Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #26 Skrevet 6. september 2014 Kanskje jeg bare skal stå i det da og beholde? 100000 blir så lite i den store sammenhengen men når jeg tenker meg om er jo det masse penget jeg kunne brukt på å gjøre leiligheten slik jeg vil, eller hatt mindre utgifter! Er refd for å ikke klare det økonomisk, redd for å ikke trives, redd for å tape eller gå i null, dette er jo en invistering jeg ønsker å bruke til å komme meg i hus etterhvert. Tør ikke si det til noen jeg kjenner så takk til alle som svarer... Anonymous poster hash: 7f6c5...f51
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #27 Skrevet 6. september 2014 Ville snakket med megler for å høre om de som ga det høye budet er interessert. Om de har bydd høyt kun for å presse opp prisen, så kan vel ikke det være helt lov? Anonymous poster hash: 384b2...4dc Selvfølgelig kan de det. Man står fritt til å by 4 mill for en leilighet som er verdt 1,4 hvis man vil skvise ut andre interesserte. Hvorfor tror du at man ikke kan gjøre det ? Anonymous poster hash: d2e36...6f5
Trollemor75 Skrevet 6. september 2014 #28 Skrevet 6. september 2014 (endret) Budet ditt er bindende, så du kan uansett ikke trekke deg, med mindre den andre budgiveren ønsker å ta leiligheten likevel. Men du er altså prisgitt at budgiveren ønsker det. Og han/hun kan godt si at "jaja, jeg vil gjerne ha boligen, men til 100,000 mindre enn mitt siste bud", og da er du nødt til å dekke forskjellen mellom budet ditt (som kjøperen har akseptert) og det budgiver 2 tilbyr. Det er også mulig at endringer medfører noen adminsitrative kostnader, de må du i så fall dekke siden du er den som ønsker å gå fra en bindende avtale. Med budet ditt ble nemlig hele budrunden avsluttet, og du er veldig avhengig av "good will" fra de andre partene for å endre på det. Om de ikke er interessert, er du dessverre nødt til å kjøpe til den prisen du bød. Ang. de som frykter at utenforstående avgir tullebbud bud for å få opp prisene, det kan sikkert forekomme, men det er i så fall risikosport i den grad et bud er bindende. Var i motsatt situasjon der kjøper ga altfor høyt bud og prøvde å backe ut samtidig som han ville ha leiligheten. Han fant "feil" i boligen og brukte det til å få prisen satt ned. Vi ga tilbud om å heve kjøpet, noe han avslo, fordi han ville jo ha boligen. Til slutt gikk hele saken vår vei og han fikk ikke satt ned prisen. Mao, ikke så lurt å gi et høyt bud og spekulerere på å det satt ned senere. Endret 6. september 2014 av Trollemor75
geitemarken Skrevet 6. september 2014 #29 Skrevet 6. september 2014 Vet du, jeg tror at du ville fått nerver uansett hva du hadde kjøpt. Slå deg til ro med dette kjøpet og heller konsentrert deg om å se på mulighetene i stedet for bakdeler. Tenk at nå får du mulighet til å gjøre leiligheten slik du har lyst. Da er det fint å bo i den en stund for å kunne bedre se muligheter og løsninger (billige). Når du har bodd der i et par år (det er jo ikke lenge) har du kanskje mer romslig økonomi og kan fullføre det du har lyst til. Da får du en leilighet med skjermet beliggenhet som er slik du vil Pust med magen. Du har helt sikkert ikke gjort et dårlig kjøp. Men ofte må man vente litt før alt blir slik man ønsker. Du blir eier nå Gratulere Det blir super deilig skal du se
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #30 Skrevet 6. september 2014 Du har buyers remorse! Er helt normalt når man kjøper sin første bolig. Jeg gråt en uke og angret som en hund. Holdt på å rive av meg håret i fortvilelse. Varte en uke så gikk det fint. Tjente 800.000 på leiligheten når vi solgte igjen. En kompis fortalte at han gråt i bilen på veg til jobb i 3 dager i ren fortvilelse, han følte han virkelig hadde begått verdens største feil. Ga seg etter en uke med han også. Årnær seg! Anonymous poster hash: 88a86...307
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #31 Skrevet 6. september 2014 Håper dere har rett, hadde vært deilig å avslutte boligjakten og slå seg til ro, har bestemt meg for å tenke på det til mandag, så eventuelt kontakte megler... Anonymous poster hash: 7f6c5...f51
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #32 Skrevet 6. september 2014 Andre som har følt noe av det samme? Magen min vrenger seg og jeg klarer ikke legge det fra meg, er det mulig? ! Er skikkelig dårlig jeg... Anonymous poster hash: 7f6c5...f51
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #33 Skrevet 6. september 2014 https://www.google.no/search?newwindow=1&site=&source=hp&q=angrer+p%C3%A5+boligkj%C3%B8p&oq=angrer+p%C3%A5+bolig&gs_l=hp.3.0.0j0i22i30l3.943.5226.0.6463.15.14.0.1.1.0.158.1331.11j3.14.0....0...1c.1.53.hp..0.15.1335.YS2fUO08Ed8 Anonymous poster hash: 4d648...e3e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #34 Skrevet 6. september 2014 Jeg hadde det sånn da jeg kjøpte min første bolig, og min andre. Etter jeg vant budrunden var det jippi og lykke, 10 min senere angret jeg som en hund. Livredd for å ha gjort et bomkjøp, redd for å ikke klare det osv. Mange jeg kjenner har kjent på samme følelse, det er helt normalt. Det er utrolig masse penger og man binder seg opp til store summer i gjeld. Dette ordner seg, mange har bydd mer enn man egentlig tenkte fordi du blir revet med i kampens hete. Men sånn er det, og hundre tusen utgjør ikke mer enn noen hundrelapper i måneden:) Nyt at du nå eier egen bolig og prøv å slå deg til ro med det. Anonymous poster hash: d3f6b...57e
geitemarken Skrevet 6. september 2014 #35 Skrevet 6. september 2014 (endret) Andre som har følt noe av det samme? Magen min vrenger seg og jeg klarer ikke legge det fra meg, er det mulig? ! Er skikkelig dårlig jeg... Anonymous poster hash: 7f6c5...f51 Ja, jeg har angret så jeg har vært fysisk kvalm. Men det har gått bra alle tre gangene Det verste er at du må være forberedt på at noen andre (gjerne venner uten boligkjøp erfaring) som kommer til å stille akkurat de samme spørsmål som du stiller deg selv nå. MEN hev hodet ditt rist av deg den dårlige følelsen DU har faktisk din helt egen bolig som du kan gjøre som du vil inni faktisk mange som ikke har det, og faktisk mange som ikke tørr ta det skrittet du har tatt nå. Det blir bra. Det var jo en grunn til at du ville ha leiligheten i utgangspunktet Vær stolt over deg selv. Endret 6. september 2014 av geitemarken
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #36 Skrevet 6. september 2014 Takk...trenger disse ordene nå, denne reaksjonen kom uventet og kraftig, herregud. ..håper dere har rett og at det går bra:O Anonymous poster hash: 7f6c5...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå