Gå til innhold

Privat IVF klinikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Henvisning er akkurat sendt til Riksen, men er redd det kan ta lang tid. Ettersom mannen har nedfrosset sperm der, så hadde det vært fint å få behandling der.

Vurderer å kjøre på med et privat forsøk og lurer på hvilken klinikk vi bør velge. Bor i Oslo. Ønsker helst klinikk i Oslo, men er villig til å reise om det finnes mye bedre klinikker andre steder.

Har dere en klinikk å anbefale eller fraråde?

Skrevet

Vi har valgt å gå privat.

Vi valgte ivf klinikken oslo.

Vi sendte inn skjema en onsdag. Fredagen etter var vi inne til samtale, å siden det passet slik i syklus fikk vi starte opp noen dager senere.

Jeg syns de er kjempehyggelige der! På telefonen er de hjelpsomme og koselige. Det betyr så mye.

Gyn. har tatt seg god tid og vi følte ikke at de hastet seg gjennom noe.

Vi føler oss hvertfall ivaretatt der.

Ellers er det vel fertilitetssenteret. Der kunne vi også få time relativt fort.

Bruk google og søk etter erfaringer. Men vet ikke om det er flere privatklinikker i Oslo.

Hausken har jeg lest mye bra om. Det er i Haugesund tror jeg..

Anonymous poster hash: 949e8...00a

Skrevet

Lykke til med forsøket :-)

Ringte både IVF klinikken og Fertilitetssenteret i går. Høres ut som det er omtrent lik ventetid (1-2 uker til første konsultasjon og ingen ventetid på behandling). Prisene ser litt høyere ut hos IVF, uten at jeg vet om alt er inkludert i prisene som sammenlignes.

Tror vi går for en klinikk i Oslo i første omgang. Har en sønn på 1,5 år som har kommet til på naturlig vis, så det er greit å slippe reising.

Skrevet

Anbefaler Fertilitetssenteret på det sterkeste! Ferdig med første forsøk der, og testet positivt i går 😊😊 veldig god oppfølging, og på kontroller betaler man kun egenandel (om man ikke har frikort)! Var pga at de var rimeligere vi valgte de i forhold til ivf-klinikken! Hørt masse positivt om begge to 😊

Anonymous poster hash: b6d73...5d7

Skrevet (endret)

Takk for svar og gratulerer med graviditet :-)

Forsøkte å ringe Rikshospitalet i dag for å spørre om ventetid, men kom ikke gjennom på telefon...

Endret av Aprilbarn 1976
Skrevet

En IVF-klinikker her som sitter med en 6 mnd mage :) Mini satt på andre forsøk :) Vi valgte IVF-klinikken pga fler leger. Jeg spurte en gang om prisforskjellen og fikk et mumlende svar om at Fertilitetssenteret fikk noe tilskudd. Hos oss er det nedsatt svømmekapasitet og utålmodighet (med en klokke som tikker) som er bakgrunn for IVF/ ICSI.

Vi bor i Oslo. Personlig ville jeg ikke valgt klinikker jeg måtte ha pendlet til. Så stor tror jeg faktisk ikke forskjellen er. Det har vært utrolig verdifullt å ha fleksibilitet i forhold til time/ jobb og ha mulighet for å komme inn til ekstra sjekk. Vi kjøpte 3-pack. Da kan du komme og gå nesten som du vil (satt litt på spissen). Våre ønsker ble i alle fall vektlagt i prosessen (regime, oppstart, ant embryo tilbakeført).

Anonymous poster hash: 0a4fe...110

Skrevet

Gratulerer med baby i magen  :smilorange:

I dag kom jeg igjennom til Rikshospitalet og det er ca. 4 måneder ventetid før man kommer inn til første samtale. Så da blir det nok IVF eller Fertilitetssenteret i mellomtiden.

Skrevet

Vi valgte IVF klinikken i Oslo. Vi er mitt i behandlingen nå. Har iallefall så langt fått et bra inntrykk av klinikken. Veldig hyggelige folk der borte og enn føler seg ivaretatt. Dyktige skal de også være. Dr Hazekamp var først om å få til prøverør i Norge. Angrer iallefall ikke på valg av klinikk. Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Noen som vet om man kan få pakkeløsningen om man er fylt 38 år?

Skrevet

Ikke på ivf oslo i følge hjemesiden deres.

Fertilitetssenteret vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 949e8...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...