Gå til innhold

Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en gutt 1 oktober,og er så uenige om navn, han liker for eksempel Martin,Fredrik og Daniel,altså helt vanlig navn,mens jeg liker mer gammle navn som Syver, Wilhelm og Truls, hvordan skal vi finne noe begge liker? dette er vårt første barn

Anonymous poster hash: b03ee...2f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

forslår Andreas :) et flott gammelt navn som samtidlig ganske vanlig :) begge oldefedrene mine het det

Skrevet

Dere er ikke sååå langt fra hverandre, da:) Dere får kanskje forsøke å finne et klassisk, gammelt navn som ikke er altfor vanlig. Andreas er jo fint:)

Foreslår:

Edvard

Eivind

Nikolas

Håkon

Jakob

Ludvig

Magnus

Peder

Olav

Johannes

Tarjei

Kanskje hjelper det å snakke litt om hvorfor dere liker de navnene dere gjør. Hvorfor vil han ha så veldig vanlige navn, hvorfor liker du de gamle navnene som er litt mindre vanlige? Hvis dere leter, så finner dere nok til slutt et navn dere begge vil like:)

PS: Vi, men særlig menn, trenger ofte å høre/se navn flere ganger før en virkelig liker de. Så gi hverandre litt tid med favorittnavnene til den andre, prøv de litt ut og se. 

Anonymous poster hash: 50de2...92c
Skrevet

Enig med posteren over her, "prøv" ut noen navn høyt over noen dager, og se om det setter seg. Skriv også ned hele navnet inkl. etternavn for hånd for å se om det sitter bra i hånden:)

Skrevet

Du kan hilse din mann fra meg! Etter flere år med jobb i barnehage og skole, så er det få navn som er så overbrukt som Fredrik og Daniel. Navnene mister sin styrke fordi det er så mange.

Syver og Wilhelm er tøffe navn!

Skrevet

Gå igjennom listene og let etter navn som du virkelig liker, og som du tror mannen din kanskje også vil like.

La ham lete igjennom listene for navn som han virkelig liker, og som han tror du kanskje også vil like.

Da tror jeg det er stor sjangse for at dere finner et navn.

Lykke til. :)

Skrevet

Lasse

Ludvig

Gustav

Jakob

Peder

Mikkel

Aksel

Thorvald

Sivert

Dere er nok ikke så langt fra hverandre at dere ikke finner et navn dere kan trives med begge to.

Anonymous poster hash: b811c...239

Skrevet

Liker veldig godt Ludvig,Andreas og Johannes begge 2, flere jeg likte,men Nei,Nei og atter Nei fra mannen

Skrevet

Takk for all god hjelp, vi har bestemt oss for Martin Johannes, da fikk vi et hver :) synes det passet veldig fint sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...