Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Vi kjøpte et hus som hadde nytt gulv i stua, ikke det peneste gulvet etter min smak men siden det var nytt byttet vi det ikke ut. Vi pusset opp kjøkkenet og la et annet gulv der. Så pusset vi opp et soverom, der la vi en annen type igjen fordi det var billigere og man kunne ha en lavere slitestyrke på soverom. Nå har jeg litt følelsen av at vi har så mye forskjellige gulv at det blir litt merkelig. Nå står loftstua for tur og det frister å velge et gulv som er på tilbud siden dette går på budsjett men det er ikke likt noen av de andre gulvene vi har.. haha! Har dere like gulv i alle rom? Og tenker dere over det når dere er på besøk hos andre? For orden skyld så er alt laminat i ulike trefarger, det er ikke svart, gult osv altså. Anonymous poster hash: 2382e...29c
Mor di! Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 (endret) En type parkett oppe i alle rom, og en type parkett nede i alle rom. Alt treverk oppe og nede er hvitpigmentert eik, så er samme tone i hele huset:-) fliser er også samme type oppe og nede (gang nede, bad oppe og nede). Syns det skaper en fin helhet i huset:-). Trappa mellom etasjene et også i samme trefarge Endret 6. september 2014 av Mor di!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Har et 200 år gammelt restaurert hus. Her er ikke noe likt. I noen av rommene var det fine tregulv vi kunne slipe. I andre rom var det ikke tregulv, men her har jeg forsøkt å beholde særegenheter så alle rom har individuelle gulv. Jeg liker å ha det slik. Anonymous poster hash: 298de...960
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Vi har eikeparkett i den ene stua og heltre eik i den andre stua, er jo samme materialet men ser ganske forskjellig ut siden gulvet i heltre har ganske brede planker. På kjøkkenet har vi også eikeparkett Alle soverommene i 2 etg har eikeparkett, soverommene i kjelleren har varmekabler og laminat. I kjellerstuen har vi et mørkt grått ullteppe, ingen varmekabler. I gangen har vi varmekabler og fliser, det har vi også på badet. Skifer i gangen, mørk koksgrå på badet. Trappa har vi ikke byttet ut, det er den originale trappen fra huset ble bygget i 1952, der har vi lagt en kortbustet mørk koksgrått ullteppe. Så det er en del forskjellige gulv her også Anonymous poster hash: f8777...222
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Har likt i alle rom, bortsett fra våtrom og hall. Bad har samme farge på fliser, men ikke samme størrelse. Hall og vaskerom har samme farge og størrelse(ligger vegg i vegg), men har flislaminat i hall og fliser på vaskerom Har nytt hus. Anonymous poster hash: 922d8...bda
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Har likt på stue, kjøkken og gang. Synes absolutt det er penest i de rommene som går litt i hverandre. På noen av soverommene er det en annen type gulv, men når vi skal pusse opp der, så kommer vi nok til å velge det samme som vi har på stue, kjøkken og gang. Hva andre har, bryr jeg meg ikke om, og tenker ikke noe på det. Da jeg er på besøk hos folk, er det hvordan de er som mennesker som teller for meg, og som bestemmer om det blir trivelig eller ei Anonymous poster hash: f2062...377
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Det er absolutt ikke nødvendig med like gulv i alle rom. alle har det nå for tida, men det kan jo fint forandre seg om noen år. Vi har i førsteetg. fliser i gangen. Samme parkett i stue, spisestue og kjøkken. Linolium på vaskerom, grov gang. Oppe har vi hvitmalte tregulv. Vi har et eldre hus. På loftet har vi olja tre gulv. Anonymous poster hash: 13b59...345
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Nei vi har våtromsbelegg på badene, og vinylbelegg i kjellerstuen. Men av parkett har vi likt i alle rom. Dvs, vi har ikke enstavs i alle rom, på barnas rom har vi trestavs. Men det er samme farge. Å ha tregulv i forskjellige farger og materialer syns jeg er grusomt stygt. Dører er ikke alltid lukket. Anonymous poster hash: a962c...fc4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Har lik parkett i alle rom i huset bortsett fra badene, vaskerommet og entré. Der er det fliser Anonymous poster hash: 37cc4...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå