Gå til innhold

Har endret seg etter start i barnehage

Ina.89

Anbefalte innlegg

Vår lille på 2 år har begynt i barnehagen. Etter barnehagestart har han blitt så grinete og lei, og vanskelig å legge. Han våkner ofte om natten og roper på mamma og pappa, og vil ikke sove igjen. Andre som har det slik og har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sliter også med nattesøvnen etter barnehagestart. Hun er to år, trives i barnehagen, og legger seg relativt greit om kvelden, men de to siste ukene har vi alle vært våkne mellom ett og halv fire på natta. Vi har de samme rutinene, og hun får selvsagt kos når hun våkner om natta. Likevel vil hun ikke sove igjen.

Ingen råd eller tips herfra, kun sympati..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min startet i barnehage så ble hun også vanskeligere å legge og hadde mange oppvåkninger. Vi fikk tipset å legge henne tidligere enn vanlig, til hun blir vant til aktiviteten i barnehagen. I en perioden måtte vi legge henne kl 18 , noen ganger til og med før det....og hun sovnet straks. Etter noen uker så jevnet det seg ut og hun sov bedre. :P

De er mye mer aktive i barnehagen og trenger da mer søvn. Selvfølgelig litt trist for da får man litt lite tid med dem i akkurat den perioden, men viktig at de får nok søvn :laugh:  Og det jevner seg ut etterhvert å man kan legge dem senere igjen :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig at de små har "mareritt" når de begynner i bhg. Det samme gjelder om man får søsken eller det er andre store endringer i det daglige :) det betyr ikke at de ikke trives, men det er i søvne barn fordøyer dagens innhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke gått ut over nattesøvnen men får tilbakemelding på at han spør mye etter meg i barnehagen,det gjorde han ikke på småbarnsavdelingen.

Hver dag sier han også ting som: " ikke gå fra meg mamma"," ikke gå fra meg hele tiden mamma".

Må bare få sagt at jeg er ikke vekke fra han annet enn når jeg har han i barnehage,så han reagerer visst bare på at han er lange dager i barnehagen.

Når vi snakker om barnehagen så sier han at han vil ikke i barnehagen,han vil være hjemme med mamma.

Når jeg kommer å henter han så løper alltid med stort smil mot meg og sier " hjem mamma".

Reagerer nok bare litt på dette ettersom han var stikk motsatt på småbarnsavdelingen.

Der hadde han aldri hastverk med å gå hjem,å endte ofte at vi var der en stund før jeg endelig fikk han med meg.

Anonymous poster hash: 89c07...6e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...