Gå til innhold

Hvor små barn kan sitte i bæremeis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så innmari lyst til å på fjelltur til helga. (Arrangert fjelltur) Problemet er at vi ikke har klart å få barnevakt:-(

Hvor små barn kan egentlig sitte i bæremeis? Egentlig hadde vi tenkt å gå 22 km, men det er alternative ruter på 5 og 12 km.

Lille poden vår er straks 6 måneder, kan han eventuelt sitte i bæremeis i en av de korteste rutene? Meldt fint vær og ikke noe nedbør. Men blir det for tungt for ryggen til barnet?

Dere som har peiling på bæremeiser: hvilken type og merke anbefaler dere? Må i såfall ut å handle:-)

Anonymous poster hash: 76121...96e

Skrevet

Ville heller brukt Ergobaby (360 eller den originale) bæresele eller Manduca. Veldig behagelig på (og så mye lettere enn en bæremeis), og kjempebra for barnet som sitter riktig ergonomisk. Styr unna Babybjørn. Når barnet er 6 mnd kan det sitte fint på ryggen din i slik bæresele.

Anonymous poster hash: 38200...98f
Skrevet

For å sitte i bæremeis bør de vel sitte stødig uten støtte. Jeg hadde nok ikke satt min på  6 mnd i bæremeis over flere timer.

Hadde nok heller valgt en bæresele.. For eksempel Ergo, med den kan du bære enten på mage eller rygg.

Anonymous poster hash: 5165f...2bd
Skrevet

Seier som dei andre, ergobaby på ryggen.

Skrevet

Meis bør man vente med til ungen sitter helt stødig selv, da den gir ingen, eller minimalt med støtte. Sele derimot er gull, og kan brukes fra fødsel av. Vevd sjal er også bra, men krever litt mer av bæreren i forhold til knytingen (elastisk er enklere, men har begrenset bruksområde). Til ditt bruk vil jeg foreslå en solid ergo-sele, en moby eller manduca. Selvsagt litt kort varsel å kjøpe ny på, men om du prøver selge/kjøpe-grupper på facebook, evt finn, eller sjekker forholdene for å få låne hos noen så er jeg sikker på at dere finner en som passer deres bruk. Med en god sele kan du forøvrig gå så langt og lenge du vil, der er det egentlig kun bærerens kondis som setter en stopper. BabyBjørn derimot må du unngå, dersom du ender med den må du huske på max 10-15 minutter for dag i den. Og da er man like langt dersom planen var en lengre fjelltur. 

Skrevet

Han er for liten for bæremeis! Men kan sitte i mye annet bæretøy. Mei-tai, ergobaby, manduca osv. Da kan dere gå på tur alt dere orker! Har du venninner som har noe bæretøy? Spør om du kan prøve, og se hva både du og junior trives med.

Skrevet

Da spørs det om vi må prøve å få lånt oss en bæresele da😊 Har en Chicco bæresele men føler han er stor til den allerede og han har aldri vært spesielt glad i å sitte i bæresele.

Ikke så lyst å kjøpe ny bæresele nå da jeg er ferdig med det føler jeg😏

HI

Anonymous poster hash: 76121...96e

Skrevet

Det er mange som tror at babyen ikke liker bæresele. Jeg trodde det selv, helt til jeg fikk hjelp til å sette babyen riktig oppi selen.

Det betyr også mye at du bruker en god sele.

Anonymous poster hash: ed715...3da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...