara Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Veldig uheldig navn på norsk. Jeg så på en liste over populære navn i Nederland og det er jo masse der som også brukes her. AdamMaxNoahBenjaminSamuelCasperFelixJulianThomasAbel Hugo Otto De er muligens veldig ulike i uttale eller for poppis?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Er ikke Lavrans et navn som også brukes i Nederland? Fint på norsk hvertfall Anonymous poster hash: c241b...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå