Gå til innhold

Er spagetti ala capri ok på en ukesmeny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg for eks har litt agurk ved siden av, kanskje litt mais med hjemmelaget tzatzikk. Ikke brød og bare solo supern til drikke. Er det så ille med tanke på kalorier!

Anonymous poster hash: 40cd4...001

Fortsetter under...

Skrevet

"Sukker"bombe om du velger mais til.

Blir ikke veldig mye sunnere om du tilsetter bare litt agurk.

Og dropp brusen.

Dette hadde vært mat jeg spiste om jeg absolutt ikke hadde annet tilgjengelig.

Anonymous poster hash: ae845...e38
Skrevet

Jeg tror jeg hvert fall ville laget ordentlig salat, ikke bare agurk og mais.

Skjønner heller ikke hvorfor du skal drikke brus, men det er nå så sin sak. Supern eller ei.

Videre vil jeg bare poengtere at det er veldig mye fett, salt og karbohydrater i spaghetti ala capri, nå er ikke jeg hysterisk på sånt, men ville aldri spist det hver uke, det finnes fryktelig mye annet sunnere som går fort å lage.

Skrevet

På ingen måte! Spaghetti, kornprodukter, pasta osv er usunt. Stappfullt av karbohydrater. Man blir ofte oppblåst, får uren hud og går opp i vekt. Ikke menneskemat nei.

Lag heller karbonadedeig med hjemmelagt saus i blender av f.eks. tomat, chili og hvitløk og vips så har du en sunn og mettende rett. Tilsett gjerne ønskede grønnsaker til.

Mais er IKKE sunt. Det har mange av de samme negative egenskapene som korn.

Anonymous poster hash: de52d...c02
Skrevet

På ingen måte! Spaghetti, kornprodukter, pasta osv er usunt. Stappfullt av karbohydrater. Man blir ofte oppblåst, får uren hud og går opp i vekt. Ikke menneskemat nei.

Lag heller karbonadedeig med hjemmelagt saus i blender av f.eks. tomat, chili og hvitløk og vips så har du en sunn og mettende rett. Tilsett gjerne ønskede grønnsaker til.

Jah...

Du er hjernevasket på tidens trend-diett ser jeg.

Har du utdannelse innen medisin, biokjemi, ernæringsfysiologi eller menneskets fysiologi?  Eller har du bare doktorgrad fra university of google?

Alt er spiselig og OK en gang i blant. HI kan da vel ha pasta en dag denne uka om hun har lyst til det?

Anonymous poster hash: db9df...3fd

Skrevet

Jah...

Du er hjernevasket på tidens trend-diett ser jeg.

Har du utdannelse innen medisin, biokjemi, ernæringsfysiologi eller menneskets fysiologi?  Eller har du bare doktorgrad fra university of google?

Alt er spiselig og OK en gang i blant. HI kan da vel ha pasta en dag denne uka om hun har lyst til det?

Anonymous poster hash: db9df...3fd

Var ikke meg du spurte, men HI spør om ukesmeny på en slik måte og i sammenheng som indikerer at hun skal spise dette fast en dag i uken over tid.

Da er det ikke ok.

Hvilken utdanning har du?

Annonse

Skrevet

Hysteriske folk! Det er kcal inn/ut som teller. Er ikke krise med pasta en gang i uka.

Skrevet

Det smaker dritt, men for all del..

Anonymous poster hash: df2e0...3c5

Skrevet

Antall kalorier?

Slanket du deg? I så tilfelle hvorfor brus?

Næringsmessig er jo dette blottet for næring. Bare en haug med raske karbohydrater. Og raske karbohydrater gjør ikke noe godt for forbrenningen heller.

Ang maisen, må si det siden det nevnes. Mais er ikke farlig å spise selvom det inneholder sukker. Mennesker som slanket seg kan fint spise litt mais i salaten sin og gå ned. Er ikke maisen folk blir feit av.

Skjønner ikke hvorfor folk skal mase om at det ikke er sunt.

Anonymous poster hash: ebd61...3b8

Skrevet

For meg er det campingmat og ikke noe jeg personlig ville hatt fast på en ukesmeny. En gang i blant er jo ikke drepen akkurat... Men skulle jeg absolutt hatt boksmat, ville jeg valgt sodd ;)

Skrevet

Mener du sånn på boks? I så fall absolutt ikke!! Det er lett å lage fra bunnen.

Anonymous poster hash: 713d6...31c

Skrevet

Du, din lavkarbo-forkjemper, ikke alle er interessert i å kutte ut alt av brød, pasta og ris. Mennesker trenger NOE karbohydrater for at hjernen skal utvikle seg. Hysteri tyder på lav intelligens, rett og slett.

Anonymous poster hash: 5b930...668

Skrevet

Antall kalorier?

Slanket du deg? I så tilfelle hvorfor brus?

Næringsmessig er jo dette blottet for næring. Bare en haug med raske karbohydrater. Og raske karbohydrater gjør ikke noe godt for forbrenningen heller.

Ang maisen, må si det siden det nevnes. Mais er ikke farlig å spise selvom det inneholder sukker. Mennesker som slanket seg kan fint spise litt mais i salaten sin og gå ned. Er ikke maisen folk blir feit av.

Skjønner ikke hvorfor folk skal mase om at det ikke er sunt.

Anonymous poster hash: ebd61...3b8

Fordi de er hysteriske og leser for mye i ukeblader. Frukt er usunt, karbohydrater må kuttes helt ut, sammen med dressingen og annet fett. Snart kan man kun spise lavkarbobrød uten pålegg og drikke vann hele dagen for å være "moteriktig". Grøss.

Annonse

Skrevet

Hysteriske folk! Det er kcal inn/ut som teller. Er ikke krise med pasta en gang i uka.

Si

Signerer. Makan til hysteri. Man går ikke opp i vekt fordi man har liten porsjon med pasta en gang i uka. I så fall burde både jeg, barna, mannen og halve omgangskretsen vært smellfeite i stedet for slanke som vi er per i dag.

Skrevet

Pasta er vel helt ok å spise, men skjønner virkelig ikke hvorfor du vil spise den grusomme boksematen. Kan lage det mye bedre og sunnere selv! Enkelt er det også! Og brus er liksom ikke sunt uansett da...

Anonymous poster hash: d62f7...19a

Skrevet

Pasta på boks? Uæh, er det virkelig godt?? Vi har pasta nesten en gang i uka, men da fullkornspasta, saus med mye grønnsaker og bønner og karbonadedeig. Det er veldig godt og tar bare et øyeblikk :)

Skrevet

Hadde heller valgt fullkornsåasta med karbonadedeig, eller laget egne kjøttboller til hjemmelaget tomatsaus er superenkelt. Det er kalorier ut og inn som teller men det hjelper ikke om alle kaloriene kommer av karbohydrater. Du bør ha masse proteiner, litt karbs og rent fett. :-)

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt spagetti og kjøttdeig i stedet. Fullkornspasta og karbonadedeig. en ok porsjon med pastasaus er på ca 400 kcal. Det er ikke værst for en middag :)  (og til andre pastahatere, ernæringsfysiologen "min" har sagt at pasta er helt greit å spise, helst fullkorn for å få litt fiber.)

Anonymous poster hash: 58057...e2b
Skrevet

Hadde heller valgt fullkornsåasta med karbonadedeig, eller laget egne kjøttboller til hjemmelaget tomatsaus er superenkelt. Det er kalorier ut og inn som teller men det hjelper ikke om alle kaloriene kommer av karbohydrater. Du bør ha masse proteiner, litt karbs og rent fett. :-)

Ingen i min omgangskrets lever på lavkarbo, og ingen er overvektige. Så å si at man kun kan bli normalvektige ved å leve på lavkarbo er humbug. Denne dietten passer ikke for alle. Jeg blir for eksempel dårlig, ukonsentrert og får vondt i hodet av å leve på lavkarbo, legen har sagt at det ikke passer for min kropp.

Skrevet

Ingen i min omgangskrets lever på lavkarbo, og ingen er overvektige. Så å si at man kun kan bli normalvektige ved å leve på lavkarbo er humbug. Denne dietten passer ikke for alle. Jeg blir for eksempel dårlig, ukonsentrert og får vondt i hodet av å leve på lavkarbo, legen har sagt at det ikke passer for min kropp.

Som jeg sa, du må ha både karbohydrater, proteiner og fett. Men karbohydrater bør Være grove og ikke være hovedingrediens ved måltidet. Det bør være proteiner. Aldri frontet lavlarbo. Liker ikke det og ikke sa jeg at man bare ble normalvektig ved lavkarbo heller.

Skrevet

Nei, ikke fan av kjøtt på boks.,

Anonymous poster hash: 84a6f...677

Skrevet

a la capri er ok hvis:

- verden går under og man må robbe en butikk for hermetikk

- man går seg vill på fjellet, finner en hytte og det er det eneste i skapet

Anonymous poster hash: 57740...0e7
Skrevet

Helt greit en gang i blant, ikke ukentlig. Og jeg ville laget en salat til. 

Anonymous poster hash: 45545...322
Skrevet

a la capri er ok hvis:

- verden går under og man må robbe en butikk for hermetikk

- man går seg vill på fjellet, finner en hytte og det er det eneste i skapet

Anonymous poster hash: 57740...0e7

Ha-ha... enig.

Dvs. hvis verden går under så trenger man kanskje ikke noe hermetikk likevel ;)

Og hvis jeg først skulle robbe en butikk i en krise så ville jeg heller tatt med tørrvarer som kunne gitt langt mer mat og næring.

Men hytta på fjellet, enig! ;)

Skrevet

Hvis du slanker deg er Spagetti à la Capri flott! Den smaker så fælt at du ikke orker mer enn et par munnfuller før det sier stopp :D

Helt alvorlig: Kok heller fullkornspasta, stek kjøttboller av f.eks. karbonadedeig og lag en skikkelig hjemmelaget tomatsaus, server det med en god salat til. Dropp brusen og ta deg heller et lite glass rødvin. Det tar maksimalt 15 minutter å lage :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...