Gå til innhold

kan gravide spise salami?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså nå skulle jeg ikke like det siste innlegget, jeg er uenig.

De sentrale helsemyndigheter har ikke veto på sannheten og hva som er sunt her i verden. Endel eksempler som feks vaksiner burde jo kunne minnes på her.

Dersom produsenten går ut og sier at dette er trygt, ville je stolt på de. Det er tross alt gilde som sitter med det juridiske ansvaret om noe skulle gå galt.

Når det er sagt har jeg spist både spekemat og salami i svangerskapet litt, nyåpnede og fra gode leverandører.

Produsenten som har økonomiske motiver? Informasjon fra produsenter er aldri til å stole på. Husk "there is no free lunch".

Jeg er selv lege og gravid. Jeg holder meg unna alt av spekemat som ikke er varmebehandlet.Anonymous poster hash: a615a...805

Ja, nettopp økonomiske motiver. Hva slags erstatningsbeløp tror du vi snakker om dersom en gravid mistet fosteret sitt etter å ha spist gilde kjøtt etter at gilde sa det var helt trygt?

Tenk deg om: tror du at det i den saken ville vært mulig å påvise hinsides rimelig tvil at det var nettopp Gildes salami som var synderen? Så de ville uansett sluppet unna - de får i pose og sekk når gravide tror det er trygt og et mulig søksmål ikke kan vinnes.

Anonymous poster hash: e2705...675

Skrevet

Det er godt mulig du kan spise salami, men jeg velger å forholde meg til råd fra norske myndigheter. Endrer de sine råd om salami, så ja, da kan jeg også spise det.

Anonymous poster hash: a8ea4...d5e

Skrevet

Altså nå skulle jeg ikke like det siste innlegget, jeg er uenig.De sentrale helsemyndigheter har ikke veto på sannheten og hva som er sunt her i verden. Endel eksempler som feks vaksiner burde jo kunne minnes på her.Dersom produsenten går ut og sier at dette er trygt, ville je stolt på de. Det er tross alt gilde som sitter med det juridiske ansvaret om noe skulle gå galt.Når det er sagt har jeg spist både spekemat og salami i svangerskapet litt, nyåpnede og fra gode leverandører.

Produsenten som har økonomiske motiver? Informasjon fra produsenter er aldri til å stole på. Husk "there is no free lunch".Jeg er selv lege og gravid. Jeg holder meg unna alt av spekemat som ikke er varmebehandlet.Anonymous poster hash: a615a...805
Ja, nettopp økonomiske motiver. Hva slags erstatningsbeløp tror du vi snakker om dersom en gravid mistet fosteret sitt etter å ha spist gilde kjøtt etter at gilde sa det var helt trygt?

Tenk deg om: tror du at det i den saken ville vært mulig å påvise hinsides rimelig tvil at det var nettopp Gildes salami som var synderen? Så de ville uansett sluppet unna - de får i pose og sekk når gravide tror det er trygt og et mulig søksmål ikke kan vinnes. Anonymous poster hash: e2705...675

Kjære deg dette gjøres hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...