Gå til innhold

Alkohol hver lørdag? Virkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at ganske mange her inne tydeligvis drikker vin eller øl hver lørdag, og noen hver fredag også..... Det synes jeg faktisk er veldig mye.... Kjenner et par par også som gjerne deler en flaske eller også to på lørdagskvelden. Selv synes jeg ikke det er helt greit jeg altså... at man drikker 1-2 ganger i uka og også mens barna er hjemme... sovende eller ei. 

Selv drikker jeg kanskje 10 øl og en flaske vin i løpet av året. Det er da med fest og hverdag til sammen. 

Synes dere det er greit å drikke så mye som mange gjør? Hva tenker dere om mitt alkoholforbruk?

Anonymous poster hash: aeece...a93
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så lenge man tar et par glass i helga ser jeg ikke problemet, selvom det er hver helg. Hvis de derimot ikke kan la det være, så er det åpenbart et problem

Skrevet

For meg høres det du mener er mye, helt greit for meg. Slik du drikker, høres også greit ut og det bestemmer vel du hva som er greit. Jeg har ingen problem med at folk velger å drikke ingenting eller noe hver uke. Bare man ikke blir full rundt barna.

Anonymous poster hash: 82e41...edb

Skrevet

For leveren sin del er det mye bedre med en god del alkohol på fredag og lørdag, enn sånn som i en del andre land hvor man tar seg et glass eller to hver eneste dag. Det fordi leveren får renset seg.

Folk må få gjøre som de vil, og jeg synes ikke det er ekstremt med en flaske vin i uka. Selv er jeg ikke glad i smaken av vin eller øl eller annen alkohol. Jeg drikker ca. 5 alkoholenheter i året (1 enhet = et glass). Det blir et par glass champagne på nyttårsaften, et glass champagne på 17. mai, og eller en eller to øl i løpet av året.

Likevel setter jeg meg ikke på min høye hest og dømmer andre. Mannen min koser seg med en øl (og da snakker vi imperial stout fra polet, ikke harry-øl) ca. en gang i uka, blir ikke full av det. Jeg synes det bare er hyggelig :)

Anonymous poster hash: a389f...6e1

Skrevet

Du syns lite er mye. Og det er greit for deg. Jeg har drukket en flaske vin helt alene fordelt på de 2 siste dagene, og åpnet jammen meg en ny en ikveld. Et par glass vin 2-3 ganger i uka er normalt for meg. I sommerferien drakk jeg hvitvin hver kveld 😃

Skrevet

Har lagt merke til at ganske mange her inne tydeligvis drikker vin eller øl hver lørdag, og noen hver fredag også..... Det synes jeg faktisk er veldig mye.... Kjenner et par par også som gjerne deler en flaske eller også to på lørdagskvelden. Selv synes jeg ikke det er helt greit jeg altså... at man drikker 1-2 ganger i uka og også mens barna er hjemme... sovende eller ei.

Selv drikker jeg kanskje 10 øl og en flaske vin i løpet av året. Det er da med fest og hverdag til sammen.

Synes dere det er greit å drikke så mye som mange gjør? Hva tenker dere om mitt alkoholforbruk?

At du er skikkelig prippen...

Anonymous poster hash: 3a964...c71

Skrevet (endret)

Ja, virkelig!

Etter å ha først gått gravid, og så ammet et år så er jeg tilbake på rødvinskjøret...

Denne helgen er det full fred, og party! Jeg drakk et helt vinglass når vi kom frem på hytta i går. Og i dag har jeg bøttet nedpå, jeg tok meg et glass vin ved 18:30 tiden, som akkurat er tomt nå. Og jeg skal ta helt sv og ha ennå et glass til middagen som snart er ferdig nå.

Og dette er ikke en uvanlig helg engang!

Ring barnevernet, og få meg inn på avvending...

Og som du sikkert forstår av svaret mitt, så syns jeg du tenker for mye på hva andre gjør. Og at ditt alkoholforbruk sikkert passer bra for deg.

Og da ville jeg ikke brukt så mye tid på å tenke over hva andre drikker, spesielt siden du tydeligvis har et litt anstrengt forhold til alkohol...

Endret av Modesty Blaise.
Skrevet

Vi deler en flaske vin hver lørdag om vi er hjemme. Drikker oss derimot nesten aldri fulle, er kanskje på fest 1-2 ganger i året... Så de to glassene på lørdagskvelden drikker jeg med god samvittighet. Drikker selvfølgelig ikke nå som jeg er gravid, og det er heller ikke slik at jeg ikke klarer meg uten.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet om man tar seg 1-2 glass en gang i uken.

Jeg prøvde selv ikveld, er ikke en vindrikker, men det var ikke noe godt i forhold til lørdagsbrusen:p

Så lenge det er med måte og man holder seg oppegående og ansvarlig.

Anonymous poster hash: 6d4ef...592

Skrevet

Javel, hvis du sier det, så må jo selvfølgelig det stemme for alle andre også. Fysj og fy hvor umoralske vi er... (Kanskje du burde finne et annet forum som er mer "deg", ikke menge deg med alle alkisene her?)

Anonymous poster hash: 78161...032

Skrevet

Det ekke helg før man knekker 3'litern og har kjøla full av pils! Rei Rei

Skrevet

Synes dere det er greit å drikke så mye som mange gjør? Hva tenker dere om mitt alkoholforbruk?Anonymous poster hash: aeece...a93

At du er skikkelig prippen...Anonymous poster hash: 3a964...c71

Synes du jeg og er prippen? Drikker enda mindre,

Fordi jeg ikke er så glad i smaken rett og slett.

Skrevet

Om man ikke liker alkohol er det greit å ikke drikke det selvfølgelig, men ikle se ned på de som liker det.

Jeg elsker vin! God vin og dyr vin! Jeg og mannen deler mer enn gjerne en vinflaske på fredagskvelden, men ingen blir beruset av det. Begynner gjerne med første glasset når vi lager maten, pg avslutter rett før vi legger oss. Så man blir ikke full!

Kan ikke se for meg at dette blir annerledes med barn.

Skrevet

I sommerferien drikker jeg glatt et par glass vin hvetemel kveld. Ellers i året drikker jeg ofte ett til to hver fredag og lørdag, og slett ikke uvanlig at jeg kan ta et glass en kveld midt i uka, heller. I HIs øyne er jeg sikkert alkis... Det kunne ikke interessere meg mindre.

Anonymous poster hash: 01b86...5fe

Skrevet

Om man ikke liker alkohol er det greit å ikke drikke det selvfølgelig, men ikle se ned på de som liker det.

Jeg elsker vin! God vin og dyr vin! Jeg og mannen deler mer enn gjerne en vinflaske på fredagskvelden, men ingen blir beruset av det. Begynner gjerne med første glasset når vi lager maten, pg avslutter rett før vi legger oss. Så man blir ikke full!

Kan ikke se for meg at dette blir annerledes med barn.

Jeg som spurte over her om jeg og ble sett på som prippen.

Jeg ser ikke ned på de som kan å nyte alkohol med måte, er litt misunnelig faktisk :P

Men finnes my annen drikke jeg kan kose meg med, selv om det ikke gir den samme følelsen.

Skrevet

Vi drikker ganske ofte alkohol. Selv andre dager enn fredag og lørdag. Ikke mye, men et par øl, deler en flaske vin etc. Jeg elsker det og har faktisk en cider stående ibkjøleskapey og venter på meg etter jobb imorgen. Men jeg klarer fint å la være, så jeg er ikke bekymret.

Skrevet

Haha, regner med at du tuller? Hvis ikke regner jeg med at du er en av de som mener at folk drikker til de er beruset. Uansett synes jeg ikke du skal bry deg. Du er som du er, kanskje litt prippen ? Og vi er som vi er.

Anonymous poster hash: 4b193...7d4

Skrevet

Deler en flaske vin med mannen hver fredag, så fremt det passer, og fort noen lørdager osgå.. Hva er problemet?

Skrevet

For leveren sin del er det mye bedre med en god del alkohol på fredag og lørdag, enn sånn som i en del andre land hvor man tar seg et glass eller to hver eneste dag. Det fordi leveren får renset seg.

Folk må få gjøre som de vil, og jeg synes ikke det er ekstremt med en flaske vin i uka. Selv er jeg ikke glad i smaken av vin eller øl eller annen alkohol. Jeg drikker ca. 5 alkoholenheter i året (1 enhet = et glass). Det blir et par glass champagne på nyttårsaften, et glass champagne på 17. mai, og eller en eller to øl i løpet av året.

Likevel setter jeg meg ikke på min høye hest og dømmer andre. Mannen min koser seg med en øl (og da snakker vi imperial stout fra polet, ikke harry-øl) ca. en gang i uka, blir ikke full av det. Jeg synes det bare er hyggelig :)

Anonymous poster hash: a389f...6e1

Det siste avsnittet ditt ble litt rart... du setter deg ikke på din høye hest og dømmer andre... jaffal ikke så lenge de holder seg til imperial Stout fra polet og unngår Harry øl kjøpt på Rema?

Skrevet

For all del, folk må få lov å gjøre hva de vil. Har ikke sagt at dere bør slutte med det. Men jeg synes det er rart... og jeg synes det er mye alkohol. Unødvendig mye... 

Selv sitter jeg nå å ser lego chima film med guttungen, drikker cola og spiser godteri :) Synes det er hyggeligere jeg da :P

Skrevet

For all del, folk må få lov å gjøre hva de vil. Har ikke sagt at dere bør slutte med det. Men jeg synes det er rart... og jeg synes det er mye alkohol. Unødvendig mye...

Selv sitter jeg nå å ser lego chima film med guttungen, drikker cola og spiser godteri :) Synes det er hyggeligere jeg da :P

Er det hyggeligere å få diabetes og bli overvektig mener du?

Skrevet

Har lagt merke til at ganske mange her inne tydeligvis spiser godteri og drikker cola hver lørdag, og noen hver fredag også..... Det synes jeg faktisk er veldig mye.... Kjenner et par par også som gjerne deler en pose eller også to på lørdagskvelden. Selv synes jeg ikke det er helt greit jeg altså... at man spiser goderi 1-2 ganger i uka og også mens barna er hjemme... sovende eller ei.

Selv spiser jeg kanskje 10 biter sjokolade og drikker en flaske brus i løpet av året. Det er da med fest og hverdag til sammen.

Synes dere det er greit å få i seg så mye junk så mye som mange gjør? Hva tenker dere om mitt sukkerforbruk?

Skrevet

Er det hyggeligere å få diabetes og bli overvektig mener du?

Blir nok ikke det av å kose oss med litt brus og godis en kveld i uka ;) Da vil jeg vel si det er værre med alkoholen i såfall :)

Skrevet

Jeg ser ikke helr problemet så lenge man kjenner kroppen sin, hva man tåker og styrer inntaket sitt. Jeg drikker kanskje 2-3 fasker vin i året. Er blitt skikkelig pingle :P Men jeg ser ingen grunn til at andre ikke skal få drikke 1-2 glass rødvin hver lørdag om de ønsker det.

Anonymous poster hash: 52260...d9f
Skrevet

Jeg ser ikke helr problemet så lenge man kjenner kroppen sin, hva man tåker og styrer inntaket sitt. Jeg drikker kanskje 2-3 fasker vin i året. Er blitt skikkelig pingle :P Men jeg ser ingen grunn til at andre ikke skal få drikke 1-2 glass rødvin hver lørdag om de ønsker det.

Skulle tro jeg hadde drukket i kveld med alle skrivefeilene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...