Gå til innhold

Jeg er så spent! Flere som skal i gang med ivf/icsi nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eggoverføring i dag, for oss :)

Ble hentet ut 14 egg på fredag, ICSI på 10 egg, 8 ble befruktet, og 4 ble fryst ned i dag. De tre gjenstående eggene skal få noen dager til for å se om de klarer seg.

Termin i juni hvis det er vellykket :)

Endret av Pobie

Annonse

Sprøytene er ikke så fæle som man tror :) Jeg trodde det skulle være ekkelt, men de gjør ikke spesielt vondt (kun et lite stikk) og man blir vant til det veldig raskt.

Bare et tips - sett deg når du setter sprøytene. Jeg gjorde det stående et par ganger, og da svei det og jeg fikk stort blåmerke den ene gangen. Da jeg satte meg gjorde det ikke vondt og ble ikke noe merke etter dem.

Bare et spm, for jeg tror jeg så det nevnt her inne et par ganger. Er det noen av dere som har fått beskjed om å slutte med progesteron når dere har fått positiv test? For jeg har fått beskjed om å fortsette til legen sier noe annet, og da jeg googlet det fant jeg ut hvorfor; når man henter ut eggene ødelegger man også det som normalt blir til det gule legemet som produserer progesteron og vedlikeholder svangerskapet. Morkaken tar ikke over produksjonen av progesteron før i uke 10, derfor må man ha tilskudd til den tid.

Husker ikke hvem som nevnte det, men tror det var noen som sa de hadde fått beskjed om å slutte med det?

Bare et spm, for jeg tror jeg så det nevnt her inne et par ganger. Er det noen av dere som har fått beskjed om å slutte med progesteron når dere har fått positiv test? For jeg har fått beskjed om å fortsette til legen sier noe annet, og da jeg googlet det fant jeg ut hvorfor; når man henter ut eggene ødelegger man også det som normalt blir til det gule legemet som produserer progesteron og vedlikeholder svangerskapet. Morkaken tar ikke over produksjonen av progesteron før i uke 10, derfor må man ha tilskudd til den tid.

Husker ikke hvem som nevnte det, men tror det var noen som sa de hadde fått beskjed om å slutte med det?

Det virke som det e veldig ulikt fra klinikk te klinikk, evnt også privat versus offentlig.

Men trur mange fortsett med nåkka te uke tolv :)

Annonse

• 5 måneder senere...

Vi skal i gang i begynnelsen av mai! Er skikkelig spent og nervøs..siden det er første gang vet vi ikke hva som venter oss.
Har forsøkt naturlig i 5 år nå uten hjelp. Ble gravid i juni i fjor, men hadde MA i uke 11. Var i kontakt med lege i august for å få utredning og hjelp videre, men alt tar så lang tiiid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...