Gå til innhold

Trening i 3. Trimester

Anbefalte innlegg

Jeg er nå snart 37 uker. I det siste har jeg trent to ganger i uka, før var det 3. Men når jeg trener nå blir jeg utslitt. Jeg blir så trøtt seinere på dagen. Spesielt når jeg trener spinning. Burde jeg slutte? Dagen etter er jeg som normal igjen. Jeg har lyst til å holde meg i form til fødselen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166884-trening-i-3-trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs litt, hvor lenge holder du på når du trener spinning? Jeg syklet helt til fødselen, men det var ikke snakk om å sykle lenge (Max. 30 minutter, men oftest bare 20 min.) eller intensivt. Holdt pulsen på rundt 140/150. Det spørs også på hvor sliten du blir av det, jeg merket bare at jeg sovnet enklere de dagene jeg hadde trent, følte at jeg hadde godt av det. Hvis du blir veldig sliten kan det være at kroppen sier ifra om at det blir for mye? Jeg aner ikke... Kanskje du kan begynne med litt styrkeøvelser i stedet for å spinne, noen øvelser som kan forberede kroppen for fødselen. Jeg gjorde massevis av diagonale hev, synes egentlig det var den mest greie øvelsen så sent i svangerskapet.

Gå turer/mølletrening/svømming og lett styrke istedenfor spinning om du blir veldig sliten av akkurat det? Jeg er 37 uker på mand og trener også. Rir hest stort sett hver dag, sykler og går turer ute, svømmer i hall og trener lett styrke noen ganger i uka. Tar det selvfølgelig ganske rolig, men synes det er veldig godt å trene og holde kroppen i form. Trener alltid på kvelden etter jobb, da jeg også blir sliten og trøtt etterpå :) Bør sikkert ikke trene så du blir helt utslitt som du sier, men å bli litt sliten er nok ikke farlig :)

Tusen takk for tips! Det er spinning 55 jeg har vært på. Hvis jeg visste 100% når jeg skulle føde så kunne jeg ha fortsatt et par uker til. Jeg er bare redd for at fødselen starter en dag jeg er supersliten... Men de som er superslitne gjennomfører jo de også :)

Har du kontroll på at du har nok d-vitamin, B-12 og jern? Jeg fikk samme symptomer som deg tidlig i graviditeten og da var jeg skikkelig tom for jern og d-vitamin. Men legen måtte ta det hun kalte for utvidede prøver før hun fant ut av det.

Det er vel alltid lurt å lytte litt ekstra til kroppen når man er gravid, og ikke slite seg helt ut selv om det er bra å trene når man kan :) Ville tro at litt roligere trening enn spinning kan være bra nå på slutten. Du er heldig som er i så god form! Gleder meg veldig til å trene igjen etter fødsel :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...