Gå til innhold

Inspirert: Dere som lager større porsjoner mat og fryser ned... Hva slags beholder fryser dere ned i??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres kanskje ut som et teit spørsmål men... Hvis man lager suppe, tomatsaus, lapskaus osv...altså MYE mat fra bunn av, for å fryse ned... Hva slags beholder fryser dere ned i? For der må vel være greit å fryse ned i porsjoner ? Bruker dere engangsposer/bokser/former osv? Eller har dere en drøss med bokser og oppbevarings-"greier" til å fryse ned maten i?

Selv har jeg såklart litt bokser osv, men ikke på langt nær så mye at jeg kunne fryst ned mat i haugevis liksom...

Så, hva gjør dere? Tips?

Anonymous poster hash: c9925...354

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg som lagde tråden om oppskrifter :) jeg planlegger å fryse ned gryter, supper og den slags i brødposer! Klappe de ganske flate før jeg knyter igjen, da tar de liten plass og tiner fort.

Anonymous poster hash: 96f8b...e6d

Skrevet

Jeg fryser ned i det jeg måtte ha for hånden, bruker mye sånne avlange potetsalatbokser og isbokser.

Jeg liker ikke å fryse ned i poser

Anonymous poster hash: bd0f0...4fd
Skrevet

Man får kjøpt kjempefine plastbokser med lokk beregnet til å fryse ned mat i i 10-pack til en billig penge på Nille og Europris. De har også fine aluminiumsbakker med pappokk i to størrelser (ala det man får fiskegrateng i frysedisken på butikken, men med lokk) i 10-pack. Dette bruker jeg. Kjøttdeig fryser jeg ned i fryseposer, klapper det flatt så det tiner raskt. Når det gjelder supper er melkekartonger fint å bruke. Åpne i toppen, skyll/vask godt og tørk. Bruk kraftig frysetape til å lukke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...