Tobarnsmor1980 Skrevet 8. september 2014 #1 Del Skrevet 8. september 2014 Datteren vår på 3 år er en herlig jente, glad, positiv og snill. Vi har alltid tenkt på henne som sosial, men ser likevel at hun ikke finner sin plass i barnehagen. Hun trives godt og er fornøyd, men vi får tilbakemelding om at hun ikke har funnet noen "faste" lekekamerater enda. Virrer litt rundt og leker litt med alle. Men veldig ofte finner jeg henne alene når jeg henter henne. Da jeg tok det opp med en av tantene idag fortalte hun at jenta vår ofte trekker seg ut (frivillig) av lek med andre og velger å enten stå alene eller aller helst sitte og prate med de voksne. Det skal legges til at hun har et meget godt utviklet språk som til tider kak være litt veslevoksent. Hun trekker seg ofte mot de voksne altså, og de prøver å oppmuntre henne til å gå tilbake til leken med de andre barna. Er det noen fler med barn i denne alderen som har erfaring med dette? I så fall: gikk det seg til? Når finner man egentlig faste lekevenner, blir med hverandre hjem og slikt? Dette er veldig sårt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Del Skrevet 9. september 2014 Datteren min på snart 3 har litt problemer sosialt bhg. Men hun sliter også med språket da. Hun har så smått begynt å oppsøke andre barn nå de siste ukene. Dette har bekymret meg en del, så jeg er glad det har begynt å løsne. Men fortsatt ikke veldig sosial, står ofte å ser på andre leke eller bare virrer rundt. Trives godt med eldre barn som kan sjefe litt over henne da krever det mindre av henne selv. Hun har hatt assistent i bhg 1 dag i uken i ca 6mnd for å hjelpe henne med både det språklige og det sosiale. Om du er veldig bekymret ville jeg kontaktet ppt. Da kan du hvertfall få en vurdering av en sakkyndig og kanskje senke skuldrene litt? Anonymous poster hash: bfec8...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lene~mor til tre Skrevet 11. september 2014 #3 Del Skrevet 11. september 2014 Hei jenta mi er også tre år, hun leker også stort sett for seg selv hele tiden. Snakker ikke om barna i barnehagen og har heller ikke noen venner. Hun er ei blid og glad jente, hun er langt framme språklig sett men er veldig stille og rolig av seg å er veldig sjenert og forsiktig av seg. Hun har nettop begynt på stor avdeling i barnehagen så alle voksne er litt ukjente enda, hun tar hendene foran øyne å "gjemmer" seg de første minuttene hun er i barnehagen og hun gjør det samme om folk hun ikke kjenner eller ikke er her så ofte snakker til henne. Men sånn har hun vært hele tiden siden hun var lita, men så fort hun blir varm i trøya så er alt bra igjen. Leker mest ved siden av andre eller alene, sjelden hun leker med andre enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 15. september 2014 #4 Del Skrevet 15. september 2014 Er nok veldig individuelt. Jenta mi på 3 år har hatt ei bestevenninne i bhg lenge nå. Snart ett år. De henger sammen som erteris og leker fint sammen. Men, hun leker også med andre. Veldig sosial. Bare pass på at bhg følger litt med, og hjelper henne med å komme inn i lek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå