Gå til innhold

Jeg er så forferdelig stiv i beina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg sitter stille lengre enn 10 min så er det ubehagelig å reise seg. Jeg halter bortover når jeg går de første skrittene. Spesielt føttene er stive men også knæra. Noen som vet hva det kommer av?

Anonymous poster hash: 74246...9c8

Fortsetter under...

Skrevet

Gikt?

Anonymous poster hash: 6c547...caa

Skrevet

Gikt?

Er ikke det sånn som gamle folk får? :P er jo ikke havveis i 20 årene en gang jeg da..

Skrevet

Gikt?

Er ikke det sånn som gamle folk får? :P er jo ikke havveis i 20 årene en gang jeg da..

Nja. Kan få det som ung. Men ledd som stivner ved hvile kan være gikt.

Starter med store ledd.

Jeg svarte vel egentlig det for å illustrere at det er håpløst å gi et svar egentlig.

Dette er noe for legen din.

Et ungt friskt menneske skal ikke stivne i ledd på den måten.

Skrevet

Jeg har blitt sånn etter graviditeten, vondt i beina og spesielt under føttene når jeg har sitti en stund. Ekstremt vond og stiv om morgenen, nesten så jeg syns det er skummelt å bære baby ned trappen. Ikke stiv i resten av kroppen og ikke vondt når jeg har beveget meg litt. Rare greier!

Skrevet

Hvis jeg sitter stille lengre enn 10 min så er det ubehagelig å reise seg. Jeg halter bortover når jeg går de første skrittene. Spesielt føttene er stive men også knæra. Noen som vet hva det kommer av?

Jeg er til utredning ang dette nå. Stive ben og alle ledd generelt egentlig. Tror det sitter litt i musklene også. Jeg har slitt med dette siden i vår, og det har bare blitt verre. Nå har jeg blitt skikkelig slapp i tillegg og det kjennes ut som om jeg har konstant influensa. Har vært hos lege og tatt blodprøver. Anbefaler deg det samme!

Legen sjekket blant annet for revmatisme, lavt stoffskifte, mangler på jern og andre ting, og en haug med andre prøver. Har ikke fått svar enda..

Anonymous poster hash: 4a00d...0ca

Annonse

Skrevet

Jeg er til utredning ang dette nå. Stive ben og alle ledd generelt egentlig. Tror det sitter litt i musklene også. Jeg har slitt med dette siden i vår, og det har bare blitt verre. Nå har jeg blitt skikkelig slapp i tillegg og det kjennes ut som om jeg har konstant influensa. Har vært hos lege og tatt blodprøver. Anbefaler deg det samme!

Legen sjekket blant annet for revmatisme, lavt stoffskifte, mangler på jern og andre ting, og en haug med andre prøver. Har ikke fått svar enda..

Og ja, det er verst på morgenen og når jeg har sittet lenge rolig.

Skrevet

Tøyer du, HI?

Trener du?

Har du i tillegg kramper eller urolige bein kan det være du trenger magnesium.

Ligger man lavt i D-vit.nivå så kan man bli stiv i muskler og ledd.

Anonymous poster hash: b6474...18f
Skrevet

Dette plager meg også, men har ikke søkt hjelp. Stiv i føtter og anker egentlig - særlig om morgen og etter at jeg har sittet. Synes faktisk det blir bedre i varme når jeg tenker meg om.

Aner ikke hva det skyldes.

Anonymous poster hash: 77944...8c4

Skrevet

Trener litt hver dag men tøyer ikke så veldig mye.

D-vit ja, spiser jo ikke mye fisk så er mulig jeg mangler noe..

Verst om morgenen da, da føler jeg meg som en gamling som halter bortover.

Hi

Skrevet

Jeg har blitt sånn etter graviditeten, vondt i beina og spesielt under føttene når jeg har sitti en stund. Ekstremt vond og stiv om morgenen, nesten så jeg syns det er skummelt å bære baby ned trappen. Ikke stiv i resten av kroppen og ikke vondt når jeg har beveget meg litt. Rare greier!

Jeg har det akkurat likt! Glemte å spørre legen på seksukerskontrollen, har ikke hatt det slik med de to andre. Men slet veldig med bekkenet denne gangen, kanskje jeg belastet føttene på en annen måte da jeg gikk gravid? Aner ikke, men rart er det. Fordelen er at mannen må massere ekstra mye;-)

Skrevet

Er jo bare 6 mnd siden jeg fødte så kanskje det er etter svangerskapet her og?

Hi

Skrevet

2,5 år siden min siste, så er nok ikke det for min del..

Anonymous poster hash: 77944...8c4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...