Gå til innhold

Museene spiser opp åten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ingen feller slår ut?? Sånne vanlige feller fra Biltema. Først hadde vi på ostebit, oppspist. Så prøvde vi bacon surret på med sytråd. Tråden er igjen!!

Hva skal vi gjøre?

Hørte et leven over badetaket i morres, rene festen for dem for tiden :o

Anonymous poster hash: b2f64...0e1

Fortsetter under...

Skrevet

He-he.... :D

Unnskyld at jeg ler.... :P

Men seriøst, er noen år siden jeg har satt musefeller nå, men jeg satte alltid opp for min bestemor som bodde i et gammelt hus. Trikset er å sette fellen løst nok.

Hm.... før jeg skrev mer gikk jeg inn på biltema, og ser at jeg ikke kjenner de fellene. Men de gjør tydeligvis ikke jobben, da ;)

Slike gammeldagse feller fungerer bare man setter dem løst nok (og passer fingrene sine). At "pinnen" bare såvidt er innenfor hullet i mekanismen. Ikke sjanse i havet da at de kan stikke av med godbitene.

Men stakkars mus... avtalen min med bestemor var at hun tilkalte meg hver gang hun trengte å få satt opp ny felle, men at jeg skulle slippe å se den musen som hadde gått i fella. Jeg får nemlig så forferdelig dårlig samvittighet, synes de har så fin og skinnende pels og så fine øyne. Altfor bløthjertet ;)

Anonymous poster hash: 519d0...a92
Skrevet

De plastfellene fra Biltema hvor musa må stikke hodet inn under et lokk som så skal utløse selve fella funker ikke i det hele tatt. Her har vi slitt med mus som kommer opp fra gulvet der rørene til vasken på kjøkkenet kommer opp.. Tilslutt blei jeg så lei at jeg helte nesten en hel boks med en blanding av muse og rottegift ned i hullet før jeg stappet toppen full av stålull. Etter det har jeg ikke hatt en eneste mus i hus. :) Se om du finner adgangshullet og fyll på med stålull. De klarer ikke å tygge seg igjennom. :)

Anonymous poster hash: 8afd1...1fc

Skrevet

Det er fordi kuratorene får så dårlig betalt.

Skrevet

HI

Nå prøver vi å lage større åtebrett, og har bøyd pinnen litt slik at det er mindre tak.

Enig, ikke noe gøy å se hva som blir tatt etterhvert, de er sikkert så søte :(

(Har heldigvis mann!)

Men nå har de holdt på lenge nok der oppe. I går mente jeg å høre bjeller bortetter golvet, mistenker de har gått i gang med å pynte til jul :P

Skrevet

HI

Nå prøver vi å lage større åtebrett, og har bøyd pinnen litt slik at det er mindre tak.

(Har heldigvis mann!)

Men nå har de holdt på lenge nok der oppe. I går mente jeg å høre bjeller bortetter golvet, mistenker de har gått i gang med å pynte til jul :P

Snart hører du dem synge Musevisa også :D

Annonse

Skrevet

HI

(Har heldigvis mann!)

Snart hører du dem synge Musevisa også :D

Har hørt noe piping, sikker på det er den ja :D

Skrevet

Bytt til en annen type musefelle.

Anonymous poster hash: 09c4a...3dc
Skrevet

Oppdatering..

De musefellene som ble satt opp som var svært følsomme hjalp ikke! All leverpostei spist opp, og en bæsj lå igjen på ene fella! Nesten så de håner oss :o

Neste forsøk blir ei vippefelle, der musa forhåpentligvis faller oppi ei 10 l bøtte med vann i. Jeg er ikke enig, men mannen bestemmer :P

Skrevet

Det er fordi kuratorene får så dårlig betalt.

Jeg dauer! Nå lo jeg høyt! :fnise:

Skrevet

Synes det er på tide at museumsdirektøren tar ansvar her altså :fnise:

Anonymous poster hash: 80fc3...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...