Gå til innhold

Hva serverer du som "kaffemat", som er sunt? Finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme i barselperm, og her renner det folk inn dørene. De får selvsagt kaffe, og jeg vil tilby noe ved siden av kaffen. Problemet er at det blir innmari mye sjokolade/kokosboller/kanelsnurrer osv. 

Er det noe annet jeg kan servere? Noe lettvint, som ikke inneholder sukker, og som passer til kaffe (mission impossible, kanskje?)?  :rolleyes:

Anonymous poster hash: e5566...a50
Skrevet

Hva med noen grove scones om du baker? Det er ikke kjempesunt akkurat, men de kan lages ganske ok og så kan gjestene evt ta på syltetøy/kremost om de vil ha noe søtt.

Anonymous poster hash: 8fb3c...c65

Skrevet

Du kan lage grove vafler og små grove pannekaker. Grovbakst. Eventuelt ingenting:-) spesielt dersom det er rett etter middag f.eks. Da kan du feks bare ha en Skål med noen gode kjeks. Og du trenger jo ikke spise all "dritten" selv.

Anonymous poster hash: b545a...c9e

Skrevet

Godt spm. Jeg sleit med samme da jeg var i barselperm..

Du kan jo servere grove rundstykker. Eller frukt. Druer, jordbær, blåbær i små skåler :) mørk sjokolade 70% eller oppkuttede grønnsaker og dip :)

Anonymous poster hash: fb944...f13

Skrevet

Eplechips, tørket banan, dadler, aprikoser, rosiner og nøtter med mørk sjokolade :)

Skrevet

Kaffimat uten sukker? Nei, da hadde jeg blitt skuffa.

Anonymous poster hash: 21088...6d8
Skrevet

Nei kaffimat er jo noe med sukker i

Anonymous poster hash: a44e7...f33

Skrevet

Jeg pleier å servere nystekte knekkebrød med ost. Det slår kjempegodt an!

Hvis jeg i tillegg har et sukkeralternativ, feks kjeks, velger alle knekkebrød og ingen kjeks!

Anbefales!

Anonymous poster hash: 9a9dd...f0d

Skrevet

Lavkarbo bounty-sjokolade i steden for kokosboller :)

Kjempegode, fort gjort om du legger dem i små papirformer med litt sjokolade på toppen i steden for å rulle dem i sjokolade. De kan oppbevares i fryseren og tiner superfort.

Soma.no har gode brosjyrer med kjempegode kaker og godis med mindre eller uten sukker.

Anonymous poster hash: f5980...09a
Skrevet

Jeg tror forresten at kraftmamma.no også har en del slike gode oppskrifter.

# 10

Anonymous poster hash: f5980...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...