Pastel Peach Skrevet 8. september 2014 #1 Del Skrevet 8. september 2014 Jeg beklager at jeg har opprettet så mange tråder i det siste, men som førstegangsmamma er det SÅ mye jeg lurer på. Det jeg lurer på nå er symptomer hos babyen som forteller meg at jeg har spist noe "feil". Hvor mye skal jenta mi gråte før jeg vet at hun har reagert på noe? Det eneste hittil hun med full sikkerhet har reagert på var egg, hun skrek i én hel time den ene kvelden og hadde en mørkegrønn, slimete og løs avføring. Men dersom hun strammer magen litt og ikke gråter, men lager litt sånn sutrelyder som lar seg stoppe med en smokk, og kanskje gråter før leggetiden på kvelden (Max en halvtime) og er litt urolig og gråter når hun er våken, spesielt etter måltid (Hun spiser så fort...), vil det si at jeg spiser noe feil hele tiden? Altså, er det vanlig at babyer er grinete og urolige når de er våkne og at noe plager dem? De har jo så små mager og tarmsystemet er ikke utviklet, men jeg føler at jenta mi er aldri 100% fornøyd lenger når hun er våken. Hun er kanskje blir de første 10 minuttene, og så begynner hun å sutre. Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November_84 Skrevet 8. september 2014 #2 Del Skrevet 8. september 2014 Hei 😊 Min hadde kolikk, men allikevel følte jeg at han reagerte på "ALT". Hvis han gråt ekstra mye en kveld, skyldte jeg på at jeg hadde spist erter, drukket cola osv. Jeg vil anbefale deg å ikke være for opptatt av det der, jeg endte opp med å ikke spise noe annet enn knekkebrød i en periode 🙊 Egentlig tror jeg ikke han reagerte på hverken løk, erter eller brus. Det var umodent tarmsystem, i tillegg til at jeg hadde mye melk og kraftig utdrivning. Men hvis du vet med sikkerhet at hun reagerer på egg, er det jo viktig å holde seg unna akkurat DET iallefall 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November_84 Skrevet 8. september 2014 #3 Del Skrevet 8. september 2014 Hvor gammel er hun forresten? Min var grinete å svært lite fornøyd i 6 mnd 😳 Nå er han kjempeblid, i en alder av 10 mnd. Sukkervann fungerte godt for oss på de verste luftsmertene, og gjorde at han sov bedre etterpå :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 8. september 2014 #4 Del Skrevet 8. september 2014 Babyen min er også lite fornøyd, det er alltid noe som er feil, noe å gråte for...aner ikke alltid hva det er. Jeg har gitt opp å tenke at det er noe jeg spiser. Tror noen babyer bare er sånn...her er det også kraftig utdrivning,masse melk,mye rap,gulp og promp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 11. september 2014 #5 Del Skrevet 11. september 2014 Jeg merker forskjell på "vanlig" gråt, og gråt pga vondt i magen. Når hun gråter fordi hun har vondt i magen, går beina som trommestikker i tillegg til at hun virkelig skriker. Holder meg unna "kålgrønnsaker", og har nå kuttet ut alt av meieriprodukter for å se om det kan være melkeprotein hun reagerer på. Har foreløpig ikke merket noen forskjell, og tviler på det er derfor hun har vondt i magen, men da har jeg iallefall utelukket det. Husk at noe gråt er normalt ( selv om det er lett å glemme, for det er vondt å høre på), det er jo sånn babyene får sagt i fra at noe ikke er helt som det skal. Det trenger ikke være noe du har spist, men kanskje en rap som skal opp, det er varmt, eller den trenger litt kos og nærhet. Jeg gir litt sukkervann de dagene hun skriker som værst. Ikke alltid at det hjelper, men i kveld sovnet hun kjapt etter å ha fått. Hadde skreket ganske lenge før hun fikk, så hun var nok sliten også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå