Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Junior har fått påvist katteallergi (men har ikke hatt noen videre plager). Har likevel valgt å gi pusene til mamma. Han har vært mye luftveissyk... Håper jeg kan merke en forbedring her. Er det allergi-legen sier hvertfall. At bronikittene hans kan være forårsaket av allergien, til tross for at han ikke har hatt boen andre symptomer som tett nese, røde øyne osv... Kan jeg i såfall forvente en bedring ganske snart? Kattehår er jo veldig seige. Har hatt nedvask av huset to ganger av profesjonelt firma. Men har jo ikke fått flyttet på alle møbler selvsagt. Alle tepper er kastet ut. Anonymous poster hash: 1b14d...129
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Er det som regel ikke kattehår folk reagerer på, men støv og midd fra kattehårene. Kan ta måneder og nærmere enn et år. Her måtte møbler vaskes og sofatrekk byttes ut. Madrasser kjøpes nye. Nedvask hele fem ganger. Fortsatt reagerte min samboer i åtte måneder etterpå. Ekstrem allergi. Anonymous poster hash: 37075...bbf
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Vi kjøpte hus og flyttet inn våren for noen år siden. Trodde det var ekstremt mye pollen det året, for ble brått veldig syk da vi flyttet inn. Ble ikke bedre før vi byttet gulv og sparket og malte veggene. Et år senere fant jeg ut at damen vi kjøpte av hadde katt. Da falt brikkene på plass Så selv i et flyttevasket hus uten møbler satt det lenge i hos oss. Anonymous poster hash: 3c701...b9c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Kan ta laang tid.. Er bare å vaske, samt bytte ut det dere kan. Anonymous poster hash: 5c175...9cc
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Huff ja. Regner med det er nesten umulig å bli kvitt alle hårene... Skal starte å male vegger. Og har byttet alle sofatrekkene. Og pynteputer. Har også kjøpte en luftrenser som snart kommer på døren. Har også kjøpt ny seng og madrass til junior, selv om det aldri har vært en katt inne på rommet hans så er det selvsagt blitt dratt med seg hår dit likevel. Vet ikke om luftrenser funker, men den er hvertfall anbefalt av astma og allergiforbundet... Tar gjerne i mot tips til å få shiten ut av huset fortest mulig. Bør man bytte interiør også? Gardiner? stoler og bord og slikt? Vaske med klor, har det noen hensikt? Andre midler man kan bruke? Hilsen HI Anonymous poster hash: 1b14d...129
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Og er det kronisk vasking og ikke støvsuging som er mest hensiktsmessig? (har sentralstøvsuger) HI Anonymous poster hash: 1b14d...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå