Gå til innhold

Har virkelig "alle" råd til bunad?

Anbefalte innlegg

Her har mamma brodert bunad til alle søstrene mine og meg. Vi har fått den til komfirmasjonen. Dette er ikke av de kjempedyre, men koster vel rundt 15-20 000 for komplett bunad med sølv.

Det er mye penger, men mamma sparte endel på å brodere mens bestemor monterte den.

Anonymous poster hash: 09add...2c6

Fortsetter under...

Jeg lånte min bunad den gangen jeg sto konfirmant fikk ikke bunad selv før jeg var godt over 30 men ønsket å ha på en. Tante ungen min gjorde det samme når hun sto konfirmant for noen år siden.

Det går an å finne en brukt bunad om du ikke har råd til å kjøpe ny eller har noen å låne fra.

En av mine søstre solgte sin da den var alt for liten og ikke kunne sys ut nok, bunaden koster 30 000kr ny hun fikk mellom 10 og 15 for å selge den så det blir jo langt billigere å kjøpe brukt og om man har et par år på seg til å finne riktig bunad i riktig størrelse burde det jo gå. Bunader blir ikke akkurat utslitt

Anonymous poster hash: 12db9...541

Her er det bestemoren som betaler for bunaden. Hun opprettet en konto da barnet ble født og setter inn penger hver måned. Kontoen står i hennes navn så jeg aner ikke hvor mye som står på kontoen nå, men jeg vet at hun får bunad når hun skal konfirmeres

Anonymous poster hash: 70a58...38e

min mormor har brodert 20 stk, søstreren hennes har sydd dem sammen & laget sjorter. så her har vi fått alle man. masse broderi å jobb med dem, tror hu brukte litt i overkant av et år på en drakt, begynte med en gang hu ble pensjonist. jeg fikk bare spørsmål om jeg ville ha blå eller svart. bunad skulle jeg ha uansett om jeg hadde lyst å bruke den eller ikke. var først veldig i tvil men syntes det var så pen! + at alle damene i familien hadde akkurat samme så jeg endte opp med å velge svart å har brukt den til komf & 17´mai fra jeg var 15. på bildet av komf festen min er vi 30+ damer med samme drakta :D det er et flott syn! jeg er gravid nå å har begynt å spare til barnet, vet ikke om det er gutt eller jente enda, men er det gutt får bunads pengene gå til bil lappen eller noe annet dyrt istedet ;)

Anonymous poster hash: 311aa...058

min mormor har brodert 20 stk, søstreren hennes har sydd dem sammen & laget sjorter. så her har vi fått alle man. masse broderi å jobb med dem, tror hu brukte litt i overkant av et år på en drakt, begynte med en gang hu ble pensjonist. jeg fikk bare spørsmål om jeg ville ha blå eller svart. bunad skulle jeg ha uansett om jeg hadde lyst å bruke den eller ikke. var først veldig i tvil men syntes det var så pen! + at alle damene i familien hadde akkurat samme så jeg endte opp med å velge svart å har brukt den til komf & 17´mai fra jeg var 15. på bildet av komf festen min er vi 30+ damer med samme drakta :D det er et flott syn! jeg er gravid nå å har begynt å spare til barnet, vet ikke om det er gutt eller jente enda, men er det gutt får bunads pengene gå til bil lappen eller noe annet dyrt istedet ;)

Anonymous poster hash: 311aa...058

Du har verdens beste mormor! :)

Anonymous poster hash: 52347...a43

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...