Gå til innhold

Flere med småspiste babyer?

Supersnusken

Anbefalte innlegg

Sliter litt med mini på 8 mnd. Hun har hele tiden spist bittelite, men fant tilslutt noe hun likte, nemlig gulrotmos og grøt med banan. Nå vil hun ikke ha det heller... Nekter å åpne munnen, og spytter ofte ut. Hvert måltid er en kamp! Skjønner ikke at hun ikke er sulten! Lenge siden hun er veid og målt, men ser absolutt ikke underernært ut... Er så lei av å lage mat som blir kastet.... Blir oftest bare 3-4skjeer.. Lager ofte mat for å prøve å få i henne nok. Andre som sliter med dette, eller noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er min også, nå er han snart 10 mnd. Det har komt seg i det siste heldigvis 😊 Så lenge de legger på seg, trenger man ikke stresse med det.

Min liker tynn grøt (nestle god natt 6 mnd) og fruktmoser (sånn ferdigpakker, har prøvd all verdens hjemmelagde uten hell)

Av middager liker han laksebiter. Og middagsglass med fiskeboller, den som stanker mest 😜

Beste rådet er å alltid la henne spise når dere spiser, og la henne smake på mest mulig av deres mat om det lar seg gjøre.

Evt prøve å kutte ned på amminger, hvis det ammes mye? (Spes nattamming)

Anonymous poster hash: 7e57a...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, min er også sånn.

Til frokost får jeg max i han et par biter brød med pålegg. Grøt vil han ikke ha, verken "ren" eller iblandet frukt.

Lunsj er omtrent det sammen, evt rester fra middagen dagen i forveien. 2-3 t-skjeer er alt han spiser. Samme med middag. Det eneste han spiser endel av er fiskeboller eller fiskepudding. Kveldsmat vil han ikke ha. Skal nevnes at han er 9 mnd, 71 cm og 7,1 kg. Liten tass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småspist her også...8,5 mnd. Vanskelig å få i han lunsj og middag..bare noen skjeer/biter som går inn før han begynner grøsse med hele seg 😜 Spiser litt grøt, men lite forhold til at han før slukte både 1 og 2 porsjoner på en gang. Får i han melk, det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...