Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere uttalt navnet Dauwe eller Douwe?

Jeg fant navnet på en navneliste fra Nederland og synes det var fint, men er usikker på om det fungerer i Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Daovve, ville jeg uttalt det.

Helt ærlig får jeg assosiasjoner til Downs.

Ikke pent og lite praktisk i Norge

Anonymous poster hash: 53623...cbb

Skrevet

Enten så ville jeg uttalt det Dauv eller Dove (som i såpen). Syns det er fryktelig vanskelig å finne ut hvordan jeg skal uttale det. Lite praktisk navn i Norge vil jeg si. Jeg er selv tospråklig, men har funnet ut at jeg kan finne navn som klinger godt i både Norge og mitt andre hjemland Island :).

Hva med navn i som ligner men som er lettere å uttale:

Dalia eller Delia

Daria

Dawn

Dea

Daisy

Dao

Dana

Dega

Alle navnene er fra www.norskenavn.no med utvalget for 20 eller færre

Skrevet

Takk for svar begge :) Det er så vanskelig å finne et navn som passer i begge land, som ikke er håpløst å skrive/uttale, og som er litt moderne i begge land :sukk:

Skal sjekke nettsiden, håperpåvinterbarn. Kanskje finner jeg noe der. Dauwe/Douwe er da et guttenavn (vi skal ha en gutt) så det blir nok ingen av navnene på lista over ;-)

Skrevet

Dåuv eller Dååv, tror jeg.. veldig usikker. Synes det blir for rart på norsk. Det finnes vel mer internasjonale navn, eller navn som fungerer bedre på norsk?

Anonymous poster hash: dd0f2...c2a
Skrevet

Jeg kjenner en som heter Dauwe, og det uttales cirka sånn: Daove med lang a som flyter over i o'en. Men det er jo ikke så fint....

Skrevet

Veldig uheldig navn på norsk. Jeg så på en liste over populære navn i Nederland og det er jo masse der som også brukes her.

Adam
Max
Noah
Benjamin
Samuel
Casper
Felix
Julian
Thomas
Abel

Hugo

Otto

De er muligens veldig ulike i uttale eller for poppis?

Skrevet

Er ikke Lavrans et navn som også brukes i Nederland? Fint på norsk hvertfall :)

Anonymous poster hash: c241b...e04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...