Gå til innhold

Sanasol

lovelyme

Anbefalte innlegg

Har en gutt som blir to straks.. Vi gir tran til alle barna men også sanasol men leste at det ikke skulle gis til barn under tre år.. Hvorfor?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok aldersgrensen i norge?

Jeg ville fortsatt å gi tran, som inneholder de gode omega-3 fettsyrene, og ikke sanasol i tillegg. Iallefall ikke hvis barna dine spiser relativt variert :)  du får bl.a D-vitamin i begge deler, og det er ikke nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanasol inneheld kunstig søting, og er difor ikkje anbefalt for barn under 3 år. Forresten er det ikkje noko generell anbefaling om å gi andre tilskot enn omega 3 og D-vitamin, begge deler får ein gjennom tran.

Eg gir ein vitaminbjørn til ho på 2.5 kvar kveld (som også inneheld kunstig søting). Det er sikkert mangt å seie om å lokke med "søtsaker" for å få kveldsstellet unna utan knussel, og også om kunstig søting til eit barn under 3, men slik er det altså. Eg har null tru på at vitaminane bidreg til god helse, men eg har tilsvarande lite tru på at den bittelille mengda søtstoff skal skade ho på noko vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville gitt litt og rekna med at det går heilt fint (men at det heller ikkje er helsebringande på nokon måte hverken for storebror eller lillebror).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...