Soon to be mum Skrevet 6. september 2014 #26 Skrevet 6. september 2014 Hvordan gikk det HI? Likte mannen din lasagnen? 😊
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #27 Skrevet 6. september 2014 Jepp, han likte den! Skeptisk til å begynne med da...hehe...😜 blir garantert mer hjemmelaget lasagne her 😊 HI Anonymous poster hash: bdfb5...8eb
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #28 Skrevet 6. september 2014 Har aldri laget hjemmelaget selv, av den grunn at jeg ikke har likt en eneste en av de (kanskje 20 stk totalt) hjemmelagete jeg har fått servert av andre i løpet av årene. Vet ikke hva som gjør det, synes bare ikke det smaker godt i det hele tatt. Så her sverges det til toro, selv om jeg i utgpkt foretrekker å lage mest mulig mat fra bunnen av. Anonymous poster hash: 0932c...beb
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #29 Skrevet 6. september 2014 Har aldri laget hjemmelaget selv, av den grunn at jeg ikke har likt en eneste en av de (kanskje 20 stk totalt) hjemmelagete jeg har fått servert av andre i løpet av årene. Vet ikke hva som gjør det, synes bare ikke det smaker godt i det hele tatt. Så her sverges det til toro, selv om jeg i utgpkt foretrekker å lage mest mulig mat fra bunnen av. Anonymous poster hash: 0932c...beb Men knorr lasagne er jo bedre enn toro da. Anonymous poster hash: 4e5f7...edd
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #30 Skrevet 6. september 2014 Har aldri laget hjemmelaget selv, av den grunn at jeg ikke har likt en eneste en av de (kanskje 20 stk totalt) hjemmelagete jeg har fått servert av andre i løpet av årene. Vet ikke hva som gjør det, synes bare ikke det smaker godt i det hele tatt. Så her sverges det til toro, selv om jeg i utgpkt foretrekker å lage mest mulig mat fra bunnen av. Anonymous poster hash: 0932c...beb Ikke jeg heller. Så forsøkte jeg oppskriften til Gordon Ramsay, nå er jeg frelst! Google Gordon Ramsay lasagne så finner du oppskriften. Anonymous poster hash: 65656...e6e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #31 Skrevet 6. september 2014 Har aldri laget hjemmelaget selv, av den grunn at jeg ikke har likt en eneste en av de (kanskje 20 stk totalt) hjemmelagete jeg har fått servert av andre i løpet av årene. Vet ikke hva som gjør det, synes bare ikke det smaker godt i det hele tatt. Så her sverges det til toro, selv om jeg i utgpkt foretrekker å lage mest mulig mat fra bunnen av. Anonymous poster hash: 0932c...beb Ikke jeg heller. Så forsøkte jeg oppskriften til Gordon Ramsay, nå er jeg frelst! Google Gordon Ramsay lasagne så finner du oppskriften. Anonymous poster hash: 65656...e6e
Leirha Skrevet 6. september 2014 #32 Skrevet 6. september 2014 Stek kjøttdeig/karbonadedeig med en hakket løk og et par hvitløksfedd. Tilsett en boks hakkede tomater og et par desiliter vann, la det koke 10 min med en kjøttbuljong og tilsett krydder du liker. feks salt, pepper, basilikum, orgenao litt grillkrydder. Smak til og ferdig. Så gjør du som du ville gjort med ferdig varianten. Legger kjøttet og lasagneplater i lag. Begynn og avslutt med kjøttsausen. Ost over. 225grader i 45min. Anonymous poster hash: e7b5c...0f6 Ostesaus? Man må vel ha ostesaus i lasagne Ihvertfall super enkelt å lage selv, og blir mye bedre. Syns jeg ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #33 Skrevet 7. september 2014 Stek kjøttdeig/karbonadedeig med en hakket løk og et par hvitløksfedd. Tilsett en boks hakkede tomater og et par desiliter vann, la det koke 10 min med en kjøttbuljong og tilsett krydder du liker. feks salt, pepper, basilikum, orgenao litt grillkrydder. Smak til og ferdig. Så gjør du som du ville gjort med ferdig varianten. Legger kjøttet og lasagneplater i lag. Begynn og avslutt med kjøttsausen. Ost over. 225grader i 45min. Anonymous poster hash: e7b5c...0f6 Ostesaus?Man må vel ha ostesaus i lasagne Ihvertfall super enkelt å lage selv, og blir mye bedre. Syns jeg ihvertfall. Nei, man MÅ ikke det. Blir godt uten også. 😊 Anonymous poster hash: 89074...383
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #34 Skrevet 7. september 2014 Blir vel ikke nødvendigvis billigere.. Men for min del er det fordi jeg har mye mer grønnsaker i en hjemmelaget.. I de ferdigvariantene skal man vel bare ha i kjøttdeig! Jeg lager en gigaporsjon bolognese, som jeg bruker til lasagne, spag bol, chilli osv Har i løk, hvitløk, masse revet gulrot, paprika, selleristang og eventuelt andre ting jeg har liggende somlet er greit å bruke opp.. Så det blir jo mye sunnere.. Lager sausen med grønnsaker som nevnt over og kjøtt (enten karbonadedeig, eller elgkjøttdeig). Bruker hermetiske tomater, tomatpure og kjøttbuljong. I tillegg tilsetter jeg salt, pepper, timian og oregano. Litt sukker hvis tomtene er veldig sure.. Og mine to 'hemmelige' ingredienser: litt balsamico eddik, og litt revet muskatnøtt. Lager hvit saus som jeg tilsett litt ost i! Anonymous poster hash: 41c3c...8d5
blå2010+rosa2013 Skrevet 7. september 2014 #35 Skrevet 7. september 2014 http://lindastuhaug.blogg.no/1393949846_04032014.html Dette er min favorittlasagne! Men bruker å veksle mellom denne og matprat sin
Leirha Skrevet 7. september 2014 #36 Skrevet 7. september 2014 Stek kjøttdeig/karbonadedeig med en hakket løk og et par hvitløksfedd. Tilsett en boks hakkede tomater og et par desiliter vann, la det koke 10 min med en kjøttbuljong og tilsett krydder du liker. feks salt, pepper, basilikum, orgenao litt grillkrydder. Smak til og ferdig. Så gjør du som du ville gjort med ferdig varianten. Legger kjøttet og lasagneplater i lag. Begynn og avslutt med kjøttsausen. Ost over. 225grader i 45min. Anonymous poster hash: e7b5c...0f6 Ostesaus?Man må vel ha ostesaus i lasagne Ihvertfall super enkelt å lage selv, og blir mye bedre. Syns jeg ihvertfall. Nei, man MÅ ikke det. Blir godt uten også. Anonymous poster hash: 89074...383 Tja, grei ja, har lagd det, kan like godt lage spaghetti.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. september 2014 #37 Skrevet 7. september 2014 Om det er billigere veit jeg ikke, men det smaker jo tusen ganger bedre da. De fleste slutter å bruke toro etter å ha laget fra bunnen av. Rett og slett fordi det er mer smak.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #38 Skrevet 7. september 2014 Stek kjøttdeig/karbonadedeig med en hakket løk og et par hvitløksfedd. Tilsett en boks hakkede tomater og et par desiliter vann, la det koke 10 min med en kjøttbuljong og tilsett krydder du liker. feks salt, pepper, basilikum, orgenao litt grillkrydder. Smak til og ferdig. Så gjør du som du ville gjort med ferdig varianten. Legger kjøttet og lasagneplater i lag. Begynn og avslutt med kjøttsausen. Ost over. 225grader i 45min. Anonymous poster hash: e7b5c...0f6 Ostesaus?Man må vel ha ostesaus i lasagne Ihvertfall super enkelt å lage selv, og blir mye bedre. Syns jeg ihvertfall. Nei, man MÅ ikke det. Blir godt uten også. Anonymous poster hash: 89074...383 Tja, grei ja, har lagd det, kan like godt lage spaghetti. HI her. Jeg hadde ostesaus i min lasagne, og synes vel også man like godt kan lage spaghetti m/kjøttsaus hvis man dropper ostesausen...! Men, smak og behag! Var litt forsiktig med ostesausen fordi samboeren er ufattelig kresen... Men han ville gjerne hatt mer ostesaus! Så neste gang blir det MER ostesaus...nammenamm...😊 Anonymous poster hash: bdfb5...8eb
nurket4a Skrevet 7. september 2014 #39 Skrevet 7. september 2014 Billigere er det neppe, men mye bedre :-) min oppskrift: 1 pk kjøttdeig 1-2 gullerøtter, revet 1glass tomatpure 1,5dl eplemozell 2dl vann m buljong Krydrer med oregano, pepper, salt. Kan gjerne ha i løk og hvitløk ( jeg bruker krydderet) Ostesaus: 5 dl melk 3ss hvetemel 1ss smør Ost Salt og hvitpepper. Koker opp 3 dl av melka. Lager jevnlig av resten og melet. Stekes på 200 grader i 30-40 min
☆☆☆ Skrevet 7. september 2014 #40 Skrevet 7. september 2014 Eg får ikkje lasagnen min til å bli billigare enn ferdigpakke utan noko ekstra. Men det er ikkje av økonomiske grunnar eg lagar lasagnen sjølv heller.
Leirha Skrevet 7. september 2014 #41 Skrevet 7. september 2014 Min lasgane blir litt dyrere enn pakkelasagne. Men så har jeg mye godt opppi for å gjøre den veldig god.Jeg pleier å lage sausen på forhånd og fryser denne ned i prosjoner. Tar da bare og steiker kjøttdeig og blander denne i den ferdiglagde sausen.Ostesausen blir fantastisk god hvis du har forskjellige oster oppi, deriblandt litt raspet parmesan. Hvois du bare skal ha en type ost oppi syns jeg cheddar er best.Føler det er kjøttsausen som bestemmer om lasagnen blir god eller ikke. Denne må være smakfull og fuktig nok.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #42 Skrevet 7. september 2014 Min lasgane blir litt dyrere enn pakkelasagne. Men så har jeg mye godt opppi for å gjøre den veldig god. Jeg pleier å lage sausen på forhånd og fryser denne ned i prosjoner. Tar da bare og steiker kjøttdeig og blander denne i den ferdiglagde sausen. Ostesausen blir fantastisk god hvis du har forskjellige oster oppi, deriblandt litt raspet parmesan. Hvois du bare skal ha en type ost oppi syns jeg cheddar er best. Føler det er kjøttsausen som bestemmer om lasagnen blir god eller ikke. Denne må være smakfull og fuktig nok. Du vil ikke dele oppskrift da? Anonymous poster hash: 83ba2...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå