Gå til innhold

Ull i tørketrommelen? Vil ha genseren litt "tettere"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en genser jeg er så glad i, men den er blitt så vid og formløs.

Kan jeg nå etter vask ha den i tørketrommelen i bare noen minutter for å få den litt tettere? Eller blir den helt krympet da?

Bare noen min, vet ikke om jeg tør, vil ikke ødelegge den helt.

Noen som vet? Eller har tips for å få den finere?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er mulig, men du må i så fall passe veldig nøye på den, hvis ikke så går det galt.

Jeg ødela en genser slik.... men jeg har også fått to finere på den måten.

Så prøv deg forsiktig frem, men anbefaler deg å passe på hele tiden, stoppe og sjekke stadig vekk.

Anonymous poster hash: 1d62c...857
Skrevet

Kommer helt an på hva slags garn den er strikket i da, hvis det er en hjemmestrikket genser. Er det ren ull, vil den jo tove seg, og da kan du jo vaske den i vaskemaskinen med grønnsåpe f.eks. Er det superwash eller akryl vet jeg ikke helt...

Anonymous poster hash: f223d...d4b

Skrevet

Det er mulig, men du må i så fall passe veldig nøye på den, hvis ikke så går det galt. Jeg ødela en genser slik.... men jeg har også fått to finere på den måten. Så prøv deg forsiktig frem, men anbefaler deg å passe på hele tiden, stoppe og sjekke stadig vekk. Anonymous poster hash: 1d62c...857

Takk for svar!

Jeg har hatt den i tromlen i ti min uten noe resultat, skal jeg prøve litt til?? :P

Vil ha den litt finere i fasongen, nå er det 10% angora, 30% ull, 15% viscose, 45% akryl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...