Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Del Skrevet 5. september 2014 Fra 6 mnd til ett par uker siden var det tilnærmet umulig å få i henne morsmelk, hun var så utrolig distrahert. Det gikk kun på natten, da våknet hun gjerne i 02 tiden og i 06 tiden og fikk pupp. Ellers hadde hun så og si mistet interessen. Jeg prøvde meg på nattavvenning for ca 2 uker siden, og det gikk overraskende bra. 2-3 netter på rad fikk hun ingenting, og sovnet noenlunde greit igjen. Jeg tenkte at dette begynte å gå en veldig riktig vei! NÅ, er hun helt gal etter pupp! Her om dagen lå hun inntil meg hele natten og brukte meg ''som smokk'' eller hva man sier, hele natten. Jeg var så trøtt at jeg orket ikke la være, jeg ville bare at vi skulle sove. I natt ville jeg unngå å gi henne så mye, og hun bare skrek og skrek, jeg har nesten ikke hørt henne gråte så sårt før. Og jeg hørte at hun var illsint! Jeg gav henne trøst, og la henne ikke bort fra meg. Vi samsover, og hun ligger ved siden av meg i sengen. Hun fikk kos og nærhet, men det var pupp hun ville ha. På dagtid også, plutselig skal hun ha pupp flere ganger om dagen. Det er ikke noe pappa som kan hjelpe til her, og hun har ikke fått tid til å bli ordentlig kjent med besteforeldrene siden de bor i en annen by. Så jeg må ordne dette alene, hvis ikke de fleste her kan si at det er en vanlig periode i den alderen eller noe Jeg har praktisert tilknytningsomsorg siden fødselen, så hun er veldig vant til å ha meg rundt henne hele tiden, jeg kan ikke bare sette henne over på et annet rom. Har noen noen gode tips? Anonymous poster hash: c6f73...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Del Skrevet 5. september 2014 Min er akkurat lik, en måned eldre. Alt var supert og plutselig fikk han en ny runde hvor pupp er det eneste som duger. Hadde egentlig vært greit nok det, er vant til å ha han hengende i brystet hele natten, men nå har han skarpe små tenner og tygger litt mer enn mor synes er behagelig. Har innsett at vi må fjerne puppen fra soverommet, altså amming må foregå i et annet rom. Starter i kveld, så vi får se hvordan det går. Vi deler rom og jeg har ikke tenkt å flytte han på eget rom før han er eldre, men nå kan han ikke lenger ligge i min seng. Han forsyner seg selv og blir illsint hvis jeg har på en sportsbh eller noe annet for å dekke til brystet, eller han forsøker å koble seg på likevel. Kanskje dere har mulighet til å legge henne i egen seng? Sett senga tett inntil deres seng og ha ene hånda inn for kos og trøst? Anonymous poster hash: ba8dc...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #3 Del Skrevet 5. september 2014 Min er akkurat lik, en måned eldre. Alt var supert og plutselig fikk han en ny runde hvor pupp er det eneste som duger. Hadde egentlig vært greit nok det, er vant til å ha han hengende i brystet hele natten, men nå har han skarpe små tenner og tygger litt mer enn mor synes er behagelig. Har innsett at vi må fjerne puppen fra soverommet, altså amming må foregå i et annet rom. Starter i kveld, så vi får se hvordan det går. Vi deler rom og jeg har ikke tenkt å flytte han på eget rom før han er eldre, men nå kan han ikke lenger ligge i min seng. Han forsyner seg selv og blir illsint hvis jeg har på en sportsbh eller noe annet for å dekke til brystet, eller han forsøker å koble seg på likevel. Kanskje dere har mulighet til å legge henne i egen seng? Sett senga tett inntil deres seng og ha ene hånda inn for kos og trøst? Anonymous poster hash: ba8dc...cba Hei! Ja har hennes seng stående inntil, hvor ene veggen er tatt av... Selv om jeg holder hånden over henne og koser og trøster, så er hun helt manisk... Ordentlig, ordentlig, sint... Gråter og gråter :s Og hun gir seg ikke heller, det tar helt avgårde dette her :-o Mener du at du kommer til å stå opp om natta, gi pupp på et annet rom, og så gå inn for å legge dere igjen? Og er han puppegal på dagen også? HI Anonymous poster hash: c6f73...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeknotten Skrevet 5. september 2014 #4 Del Skrevet 5. september 2014 Får hun noe fast føde? I 6 måndersalderen trenger de ofte mer næring i form av ordentlig mat. Hvis hun ikke får nok, kan det virke som om de får en økeperiode, hvor de skal ha pupp hele tiden. Har du prøvd å gi henne vann på natta? Kanskje hun er tørst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeknotten Skrevet 5. september 2014 #5 Del Skrevet 5. september 2014 Beklager, så nå at hun var 8,5 mnd. Så da sier jeg istede; får hun nok fast føde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #6 Del Skrevet 5. september 2014 Beklager, så nå at hun var 8,5 mnd. Så da sier jeg istede; får hun nok fast føde? Ja, altså... Jeg prøver å gi henne så mye fast føde jeg kan, men hun vil jo bare ha pupp:p Jeg gir Holle sin økologiske grøt, den fra helsekost. Sist så kjøpte jeg en med hirse... Denne virker ikke SÅ grov og mettende kanskje. Kjøpte i går en med müsli, fullkorns hvete og havre(?) og så med en gang at den var grovere og tykkere... Kanskje det hjelper? Håper det!! Men hun har vært puppegal i hele dag også... Hun får mm når hun våkner, grøt i 11 tiden, et mellommåltid med most frukt (men nå for tiden bare mm) og middag og så grøt til kvelds. Det er dette hun har fått siste ukene, bare det har vært vanskelig for hun vil jo bare ha mm. Og hun som var helt lei av pupp! Anonymous poster hash: c6f73...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #7 Del Skrevet 6. september 2014 Nekter du puppen mens hun ligger inntil deg? Tenk hvordan det er for stakkar liten å ha maten/trøsten rett i nærheten, lukte det, og ikke få det!!!!! Hun har vel ingen forutsetning til å skjønne det. Hun blir bare stimulert til å ha lyst på pupp når hun ligger rett ved! Jeg mener hvis du velger å samsove med barnet ditt, må du også tåle nattamming. Derimot er det ikke noe galt med å legge babyen på eget rom, da kan man snakke avvening. Det må være mye lettere for babyen å "skjønne" at der, på rommet, i senga er bare søvn, ikke mat. Må selvfølgelig være i nærheten, trøste med smok, evt vann, men legge tilbake i seng. Du blir ikke verre mor av å ikke ha babyen i din seng på natta. Det babyen trenger er utvilt og opplagt mor, som vil være med, leke med, le med hele dagen! Jeg selv er i veldig lik situasjon. Babyen min på 7,5mnd spiste masse grøt og middag og grønnsaker på dagtid, supplert med mm+ jeg ammet hver 2.- 3. Time om natten. Han sov på eget rom siden han var 2,5mnd. Men så begynte plutselig han å nekte alt annet mat og ville bare ha pupp dag og nat!!!!!!!!! Både helsesøster og legen mente at han ikke har behov for nattmatt. Så nå avvenner vi... Det er ikke lett, men jeg må stole på de og på meg selv i at dette er det beste for han og for oss. Anonymous poster hash: 351e9...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå