Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Høres kanskje ut som et teit spørsmål men... Hvis man lager suppe, tomatsaus, lapskaus osv...altså MYE mat fra bunn av, for å fryse ned... Hva slags beholder fryser dere ned i? For der må vel være greit å fryse ned i porsjoner ? Bruker dere engangsposer/bokser/former osv? Eller har dere en drøss med bokser og oppbevarings-"greier" til å fryse ned maten i? Selv har jeg såklart litt bokser osv, men ikke på langt nær så mye at jeg kunne fryst ned mat i haugevis liksom... Så, hva gjør dere? Tips? Anonymous poster hash: c9925...354
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Jeg som lagde tråden om oppskrifter jeg planlegger å fryse ned gryter, supper og den slags i brødposer! Klappe de ganske flate før jeg knyter igjen, da tar de liten plass og tiner fort. Anonymous poster hash: 96f8b...e6d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Jeg fryser ned i det jeg måtte ha for hånden, bruker mye sånne avlange potetsalatbokser og isbokser. Jeg liker ikke å fryse ned i poser Anonymous poster hash: bd0f0...4fd
Soon to be mum Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Man får kjøpt kjempefine plastbokser med lokk beregnet til å fryse ned mat i i 10-pack til en billig penge på Nille og Europris. De har også fine aluminiumsbakker med pappokk i to størrelser (ala det man får fiskegrateng i frysedisken på butikken, men med lokk) i 10-pack. Dette bruker jeg. Kjøttdeig fryser jeg ned i fryseposer, klapper det flatt så det tiner raskt. Når det gjelder supper er melkekartonger fint å bruke. Åpne i toppen, skyll/vask godt og tørk. Bruk kraftig frysetape til å lukke med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå