Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Skal lage en suppe etter oppskrift og trenger bein til å koke kraft på. Hvor får man egentlig kjøpt det? Skal ikke kjøtt i suppa ellers, så vil helst unngå å kjøpe kjøtt med bein. Anonymous poster hash: f4c04...202
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Hos god, gammeldags slakter - men dem finnes det ikke så mange av lenger:( Om du bor i Oslo finnes det for eksempel en på Torshov og flere på Grønland. Anonymous poster hash: aa3f9...9ee
Optatium Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Du kan spørre i butikker med gode ferskvaredisker. Ellers så kan du sikkert koke på knoker og det har jeg sett fra tid til annen på rema feks.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Hos god, gammeldags slakter Nemlig. Og når du har vært der, må du huske å stikke innom mølleren, landhandleriet og skomakeren. Trenger du isenkram, er det sikkert en smed der du bor. Anonymous poster hash: 5c0d6...e1d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Hos god, gammeldags slakterNemlig. Og når du har vært der, må du huske å stikke innom mølleren, landhandleriet og skomakeren. Trenger du isenkram, er det sikkert en smed der du bor. Anonymous poster hash: 5c0d6...e1d Hæ? Synes du dèt var latterlig?? Her vi bor har vi for eksempel baker, fiskebutikk og grønnsakshandler, tidligere hadde vi også slakter hvor vi handla masse - kjempebra kvalitet og vi fikk akkurat det vi trengte (inkl passelige deler til å koke suppe og kraft på) i den mengden vi trengte. Dèt er luksus sammenligna med å handle vakumpakka mat, umoden frukt, fisk behandla av "ufaglærte" og brød med masse E-stoffer på ICA.. Blir alltid fascinert når jeg er i utlandet og det er vanlig med slike små butikker + torg med masse lokale oster, skinker, frukt og grønnsaker. Det handler om kvalitet og arbeidskraft på lokalt plan. Skjønner at store matbutikken og kjøpesentre overtar (personlig synes jeg det er leit) og at det er andre forhold på små steder men jeg skjønner ikke kommentaren din?? Er det noe negativt i å være opptatt av tradisjonelt "matforbruk"?? Anonymous poster hash: aa3f9...9ee
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Mente vel sikkert at en slakter er en type forretning de færreste har tilgang til. Ingen er vel negativ til det, men det er liksom ikke slik for de fleste nå til dags at de bare kan stikke innom slakteren. Anonymous poster hash: f4c04...202
Mother Gothel Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Har du ingen skjeletter i skapet du kan bruke?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Mente vel sikkert at en slakter er en type forretning de færreste har tilgang til. Ingen er vel negativ til det, men det er liksom ikke slik for de fleste nå til dags at de bare kan stikke innom slakteren. Anonymous poster hash: f4c04...202 Aha - jeg synes hun var så utrolig nedlatende og ironisk i tonen men kanskje det var ment slik du hevder;-) Jeg presiserte jo at det ikke var vanlig med slaktere lenger, men det er ikke noe problem å finne en i Oslo. Anonymous poster hash: aa3f9...9ee
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Det kan du få på en hvilken som helst Meny butikk. Anonymous poster hash: 25490...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå