Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Forslag i klassen til gutten min (1.klasse) om organiserte lekegrupper.... Altså at man bytter på å ha med 4 barn fra klassen hjem også skal dette liksom roteres slik at alle får blitt med alle hjem i forskjellige grupper. Jeg er i mot.... Jeg kjenner så å si alle barna i klassen og jeg vet at ingen av de blir mobbet eller holdt utenfor. Alle har venner, men noen har 10 og andre har 3. Poenget er at alle har noen å være sammen med - og det er alle foreldrene enige i. Hvorfor skal vi voksne bestemme hvem våre barn skal leke med? Må jeg virkelig tvinge mitt barn til å dra hjem til et barn han ikke liker og ikke vil være sammen med? (de omgås greit på skolen, men mitt barn liker han ikke pga ting dette barnet har gjort før), et av foreldreparene er jeg VELDIG skeptisk til. De har også en pågående bv sak og jeg har ikke latt mitt barn være hos dem før (i bhg) pga hjemforholdene (dems barn har så klart fått komme hit) og nå må jeg sende han dit? Jeg respekterer mitt barn så mye som et individ at jeg faktisk mener han skal få bestemme hvem han vil omgås med. Mobbing er det nulltoleranse for, men jeg synes det er ok at han velger vennene sine selv. Og jeg ønsker ikke tvinge han hjem til eksempelvis en av jentene (som har aldri leker med uansett). Er jeg en elendig mor? Anonymous poster hash: 01193...fe6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Dette har vel ingenting med "elendig mor" å gjøre men jeg synes det er sært, litt trist og provoserende at du ønsker å sabotere en ordning som læreren og kanskje de fleste andre foreldrene i klassen mener er positiv. Jeg skjønner absolutt dette med frivillig valg av venner, fravær av mobbing etc - flott det, men det handler jo også om både å lære å sosialisere på tvers av felles interesser samt å skape et godt klassemiljø generelt - blant både barna og foreldrene. Personlig kjenner jeg at lekegruppene er et lite stressmoment men jeg ofrer meg og anstrenger meg for å bidra positivt - og avslører tankene mine kun her og til mannen min..;-) Det ender alltid opp veldig hyggelig selv om jeg ser at barna ikke er bestiser og jeg tror det har en positiv virkning på sikt. Anonymous poster hash: a6582...f91
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Forslag i klassen til gutten min (1.klasse) om organiserte lekegrupper.... Altså at man bytter på å ha med 4 barn fra klassen hjem også skal dette liksom roteres slik at alle får blitt med alle hjem i forskjellige grupper. Jeg er i mot.... Jeg kjenner så å si alle barna i klassen og jeg vet at ingen av de blir mobbet eller holdt utenfor. Alle har venner, men noen har 10 og andre har 3. Poenget er at alle har noen å være sammen med - og det er alle foreldrene enige i. Hvorfor skal vi voksne bestemme hvem våre barn skal leke med? Må jeg virkelig tvinge mitt barn til å dra hjem til et barn han ikke liker og ikke vil være sammen med? (de omgås greit på skolen, men mitt barn liker han ikke pga ting dette barnet har gjort før), et av foreldreparene er jeg VELDIG skeptisk til. De har også en pågående bv sak og jeg har ikke latt mitt barn være hos dem før (i bhg) pga hjemforholdene (dems barn har så klart fått komme hit) og nå må jeg sende han dit? Jeg respekterer mitt barn så mye som et individ at jeg faktisk mener han skal få bestemme hvem han vil omgås med. Mobbing er det nulltoleranse for, men jeg synes det er ok at han velger vennene sine selv. Og jeg ønsker ikke tvinge han hjem til eksempelvis en av jentene (som har aldri leker med uansett). Er jeg en elendig mor? Anonymous poster hash: 01193...fe6 Nei, du kan snakke med læreren. Har også en familie i nærheten mitt barn ikke får besøke, og der blir jeg aldri å gi meg. Der er også barnevernet innblandet og jeg er sjokkert over at barna enda er der. I tillegg er det såpass at jeg liker ha tilsyn med barna bare de er sammen med disse barna- de har hatt med store kniver fra de gikk i bhg, de har dyttet et barn mot en kjørende bil, henger fra vinduet i 4.etasje der de bor, og er generelt ustabile. Lærere hadde aldri klart overtale meg Til å sende barna mine dit. Ferdig sak! Anonymous poster hash: 7b9ce...bb9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Dette har vel ingenting med "elendig mor" å gjøre men jeg synes det er sært, litt trist og provoserende at du ønsker å sabotere en ordning som læreren og kanskje de fleste andre foreldrene i klassen mener er positiv. Jeg skjønner absolutt dette med frivillig valg av venner, fravær av mobbing etc - flott det, men det handler jo også om både å lære å sosialisere på tvers av felles interesser samt å skape et godt klassemiljø generelt - blant både barna og foreldrene. Personlig kjenner jeg at lekegruppene er et lite stressmoment men jeg ofrer meg og anstrenger meg for å bidra positivt - og avslører tankene mine kun her og til mannen min..;-) Det ender alltid opp veldig hyggelig selv om jeg ser at barna ikke er bestiser og jeg tror det har en positiv virkning på sikt. Anonymous poster hash: a6582...f91 Godt synspunkt Tenker også på de to barna i klassen som ikke dette er uproblematisk for. En som er psykisk utviklingshemmet og en som er så sjenert at han kun tør å være hos noen få utvalgte som han kjenner super godt. Han kommer ikke til å tørre å bli med rundt og dette vil føler veldig ille for han. Det andre barnet må da ha med foreldre overalt(?) og jeg vet ikke om de har mulighet til det for de har flere barn.... Anonymous poster hash: 01193...fe6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Forslag i klassen til gutten min (1.klasse) om organiserte lekegrupper.... Altså at man bytter på å ha med 4 barn fra klassen hjem også skal dette liksom roteres slik at alle får blitt med alle hjem i forskjellige grupper. Jeg er i mot.... Jeg kjenner så å si alle barna i klassen og jeg vet at ingen av de blir mobbet eller holdt utenfor. Alle har venner, men noen har 10 og andre har 3. Poenget er at alle har noen å være sammen med - og det er alle foreldrene enige i. Hvorfor skal vi voksne bestemme hvem våre barn skal leke med? Må jeg virkelig tvinge mitt barn til å dra hjem til et barn han ikke liker og ikke vil være sammen med? (de omgås greit på skolen, men mitt barn liker han ikke pga ting dette barnet har gjort før), et av foreldreparene er jeg VELDIG skeptisk til. De har også en pågående bv sak og jeg har ikke latt mitt barn være hos dem før (i bhg) pga hjemforholdene (dems barn har så klart fått komme hit) og nå må jeg sende han dit? Jeg respekterer mitt barn så mye som et individ at jeg faktisk mener han skal få bestemme hvem han vil omgås med. Mobbing er det nulltoleranse for, men jeg synes det er ok at han velger vennene sine selv. Og jeg ønsker ikke tvinge han hjem til eksempelvis en av jentene (som har aldri leker med uansett). Er jeg en elendig mor? Anonymous poster hash: 01193...fe6 Nei, du kan snakke med læreren. Har også en familie i nærheten mitt barn ikke får besøke, og der blir jeg aldri å gi meg. Der er også barnevernet innblandet og jeg er sjokkert over at barna enda er der. I tillegg er det såpass at jeg liker ha tilsyn med barna bare de er sammen med disse barna- de har hatt med store kniver fra de gikk i bhg, de har dyttet et barn mot en kjørende bil, henger fra vinduet i 4.etasje der de bor, og er generelt ustabile. Lærere hadde aldri klart overtale meg Til å sende barna mine dit. Ferdig sak! Anonymous poster hash: 7b9ce...bb9 Edit; jeg ville derimot aldri latt barna mine velge bort å leke med noen fordi de ikke liker dem. Fri vilje er vel og bra, men dette er første klasse og de skal gå på skole sammen i mange år. Og kun ha noen få venner en kan leke med er ikke bra. Hva om noen flytter? Blir langvarig syke? Har heldigvis barn som leker med alle- både gutter og jenter. Skal barnet ditt boikotte bursdager han bes i også da? Anonymous poster hash: 7b9ce...bb9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Det er du ikke vet om noen som blir mobbet betyr ikke at det ikke skjer, eller ikke vil skje i fremtiden. Lekegrupper er ikke for å forhindre mobbing ved at barna blir bedre kjent, men å forhindre mobbing ved at foreldrene blir bedre kjent.Forskning viser at barn har mindre sannsynlighet for å mobbe et annet barne hvor foreldrene kjenner hverandre Anonymous poster hash: da2c1...d33
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Det er du ikke vet om noen som blir mobbet betyr ikke at det ikke skjer, eller ikke vil skje i fremtiden. Lekegrupper er ikke for å forhindre mobbing ved at barna blir bedre kjent, men å forhindre mobbing ved at foreldrene blir bedre kjent. Forskning viser at barn har mindre sannsynlighet for å mobbe et annet barne hvor foreldrene kjenner hverandre Anonymous poster hash: da2c1...d33 Den ser jeg godt! Men - det skal OGSÅ arrangeres mamma grupper, hvor alle mammaene møtes hjemme hos en av oss en gang i mnd for å drikke kaffe og bli kjent. Merker jeg synes det blir litt mye, men stiller jo opp.... Skal sies at alle kjenner hverandre fra før, minus 2 stk. De to "nye" har jo alle pratet med masse ved henting og levering til nå, så føler de er blidt godt tatt i mot og blitt kjent med en del av oss. Vi andre kjenner hverandre fra bhg. I tillegg går alle guttene på fotball sammen, så alle gutte-mammaene snakker sammen hver trening når vi står på sidelinja. Anonymous poster hash: 01193...fe6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Hadde det blitt et tema hos oss, hadde jeg også vært i mot. Men det tror jeg alle hadde. Her er det store avstander, familier uten bil, et par turbulente hjem, og noen fremmedspråklige foreldre som ikke kan et ord norsk eller engelsk. Det hadde bare ikke gått. Og det er et par av hjemmene det ikke hadde vært aktuelt å sendt min datter til. Over mitt lik. Når det er sagt, så er det veldig viktig at vi foreldre er obs på om det er noen barn som aldri får være med noen hjem. Alle jentene i klassene til jentene mine har vært med oss hjem en gang eller to. Det har noen ganger vært litt problematisk i forhold til språk og transport, men vi har nå fått det til på et vis. Det er viktig både for meg, barna det gjelder, og jeg tror det lærer barna mine mye også. Anonymous poster hash: 66e1e...c20
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Familiegrupper kalte vi det og vi elsket det! Jeg var mobbeoffer, men de gangene vi møttes i disse gruppene var jeg en av gjengen og fikk litt fler venner. Fantastisk ordning. Gruppene roterte etter en hel runde hos alle. Anonymous poster hash: de3ec...f3e
Iiiiik Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 En elendig mor er du nok ikke, men en litt slitsom mor å forholde seg til for skolen kanskje? Hvis alle forventer at skolens opplegg skal være 100% i samsvar med egne meninger, vurderinger og verdier, blir det krevende for skolen å iverksette tiltak. Hos oss er dette med lekegrupper forankret i FAU, det er altså foreldrene som sammen har bestemt at de ønsker at det skal være lekegrupper i alle klasser de første to årene, etter dette kan klassene videreføre det hvis de vil. Jeg tenker at det handler om å slippe taket litt, godta at barna utsettes for det ikke helt optimale og tenke at det tåler de. At du ikke føler behov for det eller mener at alle har noen å leke med, er ikke det samme som at du har full innsikt i alle andres opplevelse av hvordan det er. Du kan velge å si at du ikke ønsker at barnet ditt skal delta i dette og be om at dere utelates fra gruppeinndelingen. Ingen kan tvinge deg selvfølgelig, men det er nokså sært.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 En elendig mor er du nok ikke, men en litt slitsom mor å forholde seg til for skolen kanskje? Hvis alle forventer at skolens opplegg skal være 100% i samsvar med egne meninger, vurderinger og verdier, blir det krevende for skolen å iverksette tiltak. Hos oss er dette med lekegrupper forankret i FAU, det er altså foreldrene som sammen har bestemt at de ønsker at det skal være lekegrupper i alle klasser de første to årene, etter dette kan klassene videreføre det hvis de vil. Jeg tenker at det handler om å slippe taket litt, godta at barna utsettes for det ikke helt optimale og tenke at det tåler de. At du ikke føler behov for det eller mener at alle har noen å leke med, er ikke det samme som at du har full innsikt i alle andres opplevelse av hvordan det er. Du kan velge å si at du ikke ønsker at barnet ditt skal delta i dette og be om at dere utelates fra gruppeinndelingen. Ingen kan tvinge deg selvfølgelig, men det er nokså sært. Er ikke gjennom skole eller fau, det er en mor som foreslo dette på et foreldremøte etter at lærer hadde trukket seg ut. Denne moren er litt "slitsom" da hun er fryktelig styrete og ordner litt i overkant mye av og til. Jeg har heller ikke sagt t jeg ikke vil - har ikke sagt noe som helst. Dette skal diskuteres videre neste møte. Tar det opp her fordi jeg er uenig, og liker ikke denne ordningen noe særlig. Ønsker derfor synspunkter Anonymous poster hash: 01193...fe6
Mandala Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Jeg skal innrømme at jeg heller ikke er stor fan av å bli pålagt slike ting. Og ifjor var jeg veldig skeptisk da jeg har en sønn som aldri vil leke med noen etter skolen. Men han liker disse vennegruppene veldig godt faktisk. Og klikker danner seg overalt, det kan være veldig positivt at barn treffes og leker sammen på tvers av disse grupperingene.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Nå kjenner jeg at jeg er utrolig glad for at skolen vår ikke holder på med dette! Og jeg er veldig overrasket over at så mange mener at det bare er flott og supert. Har dere bare ett barn som aldri gjør på noe på fritiden dere da? Vi har mange barn som alle går på aktiviteter, blir invitert i bursdager osv, i tillegg til mange venner med barn, stor familie osv, samt at alle barna våre har mange venner som de er med jevnlig. Om vi da, på toppen av alt dette skulle bli pålagt (er det i det hele tatt lov?!?) å ha med fire ukjente barn hjem på en fastsatt dag der det er forventet å følge ekstra med på dem og sånt, så hadde jeg nektet! Vi er flinke og engasjerte foreldre som stiller på alle foreldremøter, kamper, oppvisninger, dugnader osv, men dette hadde blitt litt for mye rett og slett. Å forvente at noen skal omrokere en allerede fullspekket timeplan blir for dumt. Og jeg vet at her vi bor, hvor de fleste har 3-5 barn, så hadde de fleste vært helt enige i at det hadde passet dårlig. Anonymous poster hash: 218b9...12c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Jeg skal innrømme at jeg heller ikke er stor fan av å bli pålagt slike ting. Og ifjor var jeg veldig skeptisk da jeg har en sønn som aldri vil leke med noen etter skolen. Men han liker disse vennegruppene veldig godt faktisk. Og klikker danner seg overalt, det kan være veldig positivt at barn treffes og leker sammen på tvers av disse grupperingene. Om en aldri vil leke med noen etter skoletid burde dere vel reagere? Og kan jo se ut som han måtte dyttes litt; han liker jo tross alt vennegruppene. Så alt i alt er jo slike grupper bra, det får jo foreldre på banen som vanligvis bare sitter hjemme på rompa. Anonymous poster hash: 7b9ce...bb9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Det er du ikke vet om noen som blir mobbet betyr ikke at det ikke skjer, eller ikke vil skje i fremtiden. Lekegrupper er ikke for å forhindre mobbing ved at barna blir bedre kjent, men å forhindre mobbing ved at foreldrene blir bedre kjent. Forskning viser at barn har mindre sannsynlighet for å mobbe et annet barne hvor foreldrene kjenner hverandre Anonymous poster hash: da2c1...d33 Den ser jeg godt! Men - det skal OGSÅ arrangeres mamma grupper, hvor alle mammaene møtes hjemme hos en av oss en gang i mnd for å drikke kaffe og bli kjent. Merker jeg synes det blir litt mye, men stiller jo opp.... Skal sies at alle kjenner hverandre fra før, minus 2 stk. De to "nye" har jo alle pratet med masse ved henting og levering til nå, så føler de er blidt godt tatt i mot og blitt kjent med en del av oss. Vi andre kjenner hverandre fra bhg. I tillegg går alle guttene på fotball sammen, så alle gutte-mammaene snakker sammen hver trening når vi står på sidelinja. Anonymous poster hash: 01193...fe6 Hvor ofte skal fedrene møtes? Anonymous poster hash: b8e53...030
Iiiiik Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 Nå kjenner jeg at jeg er utrolig glad for at skolen vår ikke holder på med dette! Og jeg er veldig overrasket over at så mange mener at det bare er flott og supert. Har dere bare ett barn som aldri gjør på noe på fritiden dere da? Vi har mange barn som alle går på aktiviteter, blir invitert i bursdager osv, i tillegg til mange venner med barn, stor familie osv, samt at alle barna våre har mange venner som de er med jevnlig. Om vi da, på toppen av alt dette skulle bli pålagt (er det i det hele tatt lov?!?) å ha med fire ukjente barn hjem på en fastsatt dag der det er forventet å følge ekstra med på dem og sånt, så hadde jeg nektet! Vi er flinke og engasjerte foreldre som stiller på alle foreldremøter, kamper, oppvisninger, dugnader osv, men dette hadde blitt litt for mye rett og slett. Å forvente at noen skal omrokere en allerede fullspekket timeplan blir for dumt. Og jeg vet at her vi bor, hvor de fleste har 3-5 barn, så hadde de fleste vært helt enige i at det hadde passet dårlig. Anonymous poster hash: 218b9...12c Jeg har tre barn og kjenner igjen følelsen av travelhet. Allikevel er det jo et prioriteringsspørsmål dette som mye annet. Det er snakk om fem dager i løpet av et skoleår pr dag. Det går det an å få inn i timeplanen dersom man ønsker det. Jeg ser at det er verdifullt, at ungene blir knyttet litt tettere opp mot dem de ellers ikke er så mye sammen med og at vi voksne blir kjent med foreldre vi ikke ellers møter så ofte. Dessuten skjønner jeg også at dette ikke bare handler om hva mine barn og jeg har behov for, men at de marginaliserte ungene og foreldrene også skal knyttes opp mot noen. Nå går min eldste på ungdomsskolen og jeg er glad vi hadde sånne grupper. Ikke fordi jeg selv har et stort behov for å bli kjent med flere, men fordi jeg også kjenner foreldrene til ham som er autist, jeg kjenner moren i rullestol som ellers ikke er så mye med på ting og jeg kjenner faktisk hun som etter hvert utviklet alvorlig selvskading og tilbaketrukkenhet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Dette ville jeg også vært imot. Anonymous poster hash: e8258...b9a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Nå kjenner jeg at jeg er utrolig glad for at skolen vår ikke holder på med dette! Og jeg er veldig overrasket over at så mange mener at det bare er flott og supert. Har dere bare ett barn som aldri gjør på noe på fritiden dere da? Vi har mange barn som alle går på aktiviteter, blir invitert i bursdager osv, i tillegg til mange venner med barn, stor familie osv, samt at alle barna våre har mange venner som de er med jevnlig. Om vi da, på toppen av alt dette skulle bli pålagt (er det i det hele tatt lov?!?) å ha med fire ukjente barn hjem på en fastsatt dag der det er forventet å følge ekstra med på dem og sånt, så hadde jeg nektet! Vi er flinke og engasjerte foreldre som stiller på alle foreldremøter, kamper, oppvisninger, dugnader osv, men dette hadde blitt litt for mye rett og slett. Å forvente at noen skal omrokere en allerede fullspekket timeplan blir for dumt. Og jeg vet at her vi bor, hvor de fleste har 3-5 barn, så hadde de fleste vært helt enige i at det hadde passet dårlig. Anonymous poster hash: 218b9...12c Jeg har tre barn og kjenner igjen følelsen av travelhet. Allikevel er det jo et prioriteringsspørsmål dette som mye annet. Det er snakk om fem dager i løpet av et skoleår pr dag. Det går det an å få inn i timeplanen dersom man ønsker det. Jeg ser at det er verdifullt, at ungene blir knyttet litt tettere opp mot dem de ellers ikke er så mye sammen med og at vi voksne blir kjent med foreldre vi ikke ellers møter så ofte. Dessuten skjønner jeg også at dette ikke bare handler om hva mine barn og jeg har behov for, men at de marginaliserte ungene og foreldrene også skal knyttes opp mot noen. Nå går min eldste på ungdomsskolen og jeg er glad vi hadde sånne grupper. Ikke fordi jeg selv har et stort behov for å bli kjent med flere, men fordi jeg også kjenner foreldrene til ham som er autist, jeg kjenner moren i rullestol som ellers ikke er så mye med på ting og jeg kjenner faktisk hun som etter hvert utviklet alvorlig selvskading og tilbaketrukkenhet. Vel, ikke alle har nok helse og energi til å varte opp masse barn hele tiden og KUN holde på med barnas ting hele uka. Jeg er også et menneske og trenger litt hvile og armslag. Barn som ikke blir mobbet eller utestengt trenger ikke slik tvangssosialisering, heller ikke barn som blir mobbet. Har selv vokst som mobbeoffer nr 1, og vært med på slik "tvangssosialisering". Mobbingen tiltok etter det faktisk, for nå hadde mobberne enda flere grunner til å mobbe meg - siden vi kom fra fattige kår med lite fint hus, få gamle leker og gammelt interiør. Å slippe mobberne inn i sitt hus burde ikke være noe som pålegges et mobbeoffer. Anonymous poster hash: 6807a...65f
Iiiiik Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 Men det er altså fullt og helt lovlig å takke nei og gi beskjed om at dette ønsker ikke vår familie å være med på. Skolen kan selvfølgelig ikke tvinge noen. Jeg ville allikevel tenkt over hva risikoen er, ikke bare for eget barn, men også for de andre.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 En elendig mor er du nok ikke, men en litt slitsom mor å forholde seg til for skolen kanskje? Hvis alle forventer at skolens opplegg skal være 100% i samsvar med egne meninger, vurderinger og verdier, blir det krevende for skolen å iverksette tiltak. Hos oss er dette med lekegrupper forankret i FAU, det er altså foreldrene som sammen har bestemt at de ønsker at det skal være lekegrupper i alle klasser de første to årene, etter dette kan klassene videreføre det hvis de vil. Jeg tenker at det handler om å slippe taket litt, godta at barna utsettes for det ikke helt optimale og tenke at det tåler de. At du ikke føler behov for det eller mener at alle har noen å leke med, er ikke det samme som at du har full innsikt i alle andres opplevelse av hvordan det er. Du kan velge å si at du ikke ønsker at barnet ditt skal delta i dette og be om at dere utelates fra gruppeinndelingen. Ingen kan tvinge deg selvfølgelig, men det er nokså sært. Jeg hadde vært en slik slitsom mor. Det er ingenting etter skoletid som faller under skolens jurisdiksjon, barnas fritid med oss eller venner eller helt andre ting er ikke noe jeg ville gått med på å lage systemer på. Og mammagrupper/familiegrupper er jo enda verre. Så uselvisk er jeg bare ikke. Anonymous poster hash: 51b4c...431
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #21 Skrevet 7. september 2014 Du bekymrer deg for en psykisk utviklingshemmet og en veldig sjenert gutt. Disse gruppene er jo perfekt for dem. Foreldrene blir vel gladelig med en kveld av ig til for at barna skal få det lettere sosialt. Regner med disse to gutta aldri hadde kommet hjem til deg viss de ikke hadde vært i hjemmegruppe. Plutselig er det ikke så skummelt å gå på besøk når man har vært der før, nye vennskap utvikles. Anonymous poster hash: c3acc...94f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #22 Skrevet 7. september 2014 Tar du eller sønnen din skade av å ha barn hjemme hos dere? Hva så om det ikke er et livslangt vennskap, det er jo bare noen timer en dag. Koselig tenker jeg, barn og tydeligvis voksne trenger å utvide horisonten litt 😉 Anonymous poster hash: a2b93...ba9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #23 Skrevet 7. september 2014 Det er du ikke vet om noen som blir mobbet betyr ikke at det ikke skjer, eller ikke vil skje i fremtiden. Lekegrupper er ikke for å forhindre mobbing ved at barna blir bedre kjent, men å forhindre mobbing ved at foreldrene blir bedre kjent. Forskning viser at barn har mindre sannsynlighet for å mobbe et annet barne hvor foreldrene kjenner hverandre Anonymous poster hash: da2c1...d33 Den ser jeg godt! Men - det skal OGSÅ arrangeres mamma grupper, hvor alle mammaene møtes hjemme hos en av oss en gang i mnd for å drikke kaffe og bli kjent. Merker jeg synes det blir litt mye, men stiller jo opp.... Skal sies at alle kjenner hverandre fra før, minus 2 stk. De to "nye" har jo alle pratet med masse ved henting og levering til nå, så føler de er blidt godt tatt i mot og blitt kjent med en del av oss. Vi andre kjenner hverandre fra bhg. I tillegg går alle guttene på fotball sammen, så alle gutte-mammaene snakker sammen hver trening når vi står på sidelinja. Anonymous poster hash: 01193...fe6 Hvor ofte skal fedrene møtes? Anonymous poster hash: b8e53...030 De skal ikke møtes. Igjen så er dette et forslag fra en mor. Hun har første samling og har invitert alle mødrene. Dette er utenom skole og fau. Ingen fedre har foreslått det samme så de har ikke noe. Anonymous poster hash: 01193...fe6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #24 Skrevet 7. september 2014 5 barn og er helt imot "familiegrupper". Prøvde det med hun eldste. Mye kjekkere når hele klassen har møttes og funnet på noe. Grilling, rebusløp, disco o.s.v. Ungene har likt det mye bedre også. Anonymous poster hash: a4981...755
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #25 Skrevet 7. september 2014 Her er foreldrene bedt om å foreldrestyre hvem barna har med hjem, for at ingen skal bli utenfor. Men det er vanskelig for foreldre å vite hvem som faktisk blir invitert med og ikke og det kan ende med at man gjetter galt og noen blir holdt utenfor av den grunn. Alle tror at en eller to av barna som er populære blir invitert til alle så det ender at de ikke blir invitert til noen,alle foreldre er usikre på et barn på grunn av diagnose og håper at andre tar dette barnet for de vil ikke invitere det, osv . Det finnes ikke noen god løsning. Skolen maser også på at vi som foreldre skal finne på sosiale ting for hele klassen sammen samt foreldre, men det er jo veldig vanskelig å få gjennomført. Vi har prøvd noen ganger men er alltid noen som har fotballkamp, noen som skal på hytta/ferie, noen som er syke eller ikke orker osv. Så blir det de samme foreldre og barn som er med hver gang og stort sett de samme som ikke kommer, og det blir da med på å øke forskjellene i det sosiale i klassen istedenfor å samle barna mer Lekegrupper er jo godt ment men jeg skjønner deg godt HI, og jeg ville tatt det opp med lærer og bedt om å finne en annen løsning. Det kan være flere som sitter med samme tanker rundt dette og det er jo ikke bedre for barnet om alle barna i lekegruppa tilfeldigvis ble "syke" hver gang de skulle være hos dette barnet. Jeg ville ikke sendt barna mine på besøk til et hjem hvor magefølelsen min sa at de ikke er trygge, det er min første plikt som mor å holde barna mine trygge der jeg kan og derfor hadde jeg ikke gått med på å gjøre det. Jeg syntes egentlig det er litt feil av skolen å påtvinge foreldrene å fast ha besøk/sende barna på besøk på den måten også. Det kan bli ekstremt vanskelig for noen familier å få tiden til å gå opp med henting og levering eller bare det å ha besøk. Jeg ser barna her jeg bor, de går på forskjellige aktiviteter noen 1 dag i uka noen 2 og andre 3 og selvsagt ligger aktivitetene på forskjellige dager. Så kan man regne inn å ha mer en et barn og kan hende er alene med de, eller en til begge foreldrene jobber skift. Det er en kabal som skal gå opp og da blir det merkelig for meg at skolen skal pålegge foreldrene masse sosiale ting utenom skoletid. Anonymous poster hash: 96322...1ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå