Gå til innhold

1. inseminasjon, og rett over på IVF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper noen har noen gode råd til meg, for jeg kjenner jeg er ganske fortvilet. Vi var til samtale i Porsgrunn, og siden det ikke finnes noe "feil" med oss som har dukket opp, så ble vi enige om å prøve tre ganger med inseminasjon før vi eventuelt skulle begynne å tenke på andre metoder som IVF.

Vi kom inn som avtalt, og mannen skulle avlegge prøve. Etter litt ventetid kom en sykepleier ut og ville at han skulle prøve å avlegge enda en prøve fordi den første var "for liten". Etter at 2. prøve var avlagt sa de at de var fornøyd.

Under inseminasjonen senere på dagen sa legen at siden prøven hans ikke hadde vært så god så anbefalte hun at vi prøvde IVF neste gang dersom dette forsøket ikke lyktes. Mannen er blitt sjekket to ganger tidligere hvor prøvene har vært rett over gjennomsnittet på antall svømmere. Er det andre som har opplevd at mannen har levert èn "dårlig" prøve, selv om de prøvene han har levert før har vært mer enn gode nok?

Jeg føler det er tidlig å sette i gang med IVF når planen var 3 inseminasjoner først. Mulig det bare kom som et sjokk. Vi har vært prøvere i 3 år så jeg er selvsagt med på alt som kan forbedre sjansene våre. Men jeg forstår bare ikke hvorfor de endret mening så fort om veien videre for oss?

Dette ble et langt og rotete innlegg, men jeg håper noen forstår hva jeg mener og har noen erfaringer å komme med.

Skrevet

Sæd prøve kan gi hver gang forskjellige svar, alt kommer an matvaner, testosteron nivå osv. Vi hadde plan med legen at etter at mannen min var ferdig med sine medisiner så skulle vi få inseminasjon, men når den tiden kom så var d plutselig ivf. Så d e jo litt sjokk når man har innstilt sæ til noe annet. Men til syvende og sist så ønsker man sæ barn. Man er i systemet så ka har fremgangsmåten å si. Du hopper bare over et steg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...