iskaffe ♂ ♀ Skrevet 11. september 2014 #26 Skrevet 11. september 2014 Vi bruker en spray i håret på ungene om morgen de har aldri hatt lus. Men hva med elektrisk luse kam da? Tar ikke den lusa skikkelig?
Mandala Skrevet 11. september 2014 #27 Skrevet 11. september 2014 (endret) Jeg skal innrømme at jeg er en av de som glemmer å sjekke barnas hoder. Men så har vi aldri hatt lus heller da, så det har ikke resultert i at vi har vært smittespredere enn så lenge hvertfall. Er visstnok mye lus på barnas skole også nå. Jeg merker at jeg ikke er særlig "redd" for den lusa og kan ikke skjønne panikkoppførselen til visse jeg har snakket med. Endret 11. september 2014 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #28 Skrevet 11. september 2014 Elektrisk lusekam: http://www.apotek1.no/produkter/zap-x-elektrisk-lusekam-1-stk-903629p Anonymous poster hash: 1c2c6...3de
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #29 Skrevet 11. september 2014 Jentungen fikk lus og vi brukte lusekur og gredde og gredde men de kom tilbake. Bestemor kom med forslag om matolje smøre det i hodet og håret samt gre og gre pakke håret inn sov med det over natt og vaske håret med grønnsåpe etterpå. Vi har aldri hatt lus etterpå. Men med det middelet kjøpt på apoteket kom det tilbake opp til flere ganger. Og ja vi gjorde det samme hver gang. Frøs hodeputer vasket sengetøy alt det der. Anonymous poster hash: 906a5...8ea
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #30 Skrevet 12. september 2014 Hvordan klarer dere å få lus? Jeg er 28 år, har aldri hatt lus eller mine søsken. Har jobbet i flere barnehager og har barn i barnehage har aldri hørt om ett eneste tilfelle Anonymous poster hash: af4c6...6ad Lusen trives best i rent hår, kanskje du ikke er så regnskog av deg.. Anonymous poster hash: c63b1...3a2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #31 Skrevet 12. september 2014 Hvordan klarer dere å få lus? Jeg er 28 år, har aldri hatt lus eller mine søsken. Har jobbet i flere barnehager og har barn i barnehage har aldri hørt om ett eneste tilfelle Anonymous poster hash: af4c6...6ad Lusen trives best i rent hår, kanskje du ikke er så regnskog av deg.. Anonymous poster hash: c63b1...3a2 Renslig, hehe. Poenget blir litt borte når man ikke skriver riktig 😖 Anonymous poster hash: c63b1...3a2
Mandala Skrevet 12. september 2014 #32 Skrevet 12. september 2014 Hvordan klarer dere å få lus? Jeg er 28 år, har aldri hatt lus eller mine søsken. Har jobbet i flere barnehager og har barn i barnehage har aldri hørt om ett eneste tilfelle Anonymous poster hash: af4c6...6ad Lusen trives best i rent hår, kanskje du ikke er så regnskog av deg.. Anonymous poster hash: c63b1...3a2 Ah, det er derfor vi ikke får lus i hus! Så greit da 😀
Iiiiik Skrevet 12. september 2014 #33 Skrevet 12. september 2014 Hvordan klarer dere å få lus? Jeg er 28 år, har aldri hatt lus eller mine søsken. Har jobbet i flere barnehager og har barn i barnehage har aldri hørt om ett eneste tilfelle Anonymous poster hash: af4c6...6ad Det var da et ganske dumt spørsmål. Tror du folk henger opp en luseplakat og sier velkommen til småkrypene? At de går rundt og leter etter smitte og gnir hodene sine mot hverandre? Smittering? To av mine har hatt lus en gang hver, med noen års mellomrom. Ingen andre i familien ble smittet noen av gangene. Jeg synes nok ikke utryddelsen var så krevende og friket heller ikke ut av oppdagelsen. Vi sjekker ukentlig og jeg kjenner jeg blir lei av de jevnlige mailene fra skolen om at det er lus i omløp igjen. Faktisk er problemet langt mindre i barnehagen. På en naboskole ble rektor så lei at alle elever ble sjekket av helsesøster samme dag, der det ble oppdaget lus ble barna sendt hjem etter telefon til foreldrene med beskjed om at behandling var nødvendig. Vet ikke om det ga effekt, men da ble i hvert fall alle tatt tak i samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå