Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Har medium madrass og overmadrass. Ligger jeg i har seng får jeg vondt i ryggen, så tror ikke det er løsningen. Mistenker at jeg spenner meg når jeg sover, men hva gjør jeg med det? Tips? Sliter med hodepine pga dette :/ Anonymous poster hash: ff449...5e9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Er puta di god? Eller er den slaskete. Mennesker med nakkeproblemer bør ha en fast pute som gir god støtte i nakkegropen. Har du vindu oppe? Kan det komme trekk på skulder/nakke? Forsøk å ta på en tynt skjerf som ikke tar for stor plass. Kan være at muskulaturen trenger å holdes varm når du sover. Du kan også kjøpe en varmende krem og ha på nakken før du legger deg. Life har en som heter, liniment som er kjempe god. Husk å bare smøre et tynt lag for den varmer noe voldsomt etter en times tid. Men først og fremst, pute er VIKTIG. Det at du våkner hver morgen med dette tyder på at nakken ikke får hvile. Tempur har fine puter til nakken. De er dyre men ta en titt på de. Jeg har kroniske nakkeplager selv og det er utrolig slitsomt. Anonymous poster hash: a9134...ce3
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 god pute er et must. Jeg har en tempurpute og er superfornøyd med den! Deretter er trening og stretching høyt på lista. Dersom du har stive skuldre og nakke fra før og er dårlig trent, hjelper ikke en god pute så mye dersm du ikke trener. Du trenger do styrke og bevegelse i nakken. Tren derfor kjernemusklatur, generell styrke og kondisjon. Tøyning av bryst, skuldre, store ryggmusker osv er kjempeviktig . Yoga kan f.eks være en god treningsform. Dessuten vil du sove mye bedre dersom du har tatt en skikkelig treningsøkt Anonymous poster hash: f7a37...41a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Takk for gode tips jeg har ganske flat pute for blir stiv i nakken av for høy pute også kanskje tempur er en god investering for meg? Anonymous poster hash: ff449...5e9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Jeg trodde tempur var løsningen.. Men det var bortkastede penger. Aldri hatt så vondt i nakken som den perioden jeg brukte den. Eneste som faktisk hjelper er å trene opp muskulaturen og tøye godt. Anonymous poster hash: 23ce6...413
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Ta en tur til kiropraktor, bedre pute og opptrening og tøyning Anonymous poster hash: dedc6...9f3
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Finn en pute som er myk og god om du ikke klarer for store puter, en som former seg etter nakken og hodet ditt! Det gjorde underverker for min del Gikk rundt med spenningshodepine hver eneste dag til jeg fikk meg en skikkelig god pute Jeg har ikke tempera, men en fra Høiie(!?)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Takk for flere tips. Har Høie pute, men burde nok vurdere enn annen type da Jeg vil si at jeg er ganske godt trent, trener og tøyer jevnlig. Men bør nok kanskje ha fokus på andre øvelser. Anonymous poster hash: ff449...5e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå