Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tre venninner som fødte vaginalt etter at første var ks. Det gikk fint for alle. De sa alle at det var jo veldig vondt,men de kom seg mye raskere etterpå. Skjønner at du gruer deg,men så lenge alt er ok går det sikkert veldig bra:) Hva er du mest redd for?

Anonymous poster hash: d72d9...a38

Da er vi to hadde også akutt ks første fødsel. Hodet til barnet stod og stanga og klarte ikke siste 'vri' igjennom bekkenet så åpningen stoppet på 8 cm.. Fødselen startet med vannavgang men ingen rier så ble satt igang etter ett døgn.. En del av meg ønsker planlagt ks neste fødsel for å ta den 'enkleste' utveien.. Men alle anbefaler jo å prøve vanlig fødsel igjen da det ikke er noen medisinsk grunn for at det ikke skal gå!! Men så tenker jeg på livmorruptur osv.... Men neste sv skaps kontoll skal vi snakke fødsel sammen med jordmor så det tenker jeg blir bra vet om mange som har født normalt etter ks mens andre som har endt med ks også nr to.. Vanskelig å si på forhånd!!

Skjønner hvordan du har det. Jeg endte i hastesnitt sist pga seteleie.. Skulle derfor ha samtale på Ahus for å bli beroliget knyttet til VBAC (vaginal birth after cesarean).

Var livredd livmorruptur og andre skumle ting sånderfor trengte jeg å få prate med noen før dette knøttet skal komme.. men så viser det seg at dette knøttet også ligger i seteleie og ser ikke ut til å ville snu seg. Derfor blir det planlagt snitt på meg og helt ærlig så kjenner jeg meg lettet. Jeg hadde nok prøvd vaginal denne gangen dersom hodeleie, men prøver ikke på nok en setefødsel med arr på livmoren.

Lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...