Gå til innhold

angrer boligkjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg leilighet men angrer, jeg føler jeg har gitt 100000 for mye, jeg kjøpte på forkjøpsrett og tok over et bud fra noen andre. Nå er jeg bare redd og har en stor klump i magen, ikke glad i ddet hele tatt! Jeg endte også opp med å låne maks det jeg kan klare og har ikke råd til å kjøpe noe nytt til leiligheten! Jeg er bare lei meg

Anonymous poster hash: 7f6c5...f51

Fortsetter under...

Skrevet

Det går sikkert an å spørre megler om opprinnelig budvinner vil ha den likevel.

Anonymous poster hash: 428c8...83d

Skrevet

Sjekk med de du tok over budet fra. Si at du egentlig ikke har råd og spør om de er interesserte.

Anonymous poster hash: d2e36...6f5

Skrevet

Du kan jo alltids spørre, men den følelsen kommer du sannsynligvis til å sitte med ved neste huskjøp også. Du har tatt på forkjøpsrett og har da hatt god mulighet til å tenke deg om.

Useriøst!

Anonymous poster hash: e72d7...cf0

Skrevet

Det er ikke så uvanlig med en slik følelse rett etter boligkjøp. Det var jo andre i budrunden og er nok ikke prisen helt feil. 

Anonymous poster hash: 9adce...0c7
Skrevet

Ja...jeg vet ikke, det var bare en budgiver som la inn et høyt bud for at jeg ikke skulle ta den på forkjøpsrett. En tilsvarende leilighet men den var finere pusset opp med finere bad og bedre garderobe gikk for 30000mer enn min. Men min har mer skjermet beliggenhet. Tilsvarende leiligheter har gått 150000 under det jeg ga før det igjen. Megler sa det var en helt grei pris, hverken under eller overpriset, og at jeg hekt sikkert ikke kom til å tape på det. Ååå, jeg hater å være så usikker

Annonse

Skrevet

Ville snakket med megler for å høre om de som ga det høye budet er interessert. Om de har bydd høyt kun for å presse opp prisen, så kan vel ikke det være helt lov?

Anonymous poster hash: 384b2...4dc
Skrevet

Ja, jeg vurderer å gjøre det. Hva tenker andre når de leser hva jeg skriver?

Skrevet

Du kan ikke påberope deg å føle deg lurt. Det var noen som ville ha leiligheten, og da de hadde "vunnet" tok du den på forkjøpsrett.

Du hadde god tid på å vurdere dette også opp mot tidligere salg.

Skrevet

Jeg føler meg ikke lurt. Men jeg føler meg litt dum, samtidig er det så mange følelser der og da at det var vanskelig å tenke klart. Først nå etterpå ser jeg det klarere....

Skrevet

Skader ikke å spørre megleren tenker jweg. Ring han i dag, da får di i hvertfall vite om det er muligheter

Skrevet

Glem hva du har gitt. Det er der du er nå. Dette er en avgjørelse du har tatt, ikke noe du trenger å lure mer på.

Anonymous poster hash: bdeb2...a70

Skrevet

Ja..er bare så redd for å gjort et dårlig kjøp...men så sliten av å tvile også

Annonse

Skrevet

Hør med megler. Hvis det ikke går tenker du fremover og gleder deg over ny bolig. Jeg har kjøpt 5 boliger totalt og har hatt lignende tanker hver gang. Det gikk over etter at jeg kom inn i ny bolig og har vist seg å være ok kjøp alle. Ikke uvanlig å få "kalde føtter" etter en slik stor investering. 

Anonymous poster hash: 9adce...0c7
Skrevet

Ja..er bare så redd for å gjort et dårlig kjøp...men så sliten av å tvile ogsåAnonymous poster hash: 7f6c5...f51

Gjort er gjort.

Anonymous poster hash: bdeb2...a70

Skrevet

Sant det...

Skrevet

Det var bare ikke sånn det skulle bli og føles...

Skrevet

Det du må være forbredt på om du skal få en av de andre kjøperene til og ta over,kan de nekte og betale det summen tilslutt ble.

Og da må du betale selgeren mellomlegget.

Skrevet

Hi har tatt på forkjøpsrett.

Skrevet

Ville snakket med megler for å høre om de som ga det høye budet er interessert. Om de har bydd høyt kun for å presse opp prisen, så kan vel ikke det være helt lov?

Det er lov å by akkurat hva man vil!!

Anonymous poster hash: 500e0...612

Skrevet

Det er liv, og i dette tilfellet hadde de som hadde høyeste budet vunnet, men hi tok på forkjøpsrett. Mao de som ga denne summen ville ha leiligheten til det beløpet.

Skrevet

Det er liv, og i dette tilfellet hadde de som hadde høyeste budet vunnet, men hi tok på forkjøpsrett. Mao de som ga denne summen ville ha leiligheten til det beløpet.

Nemlig!! :-)

Skrevet

Slutt å tenke på det! Gjort er gjort. Mange har kjøpt til overpris. Poenget her er at du grabbet den til deg, for det hadde du lov til. Om du misset, javel! Deal with it!

Gled deg til å flytte inn istedet, du EIER, ingen trenger kjøpe alt nytt når de flytter, luksusproblem!

Anonymous poster hash: 90955...f2b

Skrevet

Du har lov til og faktisk spørre dem som har gitt bud under deg om dem vil ha den også. Om dem har gitt et bud på 25.000kr mindre enn deg må du legge du disse 25.000kronene. Om du virkelig ikke har lyst på leiligheten kan det være en måte.

Anonymous poster hash: c9e1b...20f
Skrevet (endret)

Heilt normalt å føle det slik når ein har kjøpt bustad og forplikta seg på eit stort lån. Har vore der sølv. Du kan sjølvsagt prøve deg om dei som la inn budet vil overta, men mest sansynleg har du gjort eit greit kjøp, og kjem ikkje til å angre når du først overtek og flyttar inn.

Endret av soleia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...